پایگاه خبری صبح بافق

۶ مرداد ۱۴۰۳

اخبار روز

حمید عسکری مدیرجهاد کشاورزی بافق در گفتگو با صبح بافق در خصوص آخرین وضعیت مجتمع دام سبک شهرستان گفت: ثبت نام متقاضیان جهت اخذ مجوز موافقت اصولی انجام و صادر شده است و همچنین شبکه داخلی آب مجتمع درحال انجام است.

وی افزود: هماهنگی لازم با نظام مهندسی کشاورزی جهت تهیه نقشه وطرح انجام شده تا پس از سیر مراحل قانونی مجوز تاسیس صادر شود. 

عسکری در پاسخ به این سوال که آیا زمین‌ها تحویل داده شده یا خیر نیز بیان داشت: پس از طی تمام مراحل قانونی زمین ها به تک تک افراد با امضا قرارداد بین متقاضی و جهاد کشاورزی در دفتر خانه رسمی، زمین ها تحویل داده می شود. ۲۸۲ نفر متقاضی دریافت زمین در این مجتمع هستند.

این مقام مسئول در خصوص پهنه شتر نیز بیان داشت: کارهای تخصیص زمین و استعلام های لازم انجام و در کمیته فنی مصوب شده و کارگروه زیربنایی استان مصوب و آماده واگذاری می شود. مکان پهنه شتر شهرستان بعد از روستا باقر آباد تعیین شده است.

عسکری عنوان داشت: شرکت تعاونی کشاورزی صحرا نورد شترداران بافق که تشکیل شده ۸۱ نفر عضو دارد.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان در خصوص ارائه تسهیلات به متقاضيان نیز تصریح کرد: تسهیلات برای شتر داران از طریق ستاد اجرایی فرمان امام در حال پیگیری و لیست شترداران به ستاد مذکور ارسال گردیده ولی تسهیلاتی هنوز پرداخت نشده است.

عسکری به سیل اخیر در شهرستان اشاره و در خصوص میزان خسارت به مزارع کشاورزی گفت: خسارت احتمالی باغی ،زراعی، جاده وقنوات (روستا های قطرم،هنیه،خرماتو خوسف،ده کوچک جوزوییه بالا و پایین،هریسک سفلی، ده شمس الدین ،چاه میر، دشت خان گودگینستان،گزستان،ده میرزا احمد، هنسک،گله گرد،دهک باجگان و حسین آباد خوش آب) برآورد و به ستاد بحران فرمانداری شهرستان ارسال شده است. با تخصیص و تامین اعتبارات لازم بازسازی و بهسازی قنوات خسارت دیده با کمک بهره برداران صورت می گیرد .

مدیرجهاد کشاورزی در پایان خاطرنشان کرد: کشاورزان برای جبران خسارت وارده به مزارع خود در سامانه مخاطرات طبیعی کشاورزان عکس ها را بارگذاری و درخواست کتبی به مدیریت اعلام سپس‌ کارشناس برای خسارت اعزام و پس از برآورد، تمهیدات لازم صورت می گیرد.

آدرس سامانه مخاطرات طبیعی کشاورزی

http://crm.jky.ir/jahad/formView/2072

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه