پایگاه خبری صبح بافق

۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار روز

ابوالقاسم دهقان فرماندار بافق در گفتگو با صبح بافق در خصوص آخرین وضعیت بیمارستان ۹۶ تخته خوابی شهرستان گفت: بیمارستان ۹۶ تخت خوابی شهرستان بافق در چهار طبقه همراه با موتور خانه با زیربنای حدود ۱۳ هزار متر مربع با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی است که در حال حاضر در حوزه نصب تجهیزات و تاسیسات از جمله شیرآلات ، چینی آلات و لوازم روشنایی، درب ها و سقف کاذب در داخل ساختمان است.

 

وی افزود: بسیاری از هزینه های کنونی مربوط به حوزه اتصال آب، برق و گاز بیمارستان به شبکه شهری که هم نیازمند ساخت ساختمان های جانبی و هم خرید تجهیزات مربوطه مثل دیزل ؛ هواساز ؛ ترانس است.

 

این مقام مسئول عنوان داشت: هم اکنون پیش زمینه های شروع سقف کاذب در حال آماده شدن است که به زودی بحث اتمام سقف ها به سرانجام می رسد. با توجه به پیگیری های هفتگی در خصوص نصب تجهیزات برق و روشنایی بیمارستان، تابلو برق ها سفارش داده شده که ظرف مدت کوتاه آماده نصب می شود.

 

دهقان تصریح کرد: عملیات اجرایی ساختمان های جانبی مرتبط با ایستگاه های آب و برق و گاز نیز شروع شده است. در بحث موتورخانه نیز عملیات مقاوم سازی ساپورت ها در حال انجام و پمپ ها نیز خریداری شده است.

 

فرماندار بافق به تعداد مصوبات سفر استاندار به شهرستان اشاره و بیان داشت: تعداد مصوبات سفر استاندار به شهرستان بافق ۳۵ مورد است که ۱۸ مورد(۵۳ درصد) تحقق یافته؛ ۱۲ مورد(۳۵ درصد)درحال تحقق و ۴ مورد(۱۲ درصد) نیز عدم تحقق می باشد.

 

دهقان در ادامه به مصوبات مربوط به شهرستان بافق در سفر رئیس جهور به استان یزد هم اشاره واظهارداشت: در سفر رئیس‌جمهور به استان یزد ۵۷ مصوبه مرتبط با شهرستان بافق می باشد که بیشتر در زمینه‌های متعدد نوسازی مدارس، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، راه و شهرسازی، راهداری، بنیاد مسکن، میراث‌فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی، کمیته امداد و بهداشت درمان است.

 

فرماندار بافق با تاکید بر اینکه حدود ۶۰ درصد مصوبات سفر ریاست‌جمهوری درشهرستان بافق پیشرفت داشته است، افزود: با تخصیص اعتبارات لازم برای تکمیل این پروژه‌ها برخی از آنها به‌صورت کامل مورد بهره‌برداری قرار گرفته است و مابقی نیز در حال انجام است.

 

دهقان تکمیل بیمارستان ۹۶ تختخوابی بافق را یکی از این مصوبات برشمرد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر این پروژه دارای پیشرفت حدود ۸۵ درصدی است و اعتبار لازم برای بهره‌برداری آن به مبلغ یکصد میلیارد تومان از سوی استاندار یزد، اعتبارات شهرستانی و بخشی هم از اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد تخصیص یافته و امیدواریم شاهد بهره برداری هرچه سریعتر این پروژه مهم بهداشت و درمانی در شهرستان بافق باشیم.

 

وی در پاسخ به این سوال که در دهه فجر چه پروژه هایی در شهرستان مورد بهره برداری و یا شروع به کار می کنند نیز خاطرنشان کرد: در دهه فجر ۲۴ پروژه و با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداري خواهد رسید.

 

دهقان ادامه داد: افتتاح دو آموزشگاه ۶ کلاسه، افتتاح کارخانه تولید فرآوری محصولات خرما، افزایش ظرفیت گاز ایستگاه CGS شهرک صنعتی بافق از جمله پروژه های شاخص قابل افتتاح در دهه فجر امسال است.

 

فرماندار بافق عنوان داشت: پروژه های کلنگ زنی شامل ایجاد دیوار ساحلی در روستای های قطرم، شادکام و ندکوه، ساخت مخزن ۳۰۰مترمکعبی جهت جداسازی آب شرب روستاهای دهستان کوشک،کلنگ زنی پروژه اجرای خط تغذیه و شبکه توزیع نهضت ملی مسکن و حفره های خالی بافق و بهاباد فاز یک سال ۱۴۰۲و کلنگ زنی پروژه اجرای شبکه تغذیه و توزیع نهضت ملی مسکن و حفره خالی بافق و بهاباد فاز دو سال ۱۴۰۲ خواهد بود.

 

نماینده دولت در بافق در حوزه نهضت ملی مسکن هم خاطرنشان کرد: در حوزه نهضت ملی مسکن در فازهای یک تا چهار ۵۲۳ نفر متقاضی داشتیم که ۵ واحد آن تحویل داده شده است. در فازهای ۵،۶ و۸، جوانی جمعیت، آموزش و پرورش، تعاون، کمیته امداد و بهزیستی ۳۵۰۰ نفر متقاضی ثبت نام کردند که ۲۰۶ نفر تایید نهایی و ۴۹۰ نفر نیز در انتظار تایید نهایی هستند.

 

دهقان در پایان تصریح کرد: در حوزه جوانی جمعیت(سه فرزندی) ۴۷۹ نفر متقاضی ثبت نام کردند که ۳۲۷ نفر تأیید نهایی شدند. چهار فرزندی هم ۲۶۱ نفر متقاضی ثبت نام که ۱۸۲ نفر تأیید نهایی شدند.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه