پایگاه خبری صبح بافق

۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اخبار روز

به گزارش صبح بافق؛ یک دوره کلاس  آموزشی با شعار “سلامت روان در محیط کار و خانواده ”  با همکاری واحد آموزش مجتمع سنگ آهن فلات مرکزی با حضور جمعی از پرسنل این مجموعه طی دو روز در دانشگاه آزاد بافق برگزار گردید.

در این دوره آموزشی که با حضور شهریار منصوری دکترای روانشناس  برگزار شد مطالبی در خصوص اهمیت سلامت روان ارائه گردید

  شهریار منصوری ضمن بیان تاثیر عوامل موثر در محیط کار بر سلامت روان، گفت: حفظ و صیانت از سرمایه انسانی اولین اولویت سازمان های موفق است

شهریاری برگزاری این دوره آموزشی را گامی مهم برای افزایش آگاهی پرسنل و گسترش فرهنگ سلامتی در بین کارکنان عنوان و ازنیروهای انسانی به عنوان سرمایه کلیدی یک سازمان نام برد که سلامت آنها باید مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد.

مدرس روانشناسی صنعت و سازمان  در این دوره  افزود: اگر مدیران سازمانها، مهارتهای لازم برای مقابله با فشارهای روانی درون و برون سازمانی را کسب نکنند، خود به عنوان عامل فشارزا برای افراد تحت نظارتشان در می آیند و کارکنان نیز آثار مخرب این فشارهای روانی را به مدیر واحد منتقل می کنند و این چرخه معیوب همچنان ادامه پیدا می کند و باعث کاهش کارایی و افزایش نارضایتی در ادارات و سازمانها می شود.

وی تاکید کرد: فشارهای روانی و استرس های شغلی در نهایت به افسردگی و فرسودگی شغلی منجر می شود و از هر ۱۰ کارمند ۱ نفر به دلیل افسردگی مرخصی می گیرد.

شایان ذکر است در این دوره دو روزه شاخص های سلامت و بهداشت روان کارکنان ،مقابله با استرس شغلی ، علایم استرس و منابع و پیامدهای آن مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه