آیا درست است برای تقویت صنعت گردشگری و آورده های مالی اش سر جان مردم این شهر ریسک شود؟/آقای دکتر من جامعه ایرانی را اینگونه که شما سیاه دیده اید منفی نمی‌بینم
آیا درست است برای تقویت صنعت گردشگری و آورده های مالی اش سر جان مردم این شهر ریسک شود؟/آقای دکتر من جامعه ایرانی را اینگونه که شما سیاه دیده اید منفی نمی‌بینم

رئیس محترم شاهرگ فرهنگی این شهر، جناب آقای ارجمند گرانقدر ؛

به یقین ارزش های شما برای ما مبرهن و واضح است اما انتظار داریم که در جواب انتقادات وارده به سیستم و عملکرد موجود پاسخ شما نیز مرتبط و در شأن منتقدین باشد.

حق مطلب این است که ربط دادن اختلاس، ریا، تزویر و … بهم برای جواب دادن به دو انتقاد ساده آنچنان صحیح نیست .
آقای دکتر من جامعه ایرانی را اینگونه که شما سیاه دیده اید منفی نمی‌بینم.

به گزارش صبح بافق؛ به دنبال حضور تور گردشگری در روز اربعین در دار المومنین بافق مردم متدین این دیار اعتراض خود را به این کار نشان دادند .
از سویی این سفر و مسافرت که به وضوح با پروتکل های بهداشتی در تعارض است و منع آن مورد تأکید مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان دانشگاه های افسری در تاریخ ۲۱ مهر ۹۹ قرار گرفت .

حق مطلب این است که هر دوی این انتقادات به این مسئله وارد می‌باشند.

از سویی به واقع حفظ حرمت مراسم اربعین در یک شهر شیعی واجب است و بی حرمتی به آن قابل تحمل نیست و از سویی در اوضاع کرونایی حاضر چنین اقداماتی منجر به فایده نخواهد بود.

اما در واکنش به این انتقادات استاد و برادر گرانقدر جناب آقای حسین ارجمند رییس اداره محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرمان مطلبی نشر فرمودند که با کمال احترام و ادب نظر خویش را راجع به مکتوب ایشان اعلام میدارم.
برادر گرانقدر؛ از اهمیت صنعت گردشگری فرمودید و ما نیز نیک واقفیم و میدانیم که گردشگری صنعتی به غایت در آمد زا برای اهالی مناطق میتواند باشد.
وقتی کشوری مانند ترکیه و امارات از طریق گردشگری بخش اعظمی از هزینه های خود را فراهم می آورند چرا امکان توسعه شهر بافق با رشد دادن صنعت گردشگری نباشد؟
به یقین تمام آنچه در مدح گردشگری فرمودید به حق بود.

اما مشکل اینجاست که بیان این موارد جواب انتقادات مطرح شده نبودند! هیچ کس نمی‌گوید که گردشگری بد است! همه میگوییم که گردشگری لازم و بایسته می‌باشد اما آیا لازم بودن گردشگری به معنای جواز بی حرمتی دادن به مراسمات مذهبی و بازی با جان مردم است؟ به یقین مثبت بودن گردشگری جواز این را نمی دهد که ما راضی به شکسته شدن حرمت روز عزای اهل بیت شویم و همینطور قطعا از مقدمه الزامی بودن گردشگری نتیجه ریسک کردن روی جان مردم شهر حاصل نمی‌شود.

می‎شود معتقد به این بود که باید حرمت عزای اهل بیت حفظ شود و گردشگری را هم تقویت کرد.

کل سال امکان تقویت صنعت گردشگری فراهم است و فقط چند روز از سال تأکید بر حفظ حرمت وجود دارد.

چرا ما این دو را رو به روی هم قرار دهیم؟

آقای دکتر میشود هم حرمت اهل بیت را حفظ کرد و هم گردشگری را تقویت نمود و این دو مقابل هم قرار نمیگیرند.

از طرفی باید تأکید نمود گردشگری به واسطه کرونا در تمام جهان به اخلال و مشکلاتی دچار شده است و حتی غول های این صنعت هم از کرونا متضرر شده اند .

این یعنی اینکه یک وفاق جهانی در تقلیل گردشگری وجود دارد و همه جهان یک صدا و هم زبان برای نابود کردن این بیماری دست به دست هم داده اند و نیک میدانید که روش این نابودی چیزی به جز کم کردن ارتباطات نیست.

وقتی غول های این صنعت مسافر پذیری خود را کم کرده اند تا بتوانند با این بیماری مقابله کنند به چه علت یک شهرستان کوچک باید چنین ریسکی انجام دهد؟ آیا تمام تقویت های ما برای صنعت گردشگری مانده است برای همین چند وقت کرونایی؟

برادر محترم، مسئولیت جان افرادی که ناشی از این مراودات و مسافرت های صرفا تفریحی در خطر قرار می‌گیرند بر عهده کیست؟

آمار روزانه فوتی های کرونا به ۲۵۰ نفر رسیده است و این عدد نه کم است و نه قابل تحمل! این عدد معادل سقوط هر روزه یک هواپیماست! روزانه ۲۵۰ ایرانی با تمام آرزو ها و امید ها به زیر خاک میروند و خانواده ها در فشار سوگ متلاشی میشوند.

در یک چنین زمانه ای آیا این به زعم شما تقویت صنعت گردشگری به صلاح است برادر محترم؟

گردشگری برای ما قرار است آورده مالی و اقتصادی داشته باشد.

ما شهروندان بافقی اموال دنیا و اقتصاد را می‌خواهیم برای بچه هایمان، برای خودمان و برای عزیزانمان.

عزیزان و بچه هایمان را برای اقتصاد نمیخواهیم! اقتصاد را برای آنها می‌خواهیم.

آیا درست است برای تقویت صنعت گردشگری و آورده های مالی اش سر جان مردم این شهر ریسک شود؟

من نمیتوانم این را معقول بدانم و یقین میدانم دانشمندی چون شما هم چنین چیزی را قابل پذیرش نمی‌داند.

رئیس محترم شاهرگ فرهنگی این شهر، جناب آقای ارجمند گرانقدر ؛

به یقین ارزش های شما برای ما مبرهن و واضح است اما انتظار داریم که در جواب انتقادات وارده به سیستم و عملکرد موجود پاسخ شما نیز مرتبط و در شأن منتقدین باشد.

حق مطلب این است که ربط دادن اختلاس، ریا، تزویر و … بهم برای جواب دادن به دو انتقاد ساده آنچنان صحیح نیست .
آقای دکتر من جامعه ایرانی را اینگونه که شما سیاه دیده اید منفی نمی‌بینم.

من هنوز نیک به یاد دارم که چگونه خانواده های ایرانی و بافقی در ایام کرونا جانفشانی کردند و با انفاق مال و جان خود در راه کمک به هم وطنان گام برداشتند.

من هنوز هم می‌بینیم که چطور کادر محترم درمان که فرزندان این ملت اند جانشان را کف دست گذاشته اند و مخلصانه در حال خدمت اند حال آنکه هم شما میدانید و هم من میدانم که این کادر محترم از نظر مالی در وضعیت بدی قرار دارند و تأمین لازم برایشان صورت نمی‌گیرد اما با این وضع چون وجدانی انسانی و ایمانی دارند جان بر کف و مخلص در حال خدمت اند.

آقای دکتر جامعه ما چنین افتخاراتی را کم ندارد.

از دانشمندی چون شما انتظار می‌رود این ملت عزیز و دوست داشتنی را صرفا بخاطر چند انتقاد به حق تماماً منفی و سیاه نبینید.

امید است این جوابیه را بعنوان یک نقد دلسوزانه از بنده بپذیرید و در حقتان دعا میکنم که در مسئولیت مهم فرهنگی خود بیش از پیش موفق باشید.
والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

زهرا زارعی، مدرس حوزه علمیه الزهرا سلام الله علیها

  • نویسنده : زهرا زارعی، مدرس حوزه علمیه الزهرا سلام الله علیها