پایگاه خبری صبح بافق

۲۷ مهر ۱۴۰۳

اخبار روز

به گزارش صبح بافق؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدعباس حسيني امام جمعه بافق در خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهرستان ضمن گرامیداشت ۵ مردادماه سالروز اولسن اقامه نماز جمعه در کشور گفت: در ۵ مرداد ماه سال ۵۸ اولین نماز جمعه به امامت مرحوم طالقانی که امام(ره) اگر نعمت انقلاب اسلامی تنها همین نمازجمعه باشد برای ما بس است. کمتر جایی در دنیا سراغ داریم که هر هفته چنین اجتماعی شکل بگیرد که از برکات انقلاب اسلامی است.

وی افزود: امروز در بیش از ۹۰۰ نقطه از کشور نمازجمعه برگزار می شود، این یک ظرفیت بزرگ است که از همه سلايق و اقشار جامعه با هر سنی دورهم صفوف وحدت را شکل می دهند. نماز جمعه عاملی برای آراستگی و پیرایش روح ما است.

خطیب جمعه بافق به دیدار رهبر انقلاب با رئیس و نمایندگان مجلس در دوره جدید اشاره و اظهار داشت: رهبری فرمودند نمایندگان بدانند که فقط قانون گذار نیستند و علاوه بر قانون گذاری باید پاسخگو در محضر خدا و مردم باشند. دولت ما زمانی می تواند قوی باشد که مجلس و قوه قضائیه همراه با دولت باشند اگر هرسه قوه با هم باشند شاهد پیشرفت کشور خواهیم بود اما اگر بخواهند سنگ اندازی و دلسوز همدیگر نباشند پیشرفتی نخواهیم داشت.

حسینی عنوان داشت: در آستانه تنفیذ حکم ریاست جمهوری توسط مقام معظم رهبری هستیم، رئیس جمهور باید برای تشکیل کابینه افرادی را به مجلس معرفی کند. اگر مجلس بخواهد سنگ اندازی کند کار کشور زمین می ماند لذا رهبری فرمودند رئیس جمهور افرادی پاک دست، مخلص. دیندار، انقلابی و دشمن شناس و فراجناحی انتخاب کنند که درد مردم را رفع کند. مجلس باید نظارت دلسوزانه و منصفانه بر دولت داشته باشند و جناح بازی را کنار بگذارند. هرکس در راستای آرمان های امام و انقلاب تلاش می کند باید به او کمک و حمایت کرد. هرچه ضربه می خوریم در اثر همین جناح بازی هاست،

امام جمعه بافق تصریح کرد: اگر حمایت شکل گیرد پیشرفت هم وجود دارد چه در سطح کشور، استان و شهرستان و پیشرفت هر شهرستان منوط به وحدت، همکاری و همدلی است. هرکجا که پیشرفتی صورت می گیرد یعنی مسئولین باهم هستند اما هرکاری زمین ماند بدانید یا مسئولین دلسوز نیستند یا کمک هم نکردند. در شهرستان پروژه های نیمه تمام کم نداریم، چندسال، چند دولت، چند استاندار و فرماندار آمد رفت ولی بیمارستان ما همچنان سرپا، محکم و مقام ایستاده و میگه من هستم شما بیایید وبروید.

حسینی ادامه‌داد: اگر مسئولین بخواهند کاری را انجام دهند می توانند امان از روزی که نخواهند انجام بدهند که می توانند، برای آن قانون می آورند ولی اگر بخواهند برای آن قانون هم می سازند و راه را هم باز می کنند پس اگر کارها روی زمین مانده پس نخواستند که این سخت و بداست. مردم بدبین می شوند، مردم ما مردم متدین، انقلابی،مذهبی و نسبت به امام و رهبری باورمند هستند لذا کاری نکنیم که مردم نسبت به نظام بدبین شوند. نظام ما کارآمد است اما مسئولین ما بعضا ناکارآمد و نمی‌خواهند وارد معرکه شوند.

امام جمعه بافق خاطرنشان کرد: اگر مسئولین ما وارد معرکه شوند بسیاری از این پروژه ها به جای۸ یا ۹سال ظرف دو یا سه سال راه می افتاد، هم بیمارستان و هم خیابان کنار حسینیه سفلی که معلوم نیست این پروژه کی قرار است به اتمام برسد و تا کی شما مردم باید خاک بخورید نمی دانم. همدلی و همراهی می خواهد، گاهی یک مسئولین دلش می خواهد کار کند اما دست تنها نمی تواند لذا همه باید به هم کمک کنند.

وی بیان داشت: زمانی که حکم ریاست جمهوری توسط رهبری به رئیس جمهور تحویل داده می شود رئیس جمهور کل کشور می‌شود و تمام مردم وظیفه دارند از هر جناح و سلیقه ای حمایت و کمک کنند.

خطیب جمعه بافق به مهم ترین دغدغه یک مسلمان اشاره و بیان داشت: مهم ترین دغدغه یک مسلمان معتقد نگرانی در مورد مردم غزه باید باشد، اگر ما مسلمانیم و دین داریم نبايد به خاک و خون کشیده شدن مردم غزه ما را آرام نگه دارد. نیروهای مقاومت همچنان در حال پیشرفت و مقتدرتر می شوند و در این ده ماه اسرائیل نتوانست پیروز شود و همین مسئله باعث عصبانیت او شده است.

حسینی در ادامه به اعتراض کامیون داران بافقی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: یک سامانه هزارباری هست که رانندگان باید در این‌سامانه ثبت نام کنند اما بعضی از شهرستان های استان زیر بار این سامانه نرفتند ولی رانندگان بافقی را مجبور کردند که باید در این سامانه ثبت نام کنید که این درست نیست، اگر می‌شود عضو این‌سامانه نشد که بعضی از شهرستان ها نشدند چه الزامی هست که حتما بافقی ها در این سامانه ثبت نام کنند؟ چرا تبعیض؟ ما موافق تبعیض نیستیم، عدالت باید برقرار شود اما یا همه شهرستان های استان باید ثبت نام کنند و یا اگر همه شهرستان های استان ثبت نام نکردند رانندگان بافقی ما نباید ملزم شوند. اگر اجباری است همه شهرستان ها باید ثبت نام کنند واگر هم اجباری نیست به چه دلیل فرزندان دیار ما حتما باید ثبت کنند که این ظلم است.

امام جمعه بافق گفت: از مسئولین شهرستان راهداری، فرمانداري در این قضیه ورود و از رانندگان شهرستان کع در حال جابجایی بارهای سنگ آهن‌ و معادن دیگر هستندحمایت کنند. اگر دلمان برای همشهری و شهرمان نسوزد پیشنهاد می دهم استعفا بدهید و بروید، یا در راس قرار می گیرید دلسوزی، کار، کمک و مشکل را رفع کنید یا اگر نمی توانید جای خود را به یک فرد توانمندتر بدهید.

حسینی در پایان تصریح کرد: استان یزد در این چند روز هوا خیلی گرم شده است. خطاب من به مسئولین استانی این است که اگر شما در مرکز استان یا بعضی از شهرها تازه هوا گرم شده شهرما از اردیبهشت در آتش می سوزد و داغ است. به نظر من باید بررسی کنند که شرایط شهر گرمسیری را روی آن اعمال کنند، شهرهای گرمسیری که قانون اداره برق، آب وگاز آنها فرق می کند، بخدا این ملت دارند در این آتش می سوزند، کولرها جواب نمی‌دهد. از یک طرف می گویند کولر گازی استفاده کنید برق زیاد می شود و کولر آبی هم که آبی نیست به کولر برسد و نه هوا خنک هست که مسئولین پیگیری که اگر شرایط شهرهای گرمسیری را دارد برای ما هم قائل شوند.

انتهای پيام/

ارسال دیدگاه