پایگاه خبری صبح بافق

۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار روز

به گزارش صبح بافق؛ محمدرضا فتاحی گفت: روز گذشته بانوی کوهنورد ۳۵ ساله یزدی در حین کوهنوردی، از ارتفاعات میل باجگان بافق سقوط کرد که پس از اطلاع، تیم‌های امدادی هلال احمر شهرستان به محل حادثه اعزام شدند.

 

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان بافق افزود: بلافاصله بعد از دریافت گزارش و هماهنگی با مرکز کنترل عملیات (EOC) استان، دو تیم متشکل از هفت نفر از نجاتگران هلال احمر شهرستان با یک دستگاه خودروی کمک دار و یک دستگاه آمبولانس، تجهیزات لازم و ست کوهستان در منطقه حادثه حاضر شدند.

 

فتاحی بیان کرد: پس از رسیدن نجاتگران هلال احمر به محل حادثه و پیمودن مسیر کوهستانی و عملیات جستجو و رسیدن به فرد مصدوم، به وسیله تجهیزات و ست کوهستان و با استفاده از بسکت و تثبیت فیزیکی، وی را به پایین کوه و محل امن انتقال و تحویل نیروهای اورژانس دادند.

 

وی با اشاره به اینکه این عملیات از ساعت ۱۲:۴۵ دقیقه آغاز و تا ساعت ۱۹:۴۵ ادامه داشت، عنوان کرد: با توجه به شرایط منطقه کوهستانی شهرستان و حوادث متعددی که برای کوهنوردان رخ می‌دهد، کوهنوردان و شهروندان نکات ایمنی را رعایت کنند تا شاهد چنین حوادثی نباشیم.

 

فتاحی ضمن قدردانی از امدادگران و نجاتگران هلال احمر که همیشه در همه جا آماده خدمت رسانی به آسیب دیدگان هستند، عنوان کرد: مردم برای گزارش حوادث می‌توانند به صورت شبانه روزی با تلفن ۱۱۲ ندای امداد هلال احمر تماس بگیرند تا در صورت لزوم نیروهای امدادی در حداقل زمان به محل اعزام شوند و اقدامات لازم را انجام دهند.

 

گفتنی است؛ بر اساس اعلام گران‌مایه، پزشک اورژانس بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) بافق، سطح هوشیاری بیمار ۱۰ است و خونریزی داخل سر دارد و قفسه سینه او آسیب جزئی دیده که برای تکمیل درمان به یزد اعزام می‌شود.

ارسال دیدگاه