پایگاه خبری صبح بافق

۲۶ شهریور ۱۴۰۳

اخبار روز

به گزارش صبح بافق؛ حجت الاسلام والمسلمین حسيني امام جمعه بافق در خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهرستان گفت: چند هفته ای است که در شهرستان مسائلی را مطرح می کنیم که در شهر ما کار نشده و کوتاهی شده ولی اینجور هم نیست و باید انصاف داشته باشیم. شهر بافق هم در دوره سه ساله دولت شهید رئیسی کارهای ارزشمندی انجام شده است، درخواست من از متولیان شهرستان این است که لیستی از کارهای انجام شده در این سه سال را به مردم گزارش دهند. دولت کار می کرد ولی بعضی از مکان ها کمتر و بعضی بیشتر کار انجام می شد. اینکه بعضی مکان ها کمتر کار انجام شده به دولت برنمی‌گردد گاهی کوتاهی و کم کاری از خود ما است. 

وی افزود: تشکر می کنم از جریانات اصلاح طلب و اصول گرا، خانواده‌های معظم شهدا و مردم که در این چند هفته نسبت به بعضی از خطبه‌های بنده اعلام حمایت و بیانیه دادید که حرف دل ما را زدید اما اینکه من یک صحبتی بکنم و مطالبه‌ای داشته باشم و شما فقط بیانیه بدهید مشکلی حل نمي شود، زمانی مشکلات حل و به مطالبات مان می رسیم که ضمن بیانیه در وارد صحنه و کمک کنید. ما نسبت به مسائل شهر خیلی دغدغه داریم، معتقدم اگر مشکلات شهر حل نشده کوتاهی خود ما بوده نه فقط مسئولین کوتاهی مردم و متنفذین بوده است.


خطیب جمعه بافق تصریح کرد:  بعضی از شهرستان ها که نفوذی در کشور دارند برای شهر خود امتیازاتی می گیرند و کسانی که در استان قدرت دارند اعمال قدرت، ورود وبرای شهر خود امتیاز و پیشرفت می کنند. ما دست به دست هم نمی دهیم و از روز اولی که خدمت شما رسیدم عرضم این بود باید یک وحدت، همدلی و اجماعی شکل بگيرد و اولویت های شهر را با هر سلیقه ای که هستیم بسنجیم. اینکه بعضی از گروه‌ها نتوانند کنار هم بنشینند و هر گروهی بخواهد برای خود مستقل کار کند کاری پیش نمی رود. زمانی شهر ما پیشرفت می کند که همه با سلايق مختلف در کنار هم باشیم، اگر دغدغه انقلاب، نظام و شهر را داریم دور هم بنشینیم و فکر و اولویت های شهر را لیست و کار را شروع کنیم. ما در خیلی از مسائل بایستی با هم باشیم.

حسینی عنوان داشت: من نمی خواهم خلاف قانون در مورد شهر ما انجام شود طبق قانون شاخصه های هواشناسی را به ما بگویند که چرا شهری مثل بم با رتبه گرمسیری دو باید هر نفرماهانه دو هزار کیلووات ساعت برق مصرف کند اما بافق ما هرنفر در ماه ۵۰۰ کیلو وات ساعت باید برق مصرف کند، مسئولین بگویند بافق شاخصه های بم را ندارد ما می پذیریم. این موضوعات را من نباید به تنهایی پیگیری کنم، مسئولین هم تنها نمی توانند، اگر درد و مشکل شهر را دارید شرط آن با هم بودن است لذا این اختلافات را کنار بگذارید. بخدا هرچه ضربه خوردیم و عقب ماندیم از این اختلافات است. با تخریب همدیگر به جایی نمی رسیم، نه دولت ها و نه همدیگر را تخریب کنیم، مقصر خود ما هستیم که با هم فکر نکردیم. اگر با هم شویم خیلی از مسائل را می توانیم حل کنیم.

امام جمعه بافق به وضعیت جاده بافق و بهاباد و عدم تکمیل آن اشاره و بیان داشت: چقدر باید در این جاده بافق و بهاباد کشته بدهیم خدا می داند، چقدر باید داد بزنیم این مشکل این جاده را حل کنید. تعداد زیادی از معادن وسایل نقلیه آنها در این جاده با عرض کم در حال تردد هستند هم زمان ماشین های شخصی هم در حال تردد هستند این جاده را درست تا تلفات ندهیم، بخدا جان مردم عزیز است چرا برای بعضی از مسئولین جان مردم ارزشی ندارد و پیگیری نمی کنند.

حسینی خاطرنشان کرد: خواهش من این است که اختلاف سلايق و نظرات را کنار بگذارید و برای ایران دور هم بنشینیم و از نفوذ خود استفاده و باری را بر دوش بگیریم و اگر واقعا مرد میدان و دغدغه بافق را داریم مشکلات و مسائل را حل وفصل کنیم.

امام جمعه بافق اظهار داشت: از زمان شهادت اسماعیل هنیه ملت ایران همچنان منتظر انتقام هستند و می گویند چرا انتقام نمی‌گیرند، این جنایت بزرگ در کشور ایران رخ داد. شک نداشته باشید این حق قطعی ماست که انتقام بگیریم و تنها گزینه روی میز برای اسرائیل انتقام است، اما اینکه انتقام را چگونه ترسیم کنیم جای بحث است. باید در برابر اسرائیل بایستیم و قیام کنیم اما همین الان جنگ علیه اسرائیل شروع شده، شما منتظر شلیک موشک نباشید. برسی کنید فضای حاکم بر اسرائیل چگونه است. امروز یک جنگ روانی بزرگی علیه این رژیم رخ داده است.

خطیب جمعه بافق ضمن انتقاد از مواضع شورای امنیت سازمان ملل تصریح کرد: شورای امنیت باید برای محاکمه عاملان این جنایت ترتیبی اتخاذ و در این قضیه نباید سکوت کند. در قضیه این ترور هنوز هیچ اقدامی از شورای امنیت و سازمان همکاری های اسلامی مشاهده نشد. اگر اسرائیل در ایران جنایتی کرد با حمایت آمریکا بود. اسرائیل در حال تلاش است از هر مسیری که احتمال می دهد ایران حمله کند مسیرها را مسدود می کند اما نمی داند ایران از جایی حمله می کند که به ذهن او هم نمی رسد.

 

حسینی به آغاز به کار دولت جدید اشاره و تصریح کرد: دولتی جدید با کابینه ای جدید روی کار آمده اما دولت با شرایط سختی شروع به کار کرد و در روز اول دولت مصادف با شهادت اسماعیل هنیه شد‌. دولت کار را زمانی آغاز کرده که احتمال جنگ ایران علیه اسرائیل قوی و اتفاقاتی در عالم رخ خواهد داد لذا باید همه پشتیبان این دولت و حمایت کنیم و دولت باید برای رفع دغدغه های مردم تلاش کند اما صبوری شما مردم را هم لازم دارد.

امام جمعه بافق عنوان داشت: اگر اقتصاد قوی شد مساوی با قدرت و نفوذناپذیری است و اگر در این موضوع ضعیف شدیم نقطه ضعفی می شود که دشمنان ما نفوذ می کنند. دولت شهید رئیسی در موضوع اقتصاد کارهای زیربنایی خوبی انجام داد، بی انصافی است که این مسئله را نبینیم و تلاش های آنها را نادیده بگیریم. با تکیه بر توان داخلی و زیرساخت های زیربنایی کارهای خوبی انجام داده بود که متاسفانه دشمنان متعدد نگذاشتند وی زنده بماند که اگر زنده بود وضعیت اقتصادی بسیار درخشان می شد.

حسینی در پایان گفت: در چند سال گذشته در حوزه اقتصاد ضعیف عمل کردیم اما در دوره هزار روزه دولت شهید رئیسی برای همه الگو شد و رهبر معظم انقلاب ادامه کارهای دولت شهید رئیسی را از دولت جدید مطالبه کردند. اگر اقتصاد ما قوی شد فرهنگ هم قوی می شود، اقتصاد دخالت مستقیم در امور مادی و معنوی دارد.

انتهای پیام/

 

ارسال دیدگاه