پایگاه خبری صبح بافق

۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار روز

سروان امیر سالاری رئیس پلیس راهور شهرستان بافق در گفتگو با صبح بافق درخصوص وضعيت دوربین های ثبت تخلف و کنترل سرعت شهرستان گفت: تمام محورهای سطح شهر که دوربین ثبت تخلفات نصب شده فعال و به صورت ۲۴ساعته در حال اعمال قانون و برخورد با تخلفات رانندگی هستند.

 

وی افزود: دوربین‌های ترافیکی در تصادفات، مدیریت ترافیک و مدیریت سرعت نقش مهمی دارند و این کار علاوه بر اینکه موجب عدم تخلف رانندگان وسایل نقلیه می‌شود، در نتیجه کاهش تصادفات و حوادث رانندگی را نیز در پی دارد لذا تمام محورهای که دوربین نصب شده فعال و کلیه تخلفات رانندگان از جمله سرعت غیرمجاز، حرکت خلاف جهت، دورزدن در محل ممنوع و … توسط دوربین ثبت و با دستور قضایی رانندگی پرخطر به روی خودرو ثبت و خودرو به پارکینگ انتقال داده می شود.

 

سروان سالاری عنوان داشت: ضمنا تردد وسایل نقلیه سنگین در سطح شهر ممنوع که‌ تخلف این دسته از رانندگان علاوه بر اعمال قانون، نمره منفی برای آن ها ثبت می‌شود.

 

رئیس پلیس راهور شهرستان در پاسخ به این سؤال که وضعيت شهرستان از لحاظ تصادفات درون شهری در استان چگونه است نیز تصریح کرد: بیشترین علت تصادفات در شهرستان ۴۵درصد عدم توجه به جلو که مربوط به استفاده از تلفن همراه و حواس پرتی، ۳۰درصد رعایت حق تقدم ،۲۰درصد تغییر مسیر ناگهانی و ۵درصد هم عدم رعایت فاصله عرضی و طولی است.

 

وی ادامه داد: ۹۰ درصد تصادفات منجر به مرگ موتورسواران به دلیل عدم استفاده از کلاه ایمنی است که اگر بتوانیم طرح ایمنی و سلامت را به خوبی اجرا، اعمال قانون و آموزش‌ها به خوبی و به جا صورت گیرد، مسلما   آمار منجر به جرح و فوت نیز کاهش پیدا می‌کند.

 

سالاری اظهار داشت: در ثبت تخلفات حادثه ساز در سال ۱۴۰۲ به تعداد ۱۴۰۳۸ فقره ثبت، اعمال قانون، شکایت قضایی و توقیف داشتیم که نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش تخلفات حادثه ساز داشتیم که به طور جد برخورد داریم.

 

رئیس پلیس راهور با اشاره به اینکه مظاهر و دلایل بی نظمی در رانندگی چند مورد انگشت شمار است ادامه داد: نظم و انضباط در تقاطع ها و ایستادن پشت خط، حرکت کردن بین خطوط و نداشتن تغییر مسیر ناگهانی، حق تقدم عبور و سرعت مجاز از عوامل کاهش تصادفات هستند که اگر بتوانیم یک بسته ترافیکی طراحی که این موارد را پوشش دهد، می توانیم امیدوارم باشیم بخش قابل توجهی از ترافیک را کم و از تعداد تصادفات هم بکاهیم چون ۸۰ درصد تصادفات به دلیل رعایت نکردن همین چند مورد است.

 

وی در خصوص گذرگاه عابرپیاده بلوار امام خمینی نیز بیان داشت: بیشترین تصادفات شهرستان مربوط این بلوار است که در تصادفات جرحی بیشترین درصد افزایش تصادفات در شهرستان را نسبت به سال ۱۴۰۱ داشته ایم و اینکه در طول بلوار ۷ گذرگاه عابر پیاده داشته باشیم نقض قوانین و مقررات نیز است.

 

وی گفت: در طول این بلوار با ایمن سازی گذرگاه عابر پیاده و هرس کردن درختان تنها گذرگاه روبروی مالک اشتر و روبروی مسجد ابوالفضل با نصب دست انداز باز می‌شود. یکی از جدی‌ترین برنامه‌ها و اهدافی که پلیس راهور شهرستان در دستور کار دارد، توسعه انضباط ترافیکی و برخورد با رانندگان پرخطر وسایل نقلیه و موتورسیکلت سوار فاقد گواهینامه و کلاه ایمنی می باشد.

 

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: برای کاهش تصادفات، آموزش و فرهنگ‌سازی راهکار اول و اعمال قانون و اجرای مقررات راهنمایی و رانندگی راهکار دوم است که در این زمینه برخورد با تخلفاتی که به صورت محسوس و نامحسوس و همچنین از طریق دوربین‌ها ثبت می‌شود، خواهیم داشت، بخش سوم هم به مهندسی ترافیک و اصلاحات هندسی راه باز می‌گردد که پلیس راهور شهرستان با توجه به حجم بالای تردد در سطح شهرستان به صورت نامحسوس و محسوس و دوربین های نظارتی در حال ثبت تخلفات و برخورد با تخلفات حادثه ساز با توقیف قضایی (توقیف در پارکینگ ) می باشد.

 

رئیس پلیس راهور شهرستان در خصوص بستن بریدگی بلوار بسیج نیزگفت: با توجه به درصد بالای تصادفات نسبت به سال ۱۴۰۱ این بریدگی مسدود شد.

 

سالاری افزود: بیشترین تصادفات مربوط به موتورسیکلت سوارها و برخورد وسیله نقلیه با عابرین خردسال می باشد که در این خصوص توصیه پلیس راهور استفاده از کلاه ایمنی برای راکبین موتورسیکلت، وسایل نقلیه و سرعت مطمئنه و برای عابرین پیاده استفاده از لباس روشن در شب است. همچنین می بایست از پریدن ناگهانی در سطح سواره رو به جد خودداری کنند. والدين نیز در نگهداری از طفل هنگام عبور از عرض راه دقت وحتما از گذرگاه عابرپیاده استفاده کنند.

 

وی بیشترین تصادفات جرحی را مربوط به بلوار امام خمینی، بلوار امام علی، بلوار آیت الله میرغنی زاده، بلوار انقلاب، خیابان شهید تفکری، خیابان امام رضا(ع) و خیابان شیخ محمد تقی نام برد.

 

رئیس پلیس راهور شهرستان در پایان توصیه هایی هم به مردم و جوانان نیز داشت و خاطرنشان کرد: استفاده از کلاه ایمنی توسط موتورسیکلت سوارها، خودداری از دادن موتور و خرید آن برای فرزندان فاقد گواهینامه و زیر ۱۸سال توسط والدین که بیشترین مرگ و میر مربوط به این دسته وسایل نقلیه است که باعث افزایش تصادفات می‌شود، عابرین پیاده حتما از گذرگاه پیاده استفاده و از پریدن ناگهانی در سطح سواره رو خودداری و در شب از لباس روشن برای عبور از عرض راه استفاده کنند، زیرا لباس تیره عابرین برای رانندگان مشخص نیست و خطر ساز می باشد. در سطح شهر همکاران به صورت محسوس و نامحسوس در حال رصد تخلفات می باشند و با توجه به دستور قضایی تمام رانندگان پرخطر مشمول توقیف سیستمی نیز می شوند.

 

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه