پایگاه خبری صبح بافق

۶ مرداد ۱۴۰۳

اخبار روز

به گزارش صبح بافق؛ بدون شک یکی از ابزارهای مهم انسان های اولیه، ارتباط بوده تا جایی که بدون داشتن آن، قادر به ادامه زندگی نبوده اند و به همین لحاظ رفته رفته با شکل گیری جامعه و تمدن بشری، نوع ارتباط آنها که در ابتدا با زبان محاوره ای آغاز شده بود، به اشکال متفاوت بروز و ظهور یافت.

یکی از نکات بارز و چمشگیر سابقه پست در کشور ما آن است که ایران جز نخستین کشورهایی بود که به عضویت اتحادیه پست جهانی (UPU) درآمد و از این رو، تاریخ و ماندگاری فعالیت های پست در کشور ما همواره از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

برای بررسی آخرین وضعیت پست شهرستان بافق گفت و گویی را با محمدآبید رئیس پست شهرستان انجام و از او درباره آخرین وضعیت و اقدامات و برنامه های این دستگاه پرسیدیم.

وی در ابتدا به معرفی و سوابق اجرائی خود پرداخت و گفت: متولد ۱۳۶۰ دانشجوی دکتري مدیریت دانشگاه علوم و تحقیقات تهران هستم. ۱۹ سال سابقه خدمت در اداره کل پست استان البرز به عنوان مشاور مدیر کل، فرمانده بسیج، مسئول گزینش و دبیر شورای فرهنگی پست بودم.

روزانه حدود ۶۰۰الی ۷۰۰ مرسوله وارد بافق می‌شود

آبید عنوان داشت: روزانه حدود ۶۰۰الی ۷۰۰ مرسوله وارد بافق می‌شود و هر نامه رسان حدود ۱۵۰ مرسوله پستی را درب منازل شهروندان تحویل می‌دهد.

هم اکنون ۵نامه رسان مشغول بکار و باز هم پیگیر جذب نیرو هستیم

رئیس اداره پست شهرستان در خصوص وضعیت نامه رسان های این نهاد نیز تصریح کرد: در اداره پست شهرستان ۳نامه رسان مشغول بکار بودند و برای راحتی مردم و همکاران اقدام به جذب نیرو شد و هم اکنون ۵نامه رسان مشغول بکار  و باز هم پیگیر جذب نیرو و نیازمند ۲نفر نامه رسان هستیم.

منازل بافق نیازمند اهتمام جدی و همکاری دوجانبه شورای شهر، شهرداری و پست هستند

وی در پاسخ به این سوال که آیا تمام منازل شهرستان برای دریافت مرسوله های پستی دارای پلاک یا کد پستی هستند یا خیراظهار داشت: خیر، منازل بافق نیازمند اهتمام جدی و همکاری دوجانبه شورای شهر، شهرداری و پست هستند که بتوانیم این مشکل را حل کنیم.

اداره پست با تمام ارگانها و مردم ارتباط مستقیم دارد

آبید خاطرنشان کرد: اداره پست بعنوان یک نهاد خدماتی، خدمتی که به همشهریان می‌کند مثل خدمات آب، برق و گاز است و ما از جمله سازمان‌های خدمات رسان هستیم،اگر یک روز پست کارش تعطیل شود ،از همه جای شهر صدا بلند می‌شود چون با تمام ارگانها و مردم ارتباط مستقیم دارد.

میزان رضایت‎مندی مردم برای ما از همه چیز مهم تر هست

این مقام مسئول بیان داشت: میزان رضایت‎مندی مردم برای ما از همه چیز مهمتر هست، چون ما خدمت می‎کنیم برای مردم و هدفی جز رضایت خداوند که در رضایت مردم هست نداریم.

تامین زیرساخت‌های لازم جهت توزیع بهتربرای همشهریان، افزایش نیروی انسانی و افزایش سیستم‌های رایانه ای را در برخواهد داشت

وی به حوزه زیرساخت و امکانات سخت افزاری پست شهرستان اشاره و بیان داشت: در بحث زیرساخت‌ها مشکلات متعددی داشتیم ،از جمله فضای کار مناسب که هم اکنون درحال توسعه فضای نامه رسانان هستیم، تامین زیرساخت‌های لازم جهت توزیع بهتربرای همشهریان که این توسعه، افزایش نیروی انسانی و افزایش سیستم‌های رایانه ای را در برخواهد داشت.

اداره پست علاوه بر توزیع و قبول مرسولات، ایجاد و تایید کدپستی و خدمات متعارف نسبت به انعقاد قرارداد با سازمان‌ها و مشاغل جهت عرضه و توسعه کسب و کار در سراسر کشور اقدام می نماید
رئیس اداره پست بافق در خصوص خدمات ارائه شده در این نهاد نیز گفت: اداره پست علاوه بر توزیع و قبول مرسولات، ایجاد و تایید کدپستی و خدمات متعارف نسبت به انعقاد قرارداد با سازمان‌ها و مشاغل جهت عرضه و توسعه کسب و کار در سراسر کشور اقدام می نماید.

میزان مرسولات مرجوعی پایین و قابل ملاحظه نیست

آبید به گلایه همشهریان ازعدم تحویل بسته ها و یا تاخیر زیاد در تحویل مرسوله اشاره و بیان داشت: عده ای از همشهریان بدلیل نبودن نامه رسان در برخی مناطق شهر گله مند بودند که این مشکل تاحدود زیادی مرتفع و باز هم در تلاش هستیم در توزیع شهری به وضعیت مطلوب تری برسیم. میزان مرسولات مرجوعی پایین و قابل ملاحظه نیست.

وضعیت معیشتی کارکنان باعنایت به اینکه شرکت دولتی هستیم سیاست‌گذاری های آن از مرکز شرکت انجام می‌شود

وی افزود: وضعیت معیشتی کارکنان باعنایت به اینکه شرکت دولتی هستیم سیاست‌گذاری های آن از مرکز شرکت انجام می‌شود.


رئیس اداره پست بافق در پاسخ به این سوال که چارت سازمانی اداره پست بافق چگونه و آیا با کمبود نیرو مواجه هستید یا خیرعنوان داشت: در خصوص چارت سازمانی ونیرو کمبودهای زیادی داشتیم که در مرحله اول نسبت به اخذ مجوز نیرو اقدام و موفق شدیم و هم اکنون بدنبال جذب نیرو که تعدادی را جذب و هنوز هم نیاز داریم.

شأن و منزلت مردم بافق بیش از اینهاست و به همین جهت تا رسیدن به نقطه مطلوب از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد

آبید در پایان خطاب به مردم شهرستان گفت: سخنی با مردم عزیز بافق اینکه همزمان با آمدن حقیر تعداد زیادی از کارکنان پست بافق منتقل، بازنشسته و خارج شدند و با کمبود نیروی شدید مواجه شدیم که بنده هم نقشی درآن نداشتم. با تلاش‎های شبانه روزی خودم، همکاران عزیز و خانواده ام توانستیم بر مشکلات فائق آییم و از صبر و شکیبایی مردم عزیز سپاسگزارم و می‌دانم شأن و منزلت مردم بیش از اینهاست و به همین جهت تا رسیدن به نقطه مطلوب از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

انتهای پیام /

ارسال دیدگاه