پایگاه خبری صبح بافق

۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اخبار روز

به گزارش صبح بافق؛ مجتبی حمیدیان در آیین تجلیل از خبرنگاران شهرستان بافق که روز گذشته با حضور امام جمعه و جمعی از مسوولان شهرستان و همچنین خانواده خبرنگاران در هتل نیکان برگزار شد ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب بیش از یک دهه است که درباره بازتعریف فعالیت های اقتصادی و جهاد در این حوزه صحبت می کنند. ما باید به فراخور فرمایشات ایشان در حوزه کسب و کار و فعالیت های اقتصادی و همچنین به تبع آن در حوزه رسانه بازتعریف داشته باشیم.
وی به زحمات فعالان حوزه رسانه در شهرستان بافق اشاره کرد و افزود: با وجود زحمات این دوستان، باید گفت که کار رسانه ای ملی و بین المللی درباره فعالیت های اقتصادی منطقه صورت نگرفته است.
حمیدیان تاکید کرد: باید کار متفاوتی در حوزه رسانه انجام شود و شاید لازم باشد طراحی ها و مدل های متفاوت خبررسانی در حوزه خبرنگاری داشته باشیم.
وی با بیان اینکه خبرنگار صرفا منعکس کننده رخدادها نیست تصریح کرد: جنگ اقتصادی نیاز به ابعاد متفاوت تری از رسانه دارد که ما در منطقه بافق جای خالی آن را حس می کنیم.
مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بر تربیت نیروهای جدید رسانه ای تاکید کرد و افزود: هم اکنون در سطح کشور ، اخبار علمی و تحلیل های اقتصادی منتشر می شود اما کافی نیست.اگر از تحول و پیشرفت صحبت می کنیم باید نگاه ملی و بین المللی به فعالیت های اقتصادی داشته باشیم.
حمیدیان با بیان اینکه باید ارتباط خود را با مناطق ملی و بین المللی حفظ کنیم گفت: بخشی از این ارتباط موثر با کمک خبرنگاران محقق می شود.
وی تصریح کرد: پوشش خبری در منطقه در حال انجام است اما با توجه به شرایط کشور که در جنگ اقتصادی به سر می برد این فعالیت هاکافی نیست.
حمیدیان به ضعف خبرنگاری تخصصی و تشریح رویدادهای مهم در حوزه های اقتصادی اشاره کرد و گفت: اگرچه ممکن است تحلیل و تشریح یک فرایند اقتصادی برای مهندسان کارخانه نیز سخت باشد اما از خبرنگاران تخصصی انتظار می رود که به دلیل وفور اطلاعات تخصصی ، روایت های مختلفی را در حوزه های اقتصادی رقم بزنند.
مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی بیان کرد: در جهاد اقتصادی مخابره رویدادها به افراد موثر مورد توجه است و مجموعه اقتصادی منطقه بافق در این زمینه دست نیاز خود را به سمت خبرنگاران دراز می کند.
حمیدیان  با اشاره به جلسه گذشته خود با خبرنگارن شهرستان، گفت: رسانه ها از زاویه دید خود موضوعاتی را مطرح می کنند که این موضوع نشان از تفاوت فعالیت خبرنگار در جنگ اقتصادی دارد.
وی در ادامه اظهار کرد: با وجود تمام زحمات شرکت سنگ آهن مرکزی بافق و مردم این منطقه، افراد تاثیرگذار کشور هنوز نمی دانند که این شرکت قدیمی ترین شرکت معدنی آهن ایران است. این موضوع نشان دهنده این است که رسانه پیام جنگ اقتصادی از این منطقه را به خوبی به افراد تاثیرگذار منتقل نکرده است.
حمیدیان با تاکید بر اینکه افراد موثر باید از تاثیر این منطقه در جنگ اقتصادی آگاه شوند تصریح کرد: این اولین گام تحول و پیشرفت است .
وی گفت: در تهیه و انعکاس خبر، نیاز به ایده جدید داریم و  خبرنگاران باید طراحی جدیدی داشته باشند تا افکار عمومی نسبت به این شرکت و فعالیت های مهم آن آگاه شود.
مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی در پایان خاطرنشان کرد: برای این منطقه باید تصمیمات تحول آفرین اتخاذ شود و نقش اصحاب رسانه در این تصیمیم گیری ها مهم است البته خبرنگارانی که نگاه فرا جناحی و توسعه ای داشته باشند و سربازان جنگ اقتصادی باشند. خبرنگار باید برداشت صحیح از رخدادها را منتقل کند.
انتهای پیام/

ارسال دیدگاه