پایگاه خبری صبح بافق

۶ مرداد ۱۴۰۳

اخبار روز

به گزارش صبح بافق؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدعباس حسيني امام جمعه بافق در خطبه دوم نمازجمعه این هفته شهرستان به سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) اشاره و گفت: امام در محبوب شدن بین مردم عواملی از ویژگی های شخصیتی امام و هم در موفقیت امام تأثیرگذار بود. ویژگی مهم امام تقوای اللهی بود وفقط خدا را می‌دید، اعتماد به مردم داشت و توانایی ملت ایران را باور داشت، صداقت، ساده زیستی، دفاع از مستضعفین، دلسوز و ظلم ستیزی از ویژگی های بارز امام بود که در بین مردم محبوب شد.

وی افزود: رهبرانقلاب در سالگرد ارتحال امام سه محور را بیان کردند، محور اول مسئله فلسطین بود که نگاه امام این بود که خود فلسطین باید قیام و اسرائیل را بیرون کند و امروز این حرکت را مشاهده و عملیات طوفان الاقصی که علیه اسرائیل اتفاق افتاد تمام محاسبات دنیا را بهم زد و اسرائیل در حال ذوب شدن است.

خطیب جمعه بافق به شهادت شهدای خدمت به عنوان محور دوم صحبت های رهبری اشاره و تصریح کرد: متاسفانه در فضای مجازی موضوع شهید شدن آیت الله رئیسی را مطرح می کردند که وی شهید است یا خیر، جای گله از برخی متدینین، عالمان و آگاهان است که بخواهند در این موضوع بحث کنند که رهبری فرمودند وی شهید خدمت است. متاسفانه برای رئیسی مظلوم در طول دوران سه ساله وی کمتر از خدمات و تلاش های وی گفتند که جای دلسوزی دارد.

حسینی به موضوع انتخابات هم اشاره و عنوان داشت: در آستانه انتخاباتی بزرگ و سرنوشت ساز هستیم، دشمن شبانه روز در تلاش است که نگذارد این انتخابات با شوروحال فراوان برگزار شود اما هم دولت و مردم باید تلاش کنند که هر آنچه ذهن مردم را غیر از انتخابات تغییر می دهد انجام ندهند. 

امام جمعه بافق به گلایه از دولت در خصوص خاموشی چاههای کشاورزی اشاره و خاطرنشان کرد: خاموشی چاههای کشاورزی به صلاح نیست، هم با مدیرکل برق استان و هم در حضور استاندار مطرح شد که در شهرستان بافق این خاموشی ها به صلاح نیست. شهرستان بافق که هنوز تابستان نشده دمای بالای ۴۰ درجه را تجربه می کنیم. الان که در فصل باردادن خرما، پسته و محصولات دیگر است و خاموشی چاه‌ها و قطعی آب ظلم به درختان، کشاورز و مردم است.

حسینی اظهار داشت: به مسئولین استان عرض کردم که سهمیه شهرستان از خاموشی چاه‌ها را کم کنند و نباید با شهرستان های دیگر استان مقایسه کرد. مردم بافق سال گذشته در خرما، پسته و محصولات دیگر متضرر شدند و این ایام انتخاباتی خاموشی چاه‌ها بی سلیقگی بود که نباید اتفاق بیفتد.

خطیب جمعه بافق افزود: زمزمه هایی از جابجایی مدیران ادارات شنیده می شود که به مسئولین استان در این ایام توصیه می کنم هیچ تغییری نه مدیران و نه در کارمندان صورت گیرد.

حسینی در پایان تصریح کرد: رهبر انقلاب از واژه لجن پراکنی استفاده کردند و باید اخلاق انتخاباتی رعایت شود، این واژه برای مخالفین و معاندین نظام بوده اما رهبری فرمودند در ایام انتخابات مواظب باشید لجن پراکنی نکنید که یک هشدار و تهدید است. کسانی که در ایام انتخابات بداخلاقی کنند مردم مخالفت خواهند کرد. به کاندیداها این هشدار را می دهیم که بدانند فردی که بخواهد بداخلاقی، توهین و بددهنی کند مردم به وی رای نخواهند داد.

 

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه