پایگاه خبری صبح بافق

۶ مرداد ۱۴۰۳

اخبار روز

به گزارش صبح بافق؛ اداره دامپزشکی با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بافق یک دوره آموزشی و ترویجی مدیریت بهداشتی پرورش طیور ویژه مرغداران صنعتی شهرستان برگزار نمود.

در این جلسه ابتدا فرزانه سالاری رئیس اداره دامپزشکی از همکاری مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان در برگزاری این جلسه تشکر و قدردانی کرده و ضمن خیرمقدم به مدعوین، بر رعایت کلیه ضوابط بهداشتی – قرنطینه ای تأکید نمود.

این مقام مسئول اظهار کرد: دوره آموزشی تشکیل شده به منظور آشنایی متصدیان واحدهای مرغداری با وضعیت بیماریها در منطقه و آشنایی با دستورالعمل های جدید سازمان دامپزشکی کشور در رابطه با پیشگیری از بروز بیماریهای طیور برگزار گردید.

فرزانه سالاری با ابراز خرسندی از امار پایین بیماریهای طیور در سطح مرغداریهای شهرستان بافق افزود: از کلیه مرغداران درخواست می نماییم تا در صورت بروز هرگونه تلفات غیر عادی مراتب را سریعا با اداره دامپزشکی شهرستان بافق درمیان بگذارند.

سالاری رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بافق در پایان خاطر نشان کرد: در مورد تامین گوشت مرغ نیز خوشبختانه وضعیت جوجه ریزی در اردیبهشت ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد رشد داشته است.

دکتر کیمیاطلب که بعنوان مدرس در این کارگاه آموزشی حضور داشت با ارائه پاورپوینتی نسبت به معرفی مشکلات صنعت مرغداری، مدیریت بهداشت و تغذیه در مرغداری ها، شرایط بهداشتی جهت نگهداری جوجه ها، نکات فنی را جهت آموزش به بهره برداران حاضر توضیح داد.

گفتنی است در پایان کلاس آموزشی مرغداران ضمن تشکر از برگزاری دوره های آموزشی، به بیان مشکلات و پیشنهادات خود پرداختند.

شهرستان بافق دارای ۲۳ واحد مرغداری گوشتی و ۱ واحد مرغداری تخمگذار می باشد که آمار جوجه ریزی در سال ۱۴۰۲ در شهرستان بافق بالغ بر ۱۵۸۰۰۰۰ قطعه جوجه بوده است.

 

ارسال دیدگاه