پایگاه خبری صبح بافق

۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار روز

به گزارش صبح بافق؛ سی وسومین نشست مجمع هم اندیشی شهرستان بافق با حضور صباغیان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، امام جمعه و جمعی از مسئولین و فعالین با موضوع برسی آثار و تبعات واگذاری شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق در بازار بورس و فرابورس و بررسی روند ایجاد پهنه ریلی و احداث کارخانجات جوارریلی شهرستان درسالن آیت الله شیخ محمد تقی فرمانداری شهرستان برگزارشد.

سيدعلي میرطاهری معاون منابع انسانی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق در این نشست گفت: همه ما در بافق در همه زمینه ای کارشناس هستیم. اولین مزیتی که بورس دارد و همه هم به آن اذعان دارند تامین مالی آن است و موضوع دوم اینکه دارایی تجدید ارزیابی مشخص و میزان سرمایه شرکت مشخص و کار انجام شود.

وی افزود: پیشنهاد می کنم اگه همه ما روی این موضوع بحث و دغدغه داریم که مهم هم هست در مقطعی قرار داریم که در حال ساخت پروژه آهن اسفنجی هستیم و عده ای از دوستان که می گویند کاری انجام نشده درصورتی که کار انجام شده است.

میرطاهری عنوان داشت: کسانی که دغدغه بورسی شدن شرکت را دارند نماینده ای مشخص و در جلسات شرکت کنند. ذخایر سنگ آهن مرکزی در خصوص خوراک با مشکل مواجه است. روی موضوع بورسي شدن شرکت هیچ اصراری نداریم لذا کارشناسی کامل انجام شود. اگر سرمایه گذاری نکنیم به مشکل برمیخوریم، یک سری عوامل دست ما هست و یک سری عوامل دست ما نیست. در سال گذشته میانگین فروش گندله ۳/۳۰۰ بوده و تنی ۶۰۰ هزار تومان کمتر از سال ۱۴۰۰ بوده است. زمانی که شخص صحبت می کند از داشته های خود صحبت بکند. 

عضو هیئت مدیره شرکت سنگ آهن مرکزی خطاب به صباغیان بیان داشت: آقای صباغیان خواهش می کنم در موضوع تامین خوراک و قول هایی که دوستان دادند فکری برای شرکت برداشته شود، واقعا مشکل داریم. زمانی چغارت سنگ خوب و عیار خوبی داشت الان مشکل داریم. خوراک در منطقه هست، شرکتی با بیش از ۷ هزار نفر نیرو حساسیت خاصی دارند و بیش از ۷۵ درصد جمعیت شهرستان مستقیم با شرکت در ارتباط هستند.

میرطاهری در پایان گفت: افزایش سرمایه شرکت سنگ آهن مرکزی ۵۳۷ میلیارد تومان بوده است. تنها یکی از راحترین مواردی است که می توانیم برای تامین مالی به آن برسیم بورس است، مواردی که دغدغه دوستان است آمادگی داریم نشست کارشناسی برگزار کنیم.

ارسال دیدگاه