پایگاه خبری صبح بافق

۲۷ مهر ۱۴۰۳

اخبار روز

به گزارش صبح بافق؛ نشست خبری دوتن از اعضای شورای شهر و شهردار بافق با اصحاب رسانه و مطبوعات شهرستان بافق در محل سالن کنفرانس شهرداری بافق برگزار شد.

طرح جامع در استان مورد تائید و در شورای عالی معماری و شهرسازی کشور و منتظر تشکیل جلسه هست

سیدعلی نوروززاده شهردار بافق در این نشست در خصوص طرح جامع شهری گفت: این طرح از در استان مورد تائید قرار گرفته و در شورای عالی معماری و شهرسازی کشور و منتظر تشکیل جلسه هست. طرح جامع به عنوان طرح ویژه بررسی و در فرایند تدوین و تصویب آن با صاحب نظران درشهر، منتخبین مردم در شورا، نظام مهندسی، فعالان ومردم جلسات متعدد و متنوعی برگزار شد.

وی در ادامه در خصوص آخرین وضعیت جاده باقرآباد افزود: این جاده نزدیک ۳ کیلومتر است که ۴۰۰ متر آن در محدوده شهری بود و با توافقی که با اعضای شوای شهر، مدیران ادارات، فرماندار و بخشدار انجام شد ۸۵۰ متر این مسیر توسط شهرداری انجام و کامل شد، بخشی از ۲ کیلومتر هم خارج از محدوده شهر است که توسط بخشداری پیگیری هایی انجام و باقیمانده مسیرهم شروع شده که امیدواریم این مسیر که منتهی به مکان های گردشگری هست باز و مورد استفاده مردم قرار گیرد. بلوار قاضی میرجعفر قسمتی که از آن در محدوده شهر است  انجام و روشنایی آن هم با مشارکت ۵۰ درصدی اداره برق در حال انجام و به بهره برداری خواهد رسید.

شهرداری ضوابطی دارد که هرجایی نمی تواند سرمایه گذاری و در راستای اهداف، وظایف و قانونی که دارد سرمایه گذاری کنید

نوروززاده به حوزه سرمایه گذاری اشاره و بیان داشت: متولی پولی هستیم که مردم به امانت به ما می دهند و ما باید به بهترین نحو وبا نظر نمایندگان مردم و با رعایت کلیه اصول قانونی هزینه کنیم. شهرداری ضوابطی دارد که هرجایی نمی تواند سرمایه گذاری و در راستای اهداف، وظایف و قانونی که دارد و اجازه داده شده می تواند سرمایه گذاری که بخش عمده ای از آن در بحث املاک و مستقلات است که سرمایه گذاری های خیلی قانونی و ارزشمندی را انجام داده است، تکلیف شهرداری این است کاری را که قانون مشخص کرده انجام دهد. میزان عوارضی که پرداخت شده در اختیار فرمانداری و ما براساس مبالغی که پرداخت می شود اسناد هزینه بابت مبالغ پرداختی را ارائه و دریافت می کنیم.

۱۸ طرح آماده بهره برداری که قبل از پایان سال تکمیل خواهد شد

شهردار بافق در خصوص طرح های دهه فجر تصریح کرد: ۱۸ طرح آماده بهره برداری هست که قبل از پایان سال تکمیل خواهد شد.  یکی از درآمدهای پایدار برای شهرداری که از سال ۱۳۴۷ طراحی و برنامه ریزی شده عوارضی است که شهروندانی که دارای ملک هستند پرداخت کنند.

یکی از کارهایی که شهرداری انجام داده راه اندازی دفترخدمات بخش خصوصی است

نوروزاده به راه اندازی دفترخدمات بخش خصوصی در حوزه کارهای شهرداری اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از کارهایی که شهرداری انجام داده راه اندازی  دفترخدمات بخش خصوصی است که دبیرخانه کمیسیون های ماده ۱۰۰،۵ و تشکیل و صدور پروانه تا مراحلی که خارج از بحث کیفیتی است توسط این دفتر انجام می شود، البته تلاش ما این است که هرشهروند یکبار و برای دریافت کد نوسازی  مراجعه کند.

طرح نهضت ملی مسکن بهترین روش برای تثبیت قیمت زمین و کوتاه شدن دست دلالان در افزایش قیمت

شهردار بافق نهضت ملی مسکن را بهترین روش برای تثبیت قیمت زمین دانست و افزود: با این طرح، دست دلالان در افزایش قیمت زمین کوتاه می‌شود؛ در بافق برای این کار سه منطقه جانمایی شده است و همه خانه ها به شکل ویلایی خواهد بود.

پروژه دهکده گردشگری که دارای ۳۰ سوئیت اقامتی است در محل پارک آبشار با سبک مدرن و معماری سنتی و اصیل در حال ساخت

وی ادامه داد: پروژه دهکده گردشگری که دارای ۳۰ سوئیت اقامتی است در محل پارک آبشار با سبک مدرن و معماری سنتی و اصیل که یک پروژه خاص در کشور است. پروژه دوم نیز شروع بوستان بانوان با بیش از ده هکتار که در مرحله زیرسازی، تهیه نقشه و مناقصه است.

بارندگی های اخیر نشان داد اقدامات شهرداری بسیار موثر بوده است

نوروزاده در خصوص اقدامات شهرداری در مواقع بارندگی و آبگرفتگی معابر و خیابان ها گفت: بارندگی های اخیر نشان داد اقدامات شهرداری بسیار موثر بوده است. خیابان امام رضا(ع) و ۱۴ معصوم مسیر یک رودخانه قدیمی که تبدیل به خیابان و اصلا حریم آن رعایت نشده است. آب باران خیابان امام رضا باید از همین مسیر خارج شود.

میدان تره بار ۱۷ هزار متر زمین درخواست شده که موافقت اولیه صادر و درکارگروه زیربنایی استان است

وی در پایان در  خصوص آخرین وضعیت میدان تره بار افزود: برای میدان تره بار ۱۷ هزار متر زمین درخواست شده که موافقت اولیه صادر و درکارگروه زیربنایی استان است و امیدواریم تا پایان سال زمین را کارشناسی  و تحویل دهند.  برای نوروز برنامه های متعدی در نظر گرفته شده ولی تابع شرایط ستاد کرونا کشور هستیم. یکی از برنامه های نوروزی ما برگزاری جشنواره غذا است.

انتهای پیام/ع.ع

ارسال دیدگاه