پایگاه خبری صبح بافق

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار روز

به گزارش صبح بافق؛ رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های بافق و بهاباد گفت: باید از رویکرد کنترل سیلاب به سمت مدیریت سیلاب تغییر نگرش داد.

سید محمد حسن سعیدی رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های بافق و بهاباد اظهار داشت: اقدامات انجام شده توسط اداره منابع آب شهرستان‌های بافق و بهاباد جهت پیشگیری و کاهش خسارت ناشی از سیل احتمالی، به اقدامات پیشگیرانه (قبل از شروع بارندگی) و اقدامات در حین بارندگی تقسیم می‌گردد. 

وی با بیان اینکه این اقدامات با همکاری واحد رودخانه‌ها و سواحل و واحد بهره برداری از تاسیسات آبی شرکت انجام گرفته است، افزود: لایروبی رودخانه‌های در مسیر جاده بافق و بهاباد در حوالی روستای کوشک، رودخانه عبوری از روستای مبارکه از جمله این اقدامات بوده است.

سعیدی ابراز کرد: همچنین از دیگر اقدامات می‌توان به انجام عملیات لایروبی بند خاکی تلخاب در شهرستان بافق و بند حفاظت از سیلاب و بند ده عروس در شهرستان بهاباد اشاره کرد. 

وی در ادامه تصریح کرد: در زمان بارندگی گروه گشت و بازرسی و دیگر همکاران اداره منابع آب شهرستان در حالت آماده باش کامل بوده و به صورت مستمر بندها، رودخانه‌ها و محل‌های حادثه خیز را رصد و پایش کردند تا در صورت بروز مشکل فورا اقدام شود.

شایان ذکر است شرکت سهامی آب منطقه‌ای در ساخت دیوار ساحلی در روستا‌ها مشارکت داشته است.

ارسال دیدگاه