پایگاه خبری صبح بافق

۲۶ شهریور ۱۴۰۳

اخبار روز

به گزارش صبح بافق؛ مسئله مهم تعیین و تشخیص «مولفه‌های وزیر تراز» برای دولت چهاردهم و بررسی دیدگاه جریان دانشجویی در این زمینه ما را بر آن داشت تا گفت‌وگویی داشته باشیم با سیدعلی آیت اللهی بافقی، عضو شورای واحد جهاد اقتصادی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام، که مشروح آن در ادامه آمده است.

بافقی ادامه داد: مسئله بعدی که باید از ویژگی‌های یک وزیر باشد، عدالت پروری است. وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب گفت: “قشر محروم مردم، بلندگو و تریبون ندارند؛ اما قشر مرفه و زرمند و زورمند، هم از تریبون‌ها بناحق استفاده میکنند؛ هم هرجا بخواهند، در بدنه‌ها اعمال نفوذ میکنند و کارشان را پیش میبرند؛ ولی آن قشر محروم زمین میمانند. اهتمام اصلی دولت در همه سیاست‌های اجرایی و بخشی، باید رفع محرومیت به نفع ایجاد عدالت باشد.”

دو ویژگی بارز وزیر تراز: عدالت و شجاعت

وی توضیح داد: هرچند در زمینه عدالت نسبت به گذشته پیشرفت‌هایی صورت گرفته است، اما هنوز به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم و باید وزیر پیشنهادی در برنامه‌های خود به این مسئله عنایت ویژه‌ای داشته باشد.

وی ادامه داد: نکته حائز اهمیت بعدی، شجاعت در تصمیم‌گیری و مقابله با فساد است. وزرای دولت چهاردهم لازم است تا بتوانند تصمیمات قاطع براساس نظرات کارشناسی بگیرند و زد و بند‌های سیاسی و یا تعارض منافع اشخاص، تصمیمات آن‌ها را تغییر ندهد.

بافقی گفت: موضوع بعدی آن است که وزیر مطلوب کسی است که علاوه بر توان مدیریتی بالا، پرکار، پرتوان و به معنای واقعی کلمه خستگی ناپذیر باشد و از هیچ تلاشی برای حل مشکلات مردم، دریغ نکند.

ساده زیستی و ارتباط با توده مردم، از دیگر مواردی است که اعضای هیئت دولت چهاردهم لازم است به آن توجه کنند.

 

سیدعلی آیت اللهی بافقی تاکید کرد: زمانی که مردم احساس کنند کارگزاران، از جنس خودشان هستند، بهتر با مسئولین همکاری می‌کنند و مسئولین نیز خواسته‌ها و مشکلات مردم را بدون واسطه متوجه می‌شوند. اشرافی گری و فاصله گرفتن از مردم، تبعاتی به همراه دارد که در برخی از دولت‌های پیشین این رویه در پیش گرفته شد و هزینه اصلی آن برای نظام جمهوری اسلامی بود.

پاسخگو بودن، راستگویی، پاکدستی و… از ویژگی‌های لازم دیگری است که همه مسئولین باید دارا باشند.

 

وی در پایان افزود: امید است تا کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم، متشکل از افراد متخصص، متعهد، پرتلاش و پاکدست باشد و در راستای منویات رهبر معظم انقلاب در جهت رشد و اعتلای کشور، گام بردارند.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه