پایگاه خبری صبح بافق

۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار روز

صبح بافق؛ تحریف سخنان امام جمعه محترم شهرستان برای به حاشیه بردن از دست رفتن چاه گز/ آقای نماینده و فرماندار پاسخگو باشند

دیشب حدود ساعت ۸ خبری پخش شد که امام جمعه شهرستان در شورای اداری که با حضور وزیر اقتصاد برگزار شده گفته است:از ۶ هزار کارگر در یکی از شرکت های بافق، ۲ هزار نفر فقط کارت می زنند و می روند.

با انتشار این خبر موجی از اعتراضات در فضای مجازی و محافل شهرستان نسبت به این سخنان شکل گرفت و تا امروز هم ادامه یافت، اما در این مورد دو نکته بسیار جالب می نمود:

اول اینکه در تحریفی آشکار کلمه بافق به جمله امام جمعه محترم اضافه شده  و متن خبر با صوت هیچ همخوانی نداشت و حتی امام جمعه محترم در سخنان خود ابتدا تذکر می دهد که بخشی از  صحبت هایم ملی و برخی منطقه ایست و حول موضوع رونق تولید و لزوم تغییر در وضع بدمعیشتی مردم از اهمیت فرهنگ کار می گوید و صرفا این مورد را بدون هیچ نام و نشانی و به صورت “کلی” مثال می زند، حال این بماند که دیگر صحبت های امام جمعه در دفاع از حق شهرستان عملا سانسور و به حاشیه کشانده می شود.

نکته دوم که بسیار جالب و حائز اهمیت است استفاده از تکنیک خاص عملیات روانی برای پرت کردن حواس مردم از موضوعی مهم تر است. موضوعی که برای شهرستان بسیار حیاتی تر از صرف گفتن یا نگفتن این جمله و هر جمله ای دیگر می باشد. اما اصل قضیه چه بود که برای به انحراف کشیدن افکار عمومی از آن تحریف هم جایز شد. چند ثانیه از یک فیلم که خاندوزی وزیر اقتصاد در آن خطاب به رئیس جمهور می گوید:”… ابلاغ مصوبه معدن چاه گز، ظاهرا خود آقای فاطمی می توانند که با ابلاغ این مساله مشکل را حل و فصل نمایند” کدام مصوبه؟ چه حل و فصلی؟ مصوبه ای که صرفا مانده ابلاغ استاندار!؟!؟ یعنی مسئولان محلی به آن رضایت داده اند؟ یعنی نماینده محترم و فرماندار از آن با خبر بوده اند و با مردم هیچ نگفته اند؟ یک نفر بگوید این جمله به چه معناست؟ جناب آقای صباغیان نماینده عزیز و پرتلاش شهرستان مگر شعار شما شفافیت نیست پس چرا شفاف با مردم نگفتید؟ همشهریان عزیز لازم است تا در این برهه از زمان به جای تمرکز بر موضوع حاشیه ای تحریف شده صحبت امام جمعه به دنبال مطالبه قانونی حق از دست رفته شهرستان از فرماندار و نماینده شهر باشیم تا ان‌شاالله آیندگان در مورد ما قضاوت تلخی نداشته باشند. انتهای پیام/

ارسال دیدگاه