پایگاه خبری صبح بافق

۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اخبار روز

به گزارش صبح بافق؛ دکتر مهران فاطمی استاندار یزد به همراه مدیران کل استان، صباغیان نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی، صمیمی فرماندارو اعضای شورای شهر و شهرستان با حضور در منطقه سبزدشت ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام با حضور در مسجد ابوالفضل(ع) روستای شیطور با اهالی این منطقه دیدار و گفتگو کرد.

دکتر فاطمی در این دیدار گفت: از آنجایی که خدمت به مردم برای ما یک ارزش و وظیفه و کارهای روی زمین مانده خیلی زیاد است در دولت سیزدهم روزهای جمعه هم به کار اختصاص پیدا کرده تا از نزدیک خدمت مردم رسیده وپای دردودل ها، مطالبات و خواسته های شما باشیم. ممکن است که نتوانیم همه مطالبات و درخواست هایی که از جانب شما هست را اجابت کنیم اما همین که در بین شما باشیم باعث افتخار و نفس شنیدن مطالبات از زبان گرم و گویای شما موضوعیت، تکلیف و بار ما را سنگین و زمانی که  برمی گردیم این مطالبف، مطالبات و درخواست ها را به طور ویژه پیگیری کنیم.

وی در ادامه افزود: این مناطق جز مناطق کمتر برخوردار و یک اولویت ویژه تری است. در سفر اخیر رئیس جمهور تمام تلاش مدیران و نماینده مردم این بود که بتوانیم سهم بیشتری از مصوبات را به شهرستان های کمتر برخوردار اختصاص دهیم و خوشبختانه اتفاقی هم که رخ داد به لحاظ حجم مصوبات و اعتباراتی که در نظر گرفته شد سهم شهرستان های کم برخوردار از شهرستان های برخوردارتر که جمعیت آنها بیشتر بود پیشه گرفت و وضعیت عادلانه تری را به وجود آورد.

دکترفاطمی در ادامه به خواسته دیرینه مردم منطقه سبزدشت اشاره و بیان داشت: بحث جاده سیروس آباد و مشکلات این منطقه را باید از محل مسئولیت اجتماعی معادنی که در این منطقه وجود دارد حل و آنها هم موظفند در قبال برداشتی که از منابع طبیعی و ثروت طبیعی این منطقه می کنند هم سرمایه گذاری و هم معضلات و مشکلاتی که در حوزه های زیر ساخت وجود دارد رسیدگی کنند. این جاده اعتبارات زیادی را نیاز دارد که با محوریت شرکت سنگ آهن مرکزی و چادرملو که مصوب شده به سامان برسد. عزم ما در این خصوص جدی است  و امیدواریم در یک زمان مشخص بتوانیم به بهره برداری و سرانجام برسد. امیدواریم بعد از جلسه با مدیران معادن که برگزار خواهد شد زمان اتمام این پروژه را هم اعلام خواهیم کرد و این کار در سطح کاغذها و مصوبات و بازدید ها باقی نماند

استاندار یزد به عزم جدی برای حل مسائل و مشکلات مردم هم اشاره و بیان داشت: عزم جدی ما براین است که مسائل مردم این منطقه و مناطق کمتر برخوردار و کسانی که دستشان کمتر به مرکز استان و مدیران می رسد در لابلای مسائل روزمره فراموش نشود. به هیچ عنوان مسائل و مطالبات شما برای ما دسته دوم وسوم نیست، امروز رسیدگی به مناطق محروم و کمتر برخوردار در راس اولویت ها و روی میز ما قرار دارد و مدام پیگیری می کنیم تا شاهد رشد، پیشرفت وتعالی این منطقه در این دولت باشیم.

فاطمی در پایان تصریح کرد: در رابطه با بحث روستاها هم دفتر روستایی وهم سازمان مدیریت و برنامه ریزی طرح هایی را در دست اقدام و مشاور هم در حال کار کردن بروی طرح ها است و برای احیای و رونق اقتصادی در روستاها برنامه های خوبی درحال دنبال کردن هستیم و به مرور زمان به مردم اعلام خواهیم کرد.

دیدار با خانواده شهید از دیگر برنامه های سفر استاندار به منطقه سبزدشت بود.

انتهای پیام/ع.ع

ارسال دیدگاه