پایگاه خبری صبح بافق

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار روز

به گزارش صبح بافق؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدعباس حسيني امام جمعه بافق در خطبه دوم نمازجمعه این هفته شهرستان ضمن تبريک هفته معلم به دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب اشاره و گفت: مهم ترین نیاز جامعه امروز ما نیاز به معلم است، امروز جامعه ما بیش از هرزمانی به معلم نیاز دارد. چندین سال قبل در شهر ما حدود۳۰۰ معلم مازاد داشتیم اما در سال تحصیلی جدید ۳۰۰ معلم در شهرستان کمبود داشتیم که یک زنگ خطر است.

وی افزود: سال تحصیلی جدید که شروع شد در سه ماه اول سال تحصیلی بعضی از کلاس های ما معلم نداشتند. بعضی از کلاس های پایه اول که خیلی حساس است معلم نداشتیم. در اسفندماه سال گذشته آزمون استخدامی آموزش و پرورش برگزار شد با کمال تاسف از شهر ما ۵ نفر مرد برای معلمی در آزمون شرکت کردند که یک هشدار و زنگ خطر است.

خطیب جمعه بافق اظهار داشت: امروز کلاس های پسرانه ما توسط معلمان زن تدریس می شود. چطور ما دغدغه دین واسلام داریم و چگونه است که موضوع عفاف و حجاب را مطرح و حمایت می کنیم اما در مدارس ما باید معلمین زن برای پسران تدریس کنند وآن هم به دلیل کمبود معلم مرد است. امروز نیاز ما به معلم بیش از هر نیاز دیگری است.

حسيني عنوان داشت: واقعا یک فاجعه بزرگ است اگر مردان به سمت آموزش و پرورش نروند لذا رهبر معظم انقلاب به دولت توصیه کردند برای توانمندی معیشتی معلمین، اگر معلمین ما دغدغه معیشتی نداشتند و اگر آموزش و پرورش ما از نظر معیشت ومادی معلمین را تامین می کرد قطعا مردان ما هم به سمت آموزش‌ و پرورش می رفتند، اما زمانی که حقوق معلمی را با حقوق ارگان های دیگر مقایسه می کنند به سمت این شغل نمی آیند.

امام جمعه بافق تصریح کرد: متاسفانه بعضی از معلمان ما اعتقادی به دین ندارند و سرکلاس صحبت هایی می کنند که دانش آموز ما مقابل این معلم جبهه می گیرد. بعضی از معلمین ما با ظاهری غیراسلامی وارد کلاس و مدرسه می شوند که دانش آموز ما گلایه می کند. آموزش و پرورش نیرو تربیت می کند، تمام ارگان ها و سازمان های ما نیرو جذب می کند اما آموزش وپرورش نیرو می سازد و کسی که می خواهد نیرو بسازد خود باید ساخته شده و متدین باشد.

حسيني ادامه داد: دانش آموز باید به ایرانی بودن خود در مدرسه افتخار کند و فضای آموزش و پرورش ما باید به گونه ای باشد که افتخارات ایران در مدارس تبیین و این هویت ملی را به جان بخرد و افتخار کند. باید روحیه انقلابی در آموزش وپرورش ایجاد و دغدغه تبیین آرمان های نظام، امامین انقلاب و اسلام در مدارس ایجاد شود.

خطیب جمعه بافق به لزوم کشف استعدادیابی دانش آموزان در مدارس اشاره و خاطرنشان کرد: مدارس ما باید به سمتی برود که استعدادهای دانش آموزان کشف و شناخته و آنها را به سمت استعدادشان هدایت کنند. بعضی از دانش آموزان ما استعدادهای خاصی در مهارت و حرفه دارند که باید دانش آموزان را به سمت هنرآموزی، حرفه آموزی و مهارت آموزی سوق دهند و به صرف داشتن یک مدرک علمی نمی شود زندگی کرد. مدرک علمی زمانی ارزش دارد که هنری آموخته باشد.

حسيني اشاره ای به جنبش دانشجویان امریکا و بعضی از کشورهای غربی برعلیه جنایات اسرائیل داشت و بیان داشت: امام(ره) ۴۵ سال قبل مسئله روز قدس را مطرح کرد برای خیلی روز قدس و دفاع از فلسطین سؤال بود، امروز اول مسئله تمام دنیا فلسطین شده وامروز غربی ها و غیرمسلمانان برعلیه جنایات اسرائیل تجمع می کنند و این جنبش های دانشجویی حقانیت دفاع ایران از فلسطین را ثابت می کند.

امام جمعه بافق گفت: زمانی برخی به ظاهر روشنفکران ایرانی می گفتند چرا دفاع از فلسطین و شعار مرگ‌بر اسرائیل و مرگ بر امریکا اما امروز خود غربی هم همین شعارها را سرمی دهند. جنبش های دانشجویی در کشورهای غربی شکل گرفت که می طلبد در کشور ما هم این جنبش ها شروع شود.

خطیب جمعه بافق در پایان تصریح کرد: امروزباید در مراکز ما نهضتی برای تبیین و روشنگری جنایات اسلامی راه بیفتد، امروز دانشجویان ما باید به‌ صورت‌ عقلانی و منطقی باید درک کنند که چرا ما شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا می دهیم. تمام دانش آموزان ما امروز در فضای مجازی غرق و دشمن درحال آراسته کردن خود و علیه اقدامات ایران برنامه ریزی می کند و جوان،نوجوان و دانش آموز ما که بی اطلاع از این جنایات است چه بسا همراه دشمن می شود.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه