به گزارش صبح بافق؛ در اولین نشست رؤسای انجمن اولیا و مربیان شهرستان بافق که با حضور ” ابراهیم پیمان فر” رییس اداره انجمن اولیا و مربیان استان ، ” جواد فلاح ” دستیار ظرفیت های مردی سازی مدیر کل آموزش و پرورش ، “سید جواد میرجعفری” مدیر آموزش و پرورش شهرستان و روسای انجمن اولیا مربیان و مدیران مدارس شهرستان در مرکز رفاهی فرهنگیان شهرستان برگزار شد ، از دو آموزشگاه دو رتبه برتر کشوری انجمن اولیا و مربیان تجلیل بعمل آمد.
رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان یزد در نشست مشترک با رییس آموزش و پرورش شهرستان بافق و نمایندگان انجمن اولیا و مربیان برگزار شد با بیان اینکه آیین نامه اجرایی مدارس ۴ رکن دارد عنوان کرد: یکی از ارکان اصلی آن انجمن اولیا و مربیان است.
پیمان فر با اشاره به برگزاری دوره های آموزشي به منظور پیشگیری از مشکلات و آسیب های اجتماعی که امروزه دامنگیر جامعه و خانواده ها شده است عنوان کرد:انجمن اولیا و مربیان صرفا وظیفه اش برطرف کردن مشکلات عمرانی نیست.
وی افزود:برگزاری دوره های آموزشي برای تحکیم خانواده از مهمترین عملکردی است که انجمن اولیا و مربیان می تواند به آن اهمیت ویژه دهد.
رییس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان یزد همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به همفکری این انجمن در تصمیمات مدارس و آموزش و پرورش اشاره و تصریح کرد: مدیر مدرسه می بایست این زمینه و تعامل را برقرار کند
وی به اولین گام انجمن اولیا و مربیان همان برگزاری انتخابات اشاره کرد و گفت:خانواده ۶ا مشارکت پررنگ داشته باشند و فردی را انتخاب کنند که بتواند برای پیگیری مشکلات وقت بگذارد.
پیمان فر همچنین اشاره به سند بنیادی و نقشه راه آموزش و پرورش کرد و افزود:موظف هستیم برای رسیدن به اهداف تلاش کنیم؛البته تعامل خوبی بین انجمن اولیا و مربیان بافق است که جای تشکر دارد.
وی فلسفه تشکیل انجمن اولیا و مربیان را ارتباط گیری خانواده و مدرسه عنوان کرد و ادامه داد:با توجه به صنعتی شدن جامعه و مغفول ماندن از مسائل آموزشی و تربیتی پررنگ کردن وظایف انجمن اولیا و مربیان یکی از مهمترین وظایف است.
رییس آموزش و پرورش شهرستان بافق با بیان اینکه انجمن اولیاء و مربیان بازوی توانمند مهم تربیتی است گفت: با شیوع بیماری کرونا عملا فعالیت این یک نهاد تقلیل یافت.
وی با اشاره به اینکه با پیوند میان مدرسه و اولیاء و مربیان، ثمره بیشتر و بهتری را شاهد خواهیم بود عنوان کرد: یکی از مؤثرترین روش ها برای جذب و جلب مشارکت والدین و مربیان مدارس، توسعه انجمن های اولیاء و مربیان در سطح مدارس شهرستان است.
میرجعفری افزود: برخی از والدین به منظور تبادل نظر و اتخاذ راهکار مناسب برای عضویت در انجمن اولیا و مربیان مدارس پیشقدم هستند که قابل تقدیر و ستایش است.
وی بر ضرورت تشکیل جلسات انجمن های اولیاء و مربیان در مدارس به صورت مستمر و همکاری مدیران تاکید کرد و گفت:توسعه کیفی جلوه های مشارکت اولیا را در قالب طرح هایی از جمله تخصص و مهارت های اولیاء، با تشکیل کمیته های آموزشی، فرهنگی،عمرانی و… امکانپذیر است.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بافق همچنین تصریح کرد: مدیران با برقراری ارتباط نزدیک با والدین از ظرفیت آنان در حل مشکلات آموزشی و تربیتی مدارس خود استفاده کنند.
وی با اشاره به سرانه و بودجه کم مدارس خاطر نشان کرد : اکثر مدارس شهرستان از نظر ما دارای رتبه کشوری می باشند زیرا که مدیر و اولیا مدرسه تمام توان خود را برای کاهش مشکلات و تامین امکانات آموزشگاه به کار می برند.
همچنین در این نشست نمایتده انجمن اولیا و مربیان شهرستان بافق بر ضرورت توجه بیشتر به نسل جدید در راستای پیشرفت و توسعه کشور و شهرستان تاکید کرد.
وی با اشاره به تفاوت نسل ها در ادوار مختلف عنوان کرد:افزایش هوشی نسل امروز بدین معنای است که نمی توان به سادگی از کنار آنان گذشت.
محمد رضا فتاحی بافقی افزود: نتیجه بی توجهی به این موضوع فرار مغزها را در بردارد؛باید با رویکرد و نگاه ویژه به سمت آموزش و پرورش برویم.
وی به نکته ی بسیار مهم دیگری در این جلسه اشاره کرد و گفت: از مسوولین شهرستان خواهشمندیم مدیران و آموزش و پرورش را در رسیدن به خواسته و برآوردن کردن مشکلاتش یاری رساند.
عضو شورای آموزش و پرورش شهرستان در بخش دیگری از سخنان خود به مدارسی که با تشکیل هیات امنا روی پا خود ایستاده اند اشاره و تصریح کرد:این آموزشگاهها را در بحث انتخاب معلم آزاد بگذارید تا با دلگرمی بیشتری فعالیت کنند.در پایان از دو آموزشگاه شهید دهستانی و ۱۳ آبان که موفق به کسب رتبه برتر انجمن اولیا و مربیان شده بودند و از سرهنگ نصیری ، سرهنگ طولابی نژاد و ریحانه کارگران به علت برگزاری کارگاههای آموزشی در جلسات انجمن اولیا و مربیان مدارس و آقای مجید خواجه بافقی به علت همکاری با مدارس در راستای تامین سرویس اردوی دانش آموزی تقدیر بعمل آمد.
انتهای پیام/