پایگاه خبری صبح بافق

۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار روز

به گزارش صبح بافق؛ فرزانه سالاری در خصوص کنترل و نظارت دامپزشکی به‌منظور تامین سلامت شیر خام اظهار کرد: امسال علاوه بر دامداری های صنعتی و سنتی شهرستان، از شیر استفاده شده در بستنی فروشی ها هم نمونه گیری شد و به ‌منظور انجام آزمایش‌های تکمیلی، نمونه‌های اخذ شده به آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان ارسال شد که خوشبختانه از نظر وجود باکتری بروسلا منفی اعلام گردید.

وی با تأکید بر اینکه کنترل و نظارت دامپزشکی در مبحث تب مالت در سه  بخش انجام می‌شود، اظهار داشت: بخش اول بحث نظارت بهداشتی است که در طول سال با نمونه گیری از شیر خام دامداری ها مواردی نظیر آزمایشات میکروبی، بررسی تقلبات شیر، وجود افزودنی‌های غیرمجاز به شیر و نیز پایش بیماری تب مالت دنبال میشود. بخش دوم انجام واکسیناسیون دام‌هاست که سالیانه انجام میگیرد و پیش بینی میگردد امسال نیز  بالغ بر ۵۵۰ رأس دام سنگین و ۲۲ هزار رأس دام سبک در نیمه اول سال علیه این بیماری مشترک واکسینه شوند. بخش سوم خونگیری از دام جهت پایش سرمی این بیماری است.

فرزانه سالاری در پایان افزود: تأمین سلامت فراورده های خام دامی شهرستان در رأس برنامه های شبکه دامپزشکی بافق قرار دارد و این مهم از طریق تشدید نظارت ها عملیاتی می شود.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه