شناسه : 37036124
یادداشت؛


فرقه‌ای که مشهور است به فرقه شیرازی‌ها آن جمعیت و تشکیلاتی است که زیر نظر سید صادق شیرازی و در ظاهر اسم شیعه را یدک می‌کشد ولی در اصل با عقاید و رفتارهای خود موجب وهن شیعه در انظار عمومی و رسانه‌ها شده است.

به گزارش صبح بافق؛  فرقه‌ای که مشهور است به فرقه شیرازی‌ها آن جمعیت و تشکیلاتی است که زیر نظر سید صادق شیرازی و در ظاهر اسم شیعه را  یدک می‌کشد ولی در اصل با عقاید و رفتارهای خود موجب وهن شیعه در انظار عمومی و رسانه‌ها شده است.

 برخی از اعتقادات این فرقه:

 ۱. عدم کمک به کشورهایی مثل فلسطین و سوریه و غیره آن‌هم به علت آنکه آن‌ها سنی هستند و شیعیان باید به سوریه کمک کند و چه قدر این نگاه شبیه نگاه صهیونیست است چراکه آن‌ها هم معتقدند یهود نژاد برتر است و احوالات غیر یهودی هیچ اهمیتی ندارد!

 جواب :

اولاً تمام علمای اهل سنت و شیعه معتقدند که هرکس شهادتین را به معنای شهادت به خدا و پیامبر اسلام بدهد مسلمان است و احکام اسلامی بر او جاری می‌شود

 جواهرالکلام جلد ۱۴۱ صفحه ۶۳۲

 همچنین احادیثی داریم که هرکس صدای دادخواهی مظلومیت مسلمانی را شنید باید به او کمک کند

همچنین آیاتی از  قرآن در لزوم حمایت از مظلومان وجود دارد. نساء آیه ۷۵

  حال یک سؤال:

 آقای جریان شیرازی!!!

 شما که ادعای شیعه را و اهل‌بیت راداری چطور برخلاف واقعیات عمل می‌کنید درحالی‌که سوریه‌ای‌ها و فلسطینی‌ها همه مسلمانان‌اند و طبق آیات و روایات وارده واجب الحمایت اند

 خلخال از پای زن یهودی باز کردند امام علی علیه‌السلام فرمود اگر از این غصه دق کنیم جا دارد!

 شما قتل‌عام مسلمین را می‌بینید و دم نمی‌زنید این‌یک فاشیسم و خودمحوری خطرناکی است

 ۲ـ اصالت تفرقه و حکم به عدم وجود اتحاد

 جواب: از زمان مشروطه تاکنون افکاری در جهان اسلام رشد کرده که می‌گوید بین مسلمانان باید وحدت ایجاد شود باید در مقابل دشمن ید واحد بشوند

 که امروز این جنبش شیرازی‌ها با این حرف‌ها مخالف است چون این وحدت را درست تفسیر نکرده‌اند

 وحدتی که مدنظر علمای دین است وحدت عقیدتی نیست که در موضوع امامت اختلاف به حدی است که وحدت عقیدتی را ناشدنی به نظر می‌رساند. منظور از اتحاد اسلام اتحاد جبهه‌ای و سیاسی است یعنی تشکل صف واحد در مقابل دشمن غارتگر

شهید مطهری؛ نهضت‌های اسلامی در ۱۰۰ ساله اخیر؛ صفحه ۲۹

 همان‌طور که افراط و نادیده گرفتن وجود دشمن مشترک اشتباه است تفریط و نادیده انگاشتن تفاوت‌های ایدئولوژیک نیز به‌دوراز عقل است

 ۳. لعن و توهین به اهل سنت و خلفا

 که این وحدت را خدشه‌دار می‌کند ما هم موافق لعن کردن اهل ظلمیم؛ ما هم موافقت تبری هستیم؛ ما هم موافق مقابله با انحرافیم به ولایت امیرالمؤمنین معتقدیم ؛ اما حرف من این است که بنا به شرایط باید تقیه کرد چون گرگ‌هایی بر تمامی مسلمین دندان‌تیز کرده‌اند بنابراین دعوا و درگیری بین خودمان نیز همان‌گونه که امام علی علیه‌السلام جلوی خوارج به جهت مصلحت مدارا کرد.

زهرا زارعی

مدرس حوزه علمیه