پایگاه خبری صبح بافق

۱ آبان ۱۴۰۳

اخبار روز

به گزارش صبح بافق؛ نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی غدیر در منطقه کوشک شهرستان بافق مگاواتی کوشک با حضور عظیمی معاون اقتصادی استاندار، دکتر معصومی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری برق و انرژی غدیر، طلایی مقدم فرماندار بافق و جمعی از مسئولین استانی و شهرستان مورد بهره‌برداری قرار گرفت. در ابتدای این مراسم عظیمی معاون هماهنگی اموراقتصادی استاندار یزد با اشاره به سرعت در اجرای این پروژه، بیان کرد: با بهره بردای از نیروگاه خورشیدی کوشک ۸۱ و نیم مگاوات برق خورشیدی وارد شبکه استان یزد شده و از ۱۸۶۰ مگاوات برق مصرفی توانستیم ۸۱ و نیم مگاوات آن را از طریق برق خوشیدی تامین کنیم.

وی در ادامه افزود: کل ظرفیت برق خورشیدی شناسایی شده در یزد ۶۵۰ مگاوات است که برای ۲۵۰مگاوات آن قرارداد وجود دارد و از این مقدار۸۱ و نیم مگاوات وارد شبکه شده است.

عظیمی تصریح کرد: امسال بیشتر از ۱۰ هزار مگاوات در کشور کمبود برق داریم و مشکل تامین انرژی هم برای نیروگاه ها وجود دارد بنابراین بهترین روش و منطقی ترین راهکار استفاده از برق انرژی خورشیدی است.

معاون هماهنگی اموراقتصادی استاندار یزد: در سال های اخیر اقتصاد برق مورد توجه وزارت نیرو نبوده و باعث شده بخش عمده نیروگاه ها با مشکل مواجه شوند، در این زمینه بارها از وزارت نیرو خواستار تعدیل قیمت شدیم ولی تاثیری نداشت و عامل ترغیب سرمایه گذاران نشد.

عظیمی با اعلام اینکه پذیرای سرمایه گذاران هستیم، عنوان کرد: متوسط روزهای آفتابی یزد بیشتر از استان های دیگر است و استان یزد یک مقصدی است که می تواند سرمایه گذاران برق و انرژی را به سرمایه گذاری برای تولید برق ترغیب کند و ما پذیرای سرمایه گذاران هستیم.

در ادامه سید امیر عباس حسینی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر بیان داشت: سهم مجموع انرژی های تجدید پذیر در تولید برق کشور کم است و در این راستا تولید ۱۰ هزار مگاوات برق از انرژی های تجدید پذیر با محوریت برق خورشیدی به عنوان هدف کلان وزارت نیرو طی ۴ سال هدف گذاری شده است.

وی خاطرنشان کرد:  شرکت سرمایه گذاری غدیر در جهت این هدفگذاری کشور و وزارت نیرو، تولید ۸۰۰ مگاوات برق خورشیدی را تعهد کرده است.

یزد (4)

نیروگاه خورشیدی غدیر در کوشک با کیفیت ترین نیروگاه در نوع خود است

سید فرید الدین معصومی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری برق و انرژی غدیر نیز در این مراسم از روند اجرای این پروژه سخن وبیان داشت: در تاریخ ۲۲ شهریور سال ۹۹ کلنگ نیروگاه برق خورشیدی کوشک در شهرستان بافق به زمین خورد و تیرماه ۱۴۰۰ برق نیروگاه کوشک به شبکه سراسری متصل شد که از این موفقیت در زمان کم، می توان به عنوان یک رکورد نام برد.

وی افزود: این پروژه از چند نظر نسبت به پروژه های احداث شده برتری دارد، به جهت ارزی، از ارزان ترین نیروگاه های کشور است و با ۲۸ هزار پنل نصب شده از با کیفیت ترین نیروگاه ها است و از نظر زمان احداث و بهره برداری، یکی از سریع ترین پروژه های نیروگاهی برق کشور محسوب می شود.

معصومی حمایت مدیران استان یزد در ساخت و اتصال نیروگاه به شبکه برق را عامل این نکات مثبت در پروژه نیروگاهی مذکور دانست و گفت:

ایران جزو معدود کشورهایی در جهان است که ۳۰۰ روز آفتابی دارد ولی در مقابل این مزیت اقتصادی، تعداد نیروگاه های خورشیدی مطلوب نیست و در بین استان های کشور استان یزد جزو مطلوب ترین استان ها برای اجرای پروژه های برق خورشیدی است.

معصومی یادآور شد: اقتصاد برق باعث شده شرکت های نیروگاهی با مشکلات زیادی در تولید برق مواجه شوند.

یزد (1)

برق خورشیدی بهترین حالت استفاده از انرژی به لحاظ زیست محیطی است

 فرشاد نجفی پور، مدیرعامل تامین اجتماعی نیروهای مسلح کشور که به صورت ویدئو کنفرانس در این مراسم سخنرانی کرد، گفت: سرمایه گذاری در زمینه نیروگاه های خورشیدی بهترین حالت استفاده از انرژی به لحاظ زیست محیطی است و کشور باید در مسیر توسعه نیروگاه های خورشیدی حرکت کند.

انتهای پیام/        

ارسال دیدگاه