پایگاه خبری صبح بافق

۲۷ مهر ۱۴۰۳

اخبار روز

به گزارش صبح بافق؛ نشست خبری شهردار و دوتن اعضای شورای شهر با اصحاب رسانه و مطبوعات شهرستان در محل شهرداری بافق برگزار شد.

قصدی برعدم حضور اعضای شورای شهر نیست و همه همدل و همراه پیگیر مسائل شهرستان هستیم

علی اصغر رنجبر رئیس شورای شهر بافق در ابتدای این نشست علت عدم حضور محمدعلی درویشی و خانم زارعی را سرماخوردگی و قرنطینه و سردار آخوندی را هم به علت مشکل شخصی  عنوان و گفت: قصدی برعدم حضور اعضای شورای شهر نیست و همه همدل و همراه پیگیر مسائل شهرستان هستیم. در خصوص منفعل بودن شورا هرجلسه ای که برگزار شده حداقل یکی از اعضای شورا در جلسات بودند و اگر جلسه ای با حضور مسئولین استان و کشوری برگزار صحبت و گلایه مندی خود را منتقل و به صورت جدی مطرح و پیگیری کردیم.

تخصیص ۲۰ درصداز ۳۰ درصد فرمانداری در حوزه فرهنگ با تنفیذ استاندار

وی در ادامه در خصوص صحبت های امام جمعه بابت پرداخت هزینه فرهنگی از طریق دو درصد افزود: دربرنامه های مختلفی که از سوی شهرداری ارائه پیوست فرهنگی داریم و اخیرا در بحث دودرصد حاصل از فروش که پرداخت می شد استاندار تنفیذ کرد که علاوه بر هزینه های عمرانی مجوز هزینه کرد در حوزه فرهنگی را هم دارند. ۷۰ درصد از پرداخت عوارض مربوط به حوزه عمرانی و شهرداری که ۳۰ درصد آن مربوط به حوزه فرمانداری است که این مجوز را دارند که در حوزه های فرهنگی هزینه که با ابلاغ جدید استاندار تا ۲۰ درصد می توانند در این حوزه هزینه کنند.

رنجبر به مشکلات معدن کوشک و کارگران آن اشاره و بیان داشت: با توجه به مشکلاتی که کارگران این مجتمع معدنی  داشتند با دعوت از مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره به همراه فرماندار در محل معدن جلسه ای برگزار که یک تعهد ۱۶ بندی را در ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ با حضور استاندار سابق، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، مسئولین شهرستان و هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت امضا که قرار بود این تعهدنامه را اجرا کنند که طی بازدید فرماندار از این معدن این موارد برسی شد.

۹ بند دیگر به تعهدات مدیرعامل معدن کوشک در قبال کارگران در جلسه با فرماندار و دادستان مصوب شد

رنجبر تصریح کرد: بعضی از موارد این تعهدنامه در حوزه کارگری انجام که مجددا دو هفته قبل با حضور دادستان در معدن مسائل ومشکلات موجود در مجتمع برسی و مواردی که با تاخیر انجام یا انجام نشده بود از نزدیک بازدید و تذکرات لازم داده شد. پیگیری های فرماندار باعث شد که رئیس هیئت مدیره با حضور در شهرستان در جمع کارگران معدن مسائل و تعهداتی که انجام نشده در۹ بند ویژه کارگران صورتجلسه و امضا که در اسرع وقت این کار انجام شود.

باید مجوز محیط زیست صادر تا پروژه مگامدول شروع شود

رئیس شورای شهر بافق در خصوص شروع به کار پروژه مگامدول نیز اظهار داشت: طبق مصوبه باید مجوز محیط زیست اخذ شود و تا این مجوز صادر نشود امکان شروع به کارنیست. در خصوص نمایشگاه تهران می توانیم حوزه گردشگری را احیا کنیم به شرط اینکه یک بسته آماده داشته باشیم. بافق در حوزه گردشگری حرف برای گفتن دارد و در مجموعه شورا هر حمایتی که باید درحوزه توسعه گردشگری  انجام شود سعی کردیم کوتاهی نکنیم.  کارهایی که باید انجام شود استفاده از مشاورین توانمند کشوری در تمام زمینه ها است.

تشکیل کمیته مسئولیت های اجتماعی

رنجبر در پایان در خصوص پرداخت عوارض دو درصد توسط معادن بیان داشت: کمیته ای تحت عنوان کمیته مسئولیت های اجتماعی در زمان فرماندار سابق تشکیل که مسئولیت آن به سردار آخوندی محول شد و با توجه به جابجایی هایی که صورت گرفته به زودی این کمیته تشکیل و کار خود را شروع خواهد کرد. اگر شرکت سنگ آهن مرکزی بدهی های خود  را به موقع پرداخت کند ما راه سرمایه گذاری را می دانیم و خرج یومیه نکرده و برای آن برنامه داریم.

انتهای پیام/ع.ع

ارسال دیدگاه