پایگاه خبری صبح بافق

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار روز

به گزارش صبح بافق؛ جلسه کمیسیون صنایع و معادن شورای اسلامی شهربافق با موضوع «توسعه پایدار شهرستان و تعهدات صندوق بازنشستگی فولاد» در تاریخ ۱۴۰۲/۵/۲۰ برگزار شد.

در ابتدای جلسه محمد رنجبر، رئیس کمیسیون صنایع و معادن شورای شهر بافق، توضیح مختصری از سفر اعضای این شورا به تهران و شرکت در جلسات جداگانه با رئیس کل دیوان محاسبات کشور، معاون حقوقی رئیس جمهور؛ مدیر عامل صندوق بازنشستگی فولاد و رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی کشور ارائه کرد.

در ادامه، اعضای کمیسیون صنایع و معادن پس از بحث و تبادل نظر، طبق دستور کارجلسه موارد زیر را تصویب نمودند:

در خصوص ۲ درصد عوارض فروش معادن و حکم تنفیذی امام راحل (ره)، گزارش کاملی از تاریخچه، پیگیری های صورت گرفته، پرداخت ها، دلایل و چگونگی پرداخت و گزینه های قابل طرح تهیه گردد.

پیگیری ارائه گزارش توسط شرکت سنگ آهن مرکزی در راستای شفاف سازی از نیمه سال ۱۳۹۱ – که صندوق بازنشستگی فولاد، سهامدار شرکت سنگ آهن مرکزی شده است – میلغ پرداخت ها به صندوق را اعلام نماید.

با توجه به مسئله مطرح شده در خصوص وضعیت آب زیرزمینی محدوده ی معدن ۱۹D؛ مقرر شد گزارش تحلیلی توسط اعضا در جلسه آینده کمیسیون ارائه شود و از طرفی شورا اطلاعات مورد نیاز در خصوص پایش سطح آب زیر زمینی را از آب منطقه ای درخواست نماید.

پیشنهاد گردید تا شورای کارگری شرکت سنگ آهن مرکزی باستناد مفاد صورتجلسه ۹۳/۶/۹ و نامه ۱۶ مردادماه ۱۳۹۳، بابت دریافت ۴/۱% سهام ترجیحی باقیمانده سهم کارکنان شرکت، بویژه از طریق دیوان عدالت اداری پیگیری نمایند.

پیشنهاد ایجاد قطب معدنکاری بلوک بافق با استفاده از شرکت دشت یوز به عنوان یک شرکت مشترک بین دو شرکت بزرگ معدنی منطقه،

پیشنهاد گردید شرکت سنگ آهن، با استفاده از ظرفیت متخصصین امر؛ نقشه راه توسعه شهرستان در حوزه صنعت و معدن را تدوین نموده و طرح پژوهشی در این زمینه تعریف گردد.

با توجه به اهمیت و ضرورت موضوعات مرتبط با حوزه صنعت و معدن؛ مقرر گردید جلسات این کمیسیون هر دو هفته یک بار برگزار شود.
در خصوص طرح ها و پروژه های جدید در شهرستان، مقرر گردید مجریان ملزم شوند تا در راستای توسعه فعالیت های خود؛ پیوست فرهنگی مرتبط با آن را تهیه و به تصویب شورای فرهنگ عمومی برسانند.

روابط عمومی شورای اسلامی شهر بافق

ارسال دیدگاه