پایگاه خبری صبح بافق

۲۷ مهر ۱۴۰۳

اخبار روز

به گزارش صبح بافق؛ نشست خبری شهردار و دوتن اعضای شورای شهر با اصحاب رسانه و مطبوعات شهرستان در محل شهرداری بافق برگزار شد.

رنجبر در خصوص اختصاص دودرصد به حوزه فرهنگی خاطرنشان کرد: مبنای دو درصد ۴ درصدی بوده که مستقیم از معدن به حساب شهرداری واریز و دلیل آن هم محرومیت و برداشت هایی که از معادن می شد و در قبال آن باید خدماتی به مردم شهرستان ارائه شود واین حکم تنفیذی نماینده رهبر معظم انقلاب در انفال بوده و کسی هم نمی تواند لغو کند مگر اینکه رهبری یا نماینده وی لغو کند. متاسفانه در برنامه توسعه سوم و در قانون تجمیع عوارض که در سال ۸۲ ابلاغ همزمان با آغاز به کار شورای دوم بود که این عوارض لغو و تحت عنوان اینکه تجمیع عوارض باید به مقصد نهایی تعلق گیرد و به خاطر مشکلات آن زمان ۸۲/۵ درصد درآمد شهرداری از قبل این ۴ درصد تامین که با این مصوبه فعالیت های شهرداری تعطیل شد و در این رابطه پیگیری ها و نامه نگاری ها انجام تا نهایت بنده به عنوان نماینده شورای شهرستان و استان معرفی ومصوب شد که خواسته مردم بافق بازگشت عوارض دودرصد باشد که مسئولین در شهرستان هم همین نظر را داشته که در ۲۹  فروردین ماه ۸۶ درهیئت وزیران مصوب شد دودرصد فروش معادن برای کارهای آبادانی شهر وروستاهای شهرستان بافق تعلق بگیرد.

عضو شورای شهر بافق ادامه داد: صورتجلسات داخلی که تنظیم شده تفویض اختیار به استاندارشده که وی به فرماندار تفویض کند که مبنا ۳۰ درصد شهرستان و ۷۰ درصد شهرداری باشد. استاندار قبل به دلیل ضرورت کار فرهنگی تفویض کرد تا سقف ۱۰ درصد به کارهای فرهنگی تعلق و اخیرا هم استاندار در سفر به بافق تا سقف ۲۰ درصد را مجوز ولی راهکار آن ابلاغ نشده است.

رئیس شورای شهرستان بافق به پیشنهاد مدیرعامل شرکت سنگ آهن در خصوص خرید بیمارستان ۹۶ تخته خوابی در جلسه شورای عمومی با حضور استاندار اشاره و گفت: به نظر من این حرف درستی نبود که حمیدیان مطرح کرد و این کار باعث می شود که استان از مصوبات سفر استاندار که باید دراسرع وقت اعتبارات بیمارستان تامین تا وقفه ای در کار بیمارستان ایجاد نشود. شرکت سنگ آهن مرکزی به جای خرید بیمارستان یک بیمارستان تخصصی که ضرورت دارد بسازد.

رنجبر افزود: شرکت های معدن مؤدی وباید دین خود را ادا کنند و این که کجا هزینه شود شورای شهر، شهردار، کارشناسان  وکمیته عمرانی که دارند و تشخیص می دهند که کجا باید هزینه شود. در خصوص سرمایه گذاری جنس سرمایه گذاری شهرداری با جنس سرمایه گذاری شرکت و معدن فرق می کند. نمونه هایی سراغ داریم که شهرداری سرمایه گذاری کرده و پول هم داده و برهم نگشته و نخواهد گشت.

این مقام مسئول به صحبت های مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی در خصوص سرمایه گذاری شورای شهر و شهرداری هم اشاره و تصریح کرد: صحبت مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی را به فال نیک می گیریم و بابت بدهی هایی که شرکت سنگ آهن مرکزی به شهر دارد و درصدی که در صورتجلسه ۹۳/۶/۹ مصوب شده را پرداخت و بابت ۴/۱ درصد سهام ترجیحی می تواند تهاتر و بخشی از سهام گندله را به شهر وشهرداری واگذار کنند که بهترین سرمایه گذاری است و ماباقی آدرس ها غلط و دنبال نخود سیاه فرستادن مسئولین شهر است. اقای حمیدیان خیلی می خواهند به شهر خدمت کنند بدهی خود را شفاف به مردم اعلام کنند. با این پولی که می دهند اصلا سرمایه گذاری نمیشه کرد و همین که بتوانیم شهرداری را نگه و خدمات ابتدایی را به مردم ارائه کنیم کار بزرگی کردیم.

رنجبر در پاسخ به این سوال که آیا از تمام معادن دو درصد گرفته اید یا خیر گفت: خیر مکاتبات زیاد انجام شده است، برای شناسایی معادن در شورای قبلی مکاتبه و معادن توسط اداره صمت اعلام و نامه نگاری توسط شورای شهر برای پرداخت عوارض انجام که بخشی هنوز پرداخت نکردند حتی معدن کوشک تا سال ۱۴۰۰ یک ریال بابت دو درصد پرداخت نکرده که اخیر بیش از ۱۵ میلیار تومان پرداخت و امیدواریم این رویکرد خوب و به تعهدات عمل و بدهی های معوقه خود به شهر را پرداخت کنند که باعث خدمت رسانی به پرسنل شرکت و پیشرفت و بالارفتن راندمان کاری معدن خواهد شد.

رئیس شورای شهرستان بافق در خصوص معدن سنگ زاگرس بیشه در نیز بیان داشت: معدن سنگ زاگرس، بیشه در را تخریب و پیگیری هایی صورت گرفت که متاسفانه نه تنها پولی بابت دودرصد پرداخت نکرده جای تاسف است زمانی که انسان این لاشه های سنگ دپو شده را مشاهده و چهره دلخراشی را ایجاد کرده و امیدواریم بتوانیم به شکلی از همین شرکت حق شهروندان بافقی را بگیریم.

رئیس شورای شهرستان بافق در پاسخ به سوال خبرنگار صبح بافق در خصوص شعاراین شورا بابت شفافیت گفت: دربحث شفافیت شورا تا حالا شفاف بودیم و اگر موردی است به ما اعلام تا ما توضیح دهیم.

رنجبر در پایان به بومی بودن دو نفر از اعضای هیئت مدیره شرکت سنگ آهن مرکزی اشاره و خطاب به مسئولین صندوق و شرکت خاطرنشان کرد: موضوع بومی بودن دونفر از اعضای هیئت مدیره در سال ۹۹ زمانی که شرکت درشرف واگذاری به صندوق فولاد بود پیگیری که دونفر از هیئت مدیره سنگ آهن بومی بافق باشند و همچنین در نامه رئیس سازمان خصوصی سازی این موضوع قید شد. در صورتجلسه ۱۴۰۰/۲/۱۰ که مدیرعامل صندوق بانشستگی فولاد و مدیرعامل جدید شرکت هم حضور داشتند هم موضوع بومی بودن دونفراز اعضای هیئت مدیره مطرح شد. پیگیر هستیم چندنفر را معرفی کنیم گرچه تا کنون دو تا از اعضا را جابجا ولی بافقی نیستند.

انتهای پیام/ع.ع

ارسال دیدگاه