پایگاه خبری صبح بافق

۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار روز

به گزارش صبح بافق؛ حجت الاسلام والمسلمین رضا سعادت فر امام جمعه بافق در خطبه دوم نماز جمعه این هفته بافق گفت: اخیرا در سطح شهرستان شاهد برخی از اتفاقات ضدامنیتی توسط عده ای از افراد شرور که خاطر برخی از شهروندان را با ایجاد رعب و وحشت مکدر کرد، اولا به این افراد عرض می کنیم که شرارت و ایجاد ناامنی خصوصا در نظام اسلامی با وجود قانون هیچ راه توجیهی ندارد، لذا هرچه سریعتر تسلیم قانون شوند.

وی در ادامه افزود: به مردم مؤمن و متدین بافق این اطمینان را می دهیم که جای هیچ نگرانی نیست و با عنایت و توانی که در وجود سربازان جان بر کف این کشور در نیروی انتظامی وجود دارد و با وجود فرماندهی مقتدر شهرستان به زودی شاهد خواهیم بود که این اشرار دستگیر و با احکام قاطع دستگاه قضایی شهرستان چنان درس عبرتی به دیگران خواهد داده شد که کسی در ذهن خود هم نقشه و تصور شرارت را نتواند ترسیم کند.

سعادت فر خطاب به مردم گفت: مردم شهرستان توجه داشته باشند که خادمین شما در مناصب مختلف شهر وحدت و اتحاد دارند، اختلاف سلیقه امر طبیعی است، اما در حوزه خدمت رسانی به مردم و دفاع از منافع شهرستان صددرصد اتحاد و وحدت بین تمام خادمین شما وجود دارد، ضمن اینکه از رسانه هائیکه دلسوزانه زمینه رشد و تعالی شهر، نقد مسئولین را کمک خیرخواهانه دارند تشکر می کنیم.

خطیب جمعه بافق تصریح کرد: برخی از رسانه های شهرستان که در نشر اکاذیب دنبال دلسرد کردن مردم هستند بدانند به جای تفرقه افکنی نان خود را در وحدت آفرینی کسب کنند و سکوت دستگاه قضا و رسانه های انقلابی از باب آن است که جواب ابلحان خاموشی و وقت مسئولین برای خدمت رسانی به مردم ذی قیمت است. این که وقت خود را به جوابگویی ضایع نکنند، لذا این را بدانند که اگر ضرورت اقتضا کند برخورد با اینها برای دستگاه قضا و برای رسانه های انقلابی به طرفه العینی اتفاق خواهد افتاد.

سعادت فر بیان داشت: قرآن کریم، معارف دینی، کلام بزرگان، ادله عقلی، وجدان و تجربه همه مؤید ضرورت وحدت و انسجام در جامعه است. تفرقه افکنی در جامعه کار کسی به جزء دشمن و منعفت طلبان نیست، اما آنچه که مهم است دو نوع وحدت مجازی،شعاری،تعارفی، آماری و وحدت دوم وحدت حقیقی،عملیاتی،قلبی و کیفی داریم.

وی در ادامه افزود: تفاوت بین این دو وحدت در وقت حادثه، مواجهه با فتنه، امتحان و در وقت مواجهه با دشمن است. جماعتی که در رویارویی با خطرات با یکدیگر اتحاد داشته باشند اتحاد حقیقی دارند و آن کسانی که در زمان صلح با هم متحد اما در زمان رویارویی با دشمن دچار تفرقه شوند این اتحاد مریض و مجازی است.

سعادت فر تصریح کرد: وظیفه جوان حزب اللهی با پشت گرمی و حمایت پدران مجاهد و مبارز آن است که در جامعه وحدت حقیقی را تبلیغ، ترویج و اشاعه گر باشد، جذب حداکثری یعنی توسعه وحدت حقیقی است. یکی از مهم ترین لوازم ایجاد وحدت حقیقی در جامعه تبیین دقیق حق از شبهات حق نما است.

خطیب جمعه بافق به مهم ترین هدف رسانه های ضدانقلاب اشاره و اظهار داشت: امروز مهم ترین هدف رسانه های ضدانقلاب القای شبهات با پوشش حق برای ایجاد تفرقه در جامعه هست، اگر این اعتقادات سیاسی، اجتماعی و انقلابی تبیین نشود دچار یک وحدت مجازی و نمود و غیر پویا می شویم. باید نور حق را از ظلمات منزه و معرفی کرد و آنگاه اجتماع حول محور حق به یک اتحاد حقیقی تبدیل می شود.

سعادت فر گفت: تبیین حق هزینه دارد یکی از اتهاماتی که به کسانی که اهل تبیین حق هستند تفرقه افکنی در جامعه است یعنی مدعیان دروغین وحدت مجازی در واقع محورهای تبیین حق را منادیان وحدت حقیقی را متهم به تفرقه افکنی، تندروی و جوانی می کنند.

حضرت علی (ع) در مبارزه با مفاسد اقتصادی و حقوق های نجومی متهم به ایجاد اختلاف در جامعه و بحران آفرینی و جنگ در جامعه می شود.

امام جمعه بافق افزود: نیروهای مومن و متدین اهل ایجاد وحدت در جامعه هستند. کسانی که نامشان در جهالت جامعه، موقعیت شان در انحصار طلبی جامعه هست منادیان حق و وحدت حقیقی را همواره متهم به تفرقه افکنی می کنند. بصیرت می خواهد که بین تفرقه افکنان حقیقی و متهمین ایجاد به تفرقه در جامعه تفاوت قائل شد. در مبارزه با فساد دولت مردمی، گروهی از مفسدین می لرزند و می ترسند لذا دولت را متهم به تفرقه افکنی می کنند.

امام جمعه بافق در پایان خاطرنشان کرد: اگر جامعه گرفتار غوغا سالاران، اربده کشان، هیاهوکنان و غول های رسانه ای ضدانقلاب و مردمی شود منادیان حق و وحدت حقیقی متهم به تفرقه افکنی و مظلوم واقع می شوند.

انتهای پیام/ع

ارسال دیدگاه