پایگاه خبری صبح بافق

۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار روز

به گزارش صبح بافق؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدعباس حسيني امام جمعه بافق در خطبه دوم نماز جمعه شهرستان در خصوص موضوعات شرکت سنگ آهن مرکزی گفت: در این دوهفته اخیر خواسته ها و مطالباتی از طرف کارگران شرکت بود، وظیفه همه مدیران و مسئولین این است که پای صحبت های کارگران بنشینند. خواسته ها و مطالباتی همه سازمان ها دارند نه فقط شرکت سنگ آهن هرکجا که نیروی خدمتکار، خدمات و کارگری هست باید حرف وی شنیده شود. گاهی کارگران خواسته هایی دارند که منطقی است که باید رفع و گاهی هم منطقی نیست که باید توجیه کنند که این خواسته منطقی نیست.

وی افزود: با استدلال و منطق صحبت کنند، با صحبت کردن خیلی از مسائل حل می شود. کارگران دو خواسته را مطرح می کنند در عین حالی که همه خواسته ها باید شنیده شود. قرار نیست همه خواسته عملی شود بعضی از خواسته ها شاید عملی نباشد که باید بحث کنند.

خطیب جمعه بافق به دو خواسته جدی کارگران شرکت اشاره و بیان داشت: موضوع دودرصد عوارض که حکم امام‌ راحل است که مسئولین در حال پیگیری هستند. تمام مدیران شرکت سنگ آهن تا کنون پایبند به این دودرصد بودند و پرداخت می کردند و این خبرهایی که می شنویم حل وفصل و مثل گذشته پرداخت شود.

حسینی عنوان داشت: موضوع بورسي شده شرکت سنگ آهن است، تخصصی در بورس ندارم جلسه ای که با مدیران شرکت داشتم عرض کردم اگر رفتن شرکت به بورس برای سنگ آهن و شهر خوب است مردم‌را اقناع و توجیه کنید اگر هم ضرر دارد که دغدغه کارگران هم این است چرا باید به بورس برود لذا در جلسه اعلام کردم که فعلا تا زمانی که مسئله حل نشود و برای مردم شفاف نشود که آیا رفتن شرکت به بورس برای کارگران و شهر خوب است یا خیر حقی که شرکت سنگ آهن به بورس برود ندارید.

امام جمعه بافق اظهار داشت: مسئولین، مدیران و کارگران کاری کنیم که آیندگان ما را دعا کنند وکاری نکنیم که مورد لعن و نفرین آیندگان قرار بگیریم. امروز تصمیمی برای شرکت سنگ آهن و شهر بگیریم که آیندگان از ما یاد کنند، لذا عجولانه، بدون تحقیق، شفاف‌سازی کاری صورت که بعدا پشیمان و کاری از دست ما برنیاید.

حسینی با انتقاد به مصاحبه سفیر ایران در باکو با یک زن بدحجاب و وضعیت زننده تصریح کرد: زمانی که مسئولین ما این گونه برخوردی داشته باشند از مردم چه توقعی داریم که حجاب را رعایت کنند. معتقدم عزت جمهوری اسلامی ایران و باورهای مردم زیر سوال رفته و وزارت امور خارجه باید پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: به عنوان دغدغه شما مردم می گویم که ما مخالف جشن و شادی نیستیم، دین ما مسئله جشن و شادی آن بیش از عزاست اما جشنی برگزار کنیم که متدینین ما ناراحت نشوند. در شهرستان بعضا بعضی جشن ها برگزار می شود که مومنین و متدینین غصه می خورند و دغدغه دارند که باید برسی شود. جشن وشادی باید باشد اما به چه قیمتی؟ به قیمت زیرپا گذاشتن باورها، اعتقادات و شکستن دل های مومنین، جشن را به گونه ای برگزار کنید که همه بتوانند شرکت کنند.

امام جمعه بافق خاطرنشان کرد: متاسفانه بعضا اتفاقاتی رخ می دهد که به جای اینکه بیایند در جشن شرکت کنند کمیته هایی برای نهی از منکر تشکیل می دهند. چرا جشن های ما باید به گونه ای باشد که ما گروه نهی از منکر در این جشن بفرستیم.

حسینی در پایان گفت: انتظار من از ما شما مردم این است که در جریان عفاف و حجاب و نهی از منکر را فقط به دست مسئولین نسپارید. تا شما مردم نباشید مسئولین به تنهایی نمی توانند جلوی منکر را بگیرند.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه