پایگاه خبری صبح بافق

۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار روز

به گزارش صبح بافق؛ محمدعلی صمیمی فرماندار شهرستان بافق  پیرامون وضعیت مناطق سیل‌زده این شهرستان گفت: عمده‌ترین خسارتی که شهرستان بافق در سیل اخیر متحمل شد مربوط به روستای باجگان بود که حتی بافت مسکونی روستا نیز دچار خسارت‌های جدی شد.

وی افزود: البته در حال حاضر آواربرداری‌ها انجام و باید برای بازسازی آن اقدام شود و تسهیلات و یا وام‌های بلاعوض در اختیار ساکنان قرار بگیرد.

فرماندار بافق اظهار داشت: شبکه راه‌های روستایی و راه‌های فرعی و همچنین بعضا شبکه آبرسانی دچار خسارت‌هایی شده که البته مجددا وارد مدار شده‌اند. خط انتقال آب یزد به بافق نیز دچار خسارت‌هایی شده بود که در حال تعمیر است.

صمیمی عنوان کرد: نزدیک به ۱۴ رشته قنات در شهرستان بافق بر اثر سیل خسارت دیدند به‌طوری‌که برخی از آن‌ها تا صد در صد دچار خسارت شده‌اند و نیاز به بازسازی اساسی دارند.

وی تأکید کرد: طبق برآوردی که شده سیل اخیر قریب به ۷۰ میلیارد تومان خسارت به شهرستان بافق وارد کرده است که عمده آن هم متوجه روستای باجگان است.

فرماندار بافق اضافه کرد: البته روستای شیطور هم دچار آب گرفتگی شده و قنات و باغات آنجا دچار آسییب شده بود اما آسیبی به بافت مسکونی نرسیده است.

صمیمی تصریح کرد: در حال پیگیری برای جبران خسارت‌ها و بازسازی خرابی‌ها هستیم و امیدواریم زودتر شرایط منطقه آسیب‌دیده به حالت عادی برگردد.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه