پایگاه خبری صبح بافق

۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار روز

نادرمحمدباقری مجری طرح فاضلاب شهری شهرستان بافق در گفتگو با خبرنگار صبح بافق گزارشی از طرح فاضلاب شهری شهرستان ارائه و گفت: پروژه فاضلاب شهری هم اکنون در محدوده شهر بافق با تکمیل تصفیه خانه (پیشرفت ۹۹ درصدی)، اجرای ۱۶۲ کیلومتر شبکه و ۲۸۴۴ انشعاب، دارای پیشرفت ۸۹ درصدی است. این پروژه در بخش اجرای شبکه دارای پیشرفت ۹۲ و در بخش انشعاب دارای پیشرفت ۱۹ درصدی است که انتظار است تا پایان سال ۱۴۰۴ تکمیل گردد.

تکمیل طرح فاضلاب شهری درسال ۱۴۰۴ به پایان و در حال حاضر نیز ۹ پیمانکار در حال فعالیت هستند.

وی افزود: تکمیل طرح فاضلاب شهری درسال ۱۴۰۴ به پایان و در حال حاضر نیز ۹ پیمانکار در حال فعالیت هستند.

با توجه به در پیش بودن سال جدید کلیه حفاری های شبکه هم اکنون متوقف و مسیرهای باز نیز در حال تکمیل است

مجری طرح فاضلاب شهری در پاسخ به این سوال که با توجه به نزدیک‌ پایان سال حفاری ها تا چه زمانی ادامه دارد تصریح کرد: با توجه به در پیش بودن سال جدید کلیه حفاری های شبکه هم اکنون متوقف و مسیرهای باز نیز در حال تکمیل است. در بخش انشعاب نیز تا پایان ماه جاری کلیه حفاری های جدید متوقف خواهد شد.

با توجه به اینکه مسئولیت مرمت شبکه برعهده پیمانکارمی باشد مقرر گردید تا ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ تمامی مسیرها آسفالت و تحویل گردد

محمدباقری به نارضایتی مردمی اشاره و اینکه مسئول اصلاح محل حفاری ها چه ارگانی است بیان داشت: بدلیل پیچیدگی اجرای شبکه به علت ماهیت ثقلی شبکه فاضلاب و همچنین توجه به این نکته که شبکه فاضلاب بیشترین عمق در تاسیسات شهری را دارا است لذا مشکلات این حوزه بیش از اجرای سایر تاسیسات شهری نیز است، لذا با توجه به اینکه مسئولیت مرمت شبکه برعهده پیمانکارمی باشد مقرر گردید تا ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ تمامی مسیرها آسفالت و تحویل گردد.

در بخش لوله گذاری شبکه فاضلاب، اکثر مسیرها در حال پرسازی و تنها حدود ۲۰ درصد حفاری ها همچنان باز است

وی ادامه داد: در بخش لوله گذاری شبکه فاضلاب، اکثر مسیرها در حال پرسازی و تنها حدود ۲۰ درصد حفاری ها همچنان باز است. در بخش انشعابات نیز تا پایان بهمن ماه تمامی موارد تکمیل می گردد.

تاکنون ۱۹ درصد انشعابات اجرا و محدوده های بین خیابان شهدا،امام رضا(ع)،عدالت وهمچنین شهرک امام حسین(ع) و محدوده بین خیابان شهید تفکری و شهرک زیتون در حال اجرا است

مجری طرح فاضلاب شهری در خصوص اینکه چند درصد انشعابات وصل شده و چه مناطقی در دستور کار است نیز خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۹ درصد انشعابات اجرا شده و محدوده های بین خیابان شهدا ، امام رضا(ع)، عدالت وهمچنین شهرک امام حسین(ع) و محدوده بین خیابان شهید تفکری و شهرک زیتون در حال اجرا است.

به علت عدم تکمیل انشعابات، دبی فاضلاب شبکه به ظرفیت لازم جهت خودشویی نرسیده و این موضوع باعث ایجاد بوی نامطبوع می گردد

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که اهالی میدان فاطمیه برای بوی بد فاضلاب به شدت ناراضی هستند چه برنامه ای برای حل معضل دارید عنوان داشت: به علت عدم تکمیل انشعابات، دبی فاضلاب شبکه به ظرفیت لازم جهت خودشویی نرسیده و این موضوع باعث ایجاد بوی نامطبوع می گردد، لذا این مجموعه جهت رفع مشکل نسبت به نصب ونت جهت تخلیه گاز و همچنین افزایش برنامه شستشو شبکه در این بخش اقدام نموده است.

در حال حاضر ورودی تصفیه خانه ۱۶ لیتر بر ثانیه و خروجی آن نیز حدود ۱۲ لیتر بر ثانیه است و روزانه بین ۷۰۰ الی ۱۱۰۰ مترمکعب آب به شرکت سنگ آهن پمپاژ می شود

وی افزود: در حال حاضر ورودی تصفیه خانه ۱۶ لیتر بر ثانیه و خروجی آن نیز حدود ۱۲ لیتر بر ثانیه است و روزانه بین ۷۰۰ الی ۱۱۰۰ مترمکعب آب به شرکت سنگ آهن پمپاژ می شود.

با توجه به نزدیک شدن ایام تعطیلات سال جدید حفاری در بلوار وحشی بافقی از تاریخ ۸ بهمن تعطیل و مقرر گردید تا تاریخ ۱۵ بهمن تمامی مسیرهای واقع در بلوار وحشی بافقی تکمیل گردد

مجری طرح فاضلاب شهری بافق در پایان تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن ایام تعطیلات سال جدید حفاری در بلوار وحشی بافقی از تاریخ ۸ بهمن تعطیل و مقرر گردید تا تاریخ ۱۵ بهمن تمامی مسیرهای واقع در بلوار وحشی بافقی تکمیل گردد.

 

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه