پایگاه خبری صبح بافق

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار روز

به گزارش صبح بافق؛ آیین تجلیل از برگزیدگان مسابقه بازی سازی با نرم افزار اسکرچ با حضور سیدیحیی حسینی رئیس مرکز فنی وحرفه ای بافق، درویشی عضو شورای شهر و جمعی از دبیران در محل سالن اداره فرهنگ و ارشاد بافق برگزار شد.

حسینی رئیس مرکز فنی وحرفه ای بافق در این مراسم گفت: از سعید جلیلی موسس و مربی آموزشگاه آزاد فنی وحرفه ای آریا برای برگزاری این دوره از مسابقه که با استفاده از نرم‌افزار بازی‌سازی Scratch، که یک محیط برنامه‌نویسی گرافیکی و آموزشی برای کودکان و نوجوانان است، ایده‌های خلاقانه و نوآورانه‌ای را پیاده سازی کردند قدردانی می کنم.

وی افزود: امیدواریم با همکاری اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان مسابقات آزاد این رشته در مرداد ماه همزمان با هفته ملی مهارت با حضور این عزیزان برگزار و زمینه ساز حضور آنان در مسابقات ملی مهارت که از طرف سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور هرساله برگزار می گردد باشیم و شاهد موفقیت این عزیزان در سطح استان و کشور باشیم.

درویشی عضو شورای شهر گفت: ضمن تشکر از آقای جلیلی امیدواریم کاری که ایشان شروع کرده تداوم داشته باشد و خواهشی که از خانواده‌ها داریم مثل همیشه پشتیبان فرزندان خود باشند تا این فضای جدید را پیدا و در فضای رقابت‌های جدید حضور و دیدشان در سطح ایران و بالاتر از آن یعنی مسابقات کشوری و جهانی باشد. دید را خیلی وسیع کنید دید بچه‌ها را محدود نکنیم به اینکه بخوانیم، کار کنیم، یاد بگیریم که در نهایت پشت میز نشین شویم.

سعید جلیلی مدیر و موسس آموزشگاه آریا نیز در این مراسم تصریح کرد: زبان برنامه نویسی اسکرچ توسط دانشگاه MIT ساخته شده است و آموزشگاه آریا در راستای توسعه فرهنگ برنامه نویسی و ایجاد فرصت‌هایی برای جوانان و علاقمندان به علوم کامپیوتر، با برگزاری اولین دوره مسابقه اسکرچ، گام مهمی در این راستا برداشته است.

وی افزود: این مسابقه در ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۲ در شهرستان برگزار شد، شرکت‌کنندگان با استفاده از نرم‌افزار بازی‌سازی Scratch، که یک محیط برنامه‌نویسی گرافیکی و آموزشی برای کودکان و نوجوانان است، ایده‌های خلاقانه و نوآورانه‌ای را پیاده سازی کردند. در این مسابقه شرکت‌کنندگان در رده سنی ۱۲ سال به مسابقه پرداختند و با توجه به شرایط و استعدادهای خود، اثرهایی منحصر به فرد را ایجاد کردند. از ایده‌های ساده و بازی‌های سرگرم‌کننده تا پروژه‌های پیچیده و آموزشی، همه در این دوره مسابقه جای خود را داشتند.

جلیلی عنوان داشت: با تلاش مستمر شرکت‌کنندگان و حمایت و همکاری موثر سرکار خانم کارگران مربی و مشوق آن ها، این دوره مسابقه با موفقیت برگزار گردید و شاهد ظهور استعدادهای جوان و خلاقانه در زمینه برنامه‌نویسی شدیم.

وی در پایان اظهار داشت: این رویداد، یک قدم مهم به سوی ترویج فرهنگ برنامه‌نویسی و توانمندسازی نسل جوان در حوزه فناوری اطلاعات محسوب می‌شود و گله ای هم از مسئولین دارم که بعد از گذشت یکسال از تاسیس آموزشگاه هیچ حمایتی از سمت آن ها نشد، یکسال است به هر سازمان و اداره ای مراجعه کرده‌ام موفق به دریافت یک ریال وام برای پرداخت بدهی ناشی از خرید و تجهیز آموزشگاه نشده‌ام.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه