پایگاه خبری صبح بافق

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار روز

به گزارش صبح بافق؛ در دیدار کارگزار صندوق بیمه روستایی بافق با مدیر اداره تبلیغات اسلامی بافق ، جزئیات مربوط به خدمات این صندوق تشریح شد..

حسینی گفت: این صندوق سال ۸۴ تاسیس شد که در این نوع بیمه ۷۰درصد مبلغ بیمه تعیین شده را دولت و بقیه را بیمه شونده پرداخت می کند .

این بیمه شامل زنان خانه دار ، مشاغل خانگی ، قالی بافی ، صنایع دستی ، کشاورزان ، دامداران و رانندگان و افراد ساکن در شهرهای کم جمعیت که در حال حاضر بیمه نیستند ؛ خواهد شد در صورتیکه سن بیمه شونده کمتر از ۱۸ سال و بیشتر از ۵۰ سال نباشد.

وی افزود : افرادی که قبلا بیمه تامین اجتماعی پرداخت کرده و بین آن وقفه ایجاد شده و در حال حاضر مجددا تمایل به ادامه برخورداری از بیمه دارند می توانند در این صندوق ، بیمه شده و به این طریق به سوابق قبلی بیمه وصل و سابقه بیمه آنان لحاظ شود. همچنین افرادی که در حال حاضر بیکار هستند اگر بیمه روستایی را پرداخت کنند در زمان اشتغال ، به عنوان سابقه کار آن ها محسوب می شود.
همچنین در بیمه روستایی خدمات ویژه بازنشستگی ، مستمری بگیری و از کارافتادگی پیش بینی شده است.

حجت الاسلام سمتی ضمن تشکر از خانم حسینی ؛ آمادگی خودرا جهت اطلاع رسانی جزئیات و شرایط این بیمه به جامعه هدف شامل مبلغین و مبلغات ، فعالان فرهنگی ، قرآنی و مساجد اعلام نمود.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی پیشنهاد داد از ظرفیت مساجد برای آشنا سازی مردم و نمازگزاران بویژه بانوان فعال مسجدی با بیمه روستایی استفاده شود تا مردم بتوانند از مزایای بیمه استفاده نمایند

 

ارسال دیدگاه