پایگاه خبری صبح بافق

۲۷ مهر ۱۴۰۳

اخبار روز

به گزارش صبح بافق؛ دکتر زمانی کارشناس برنامه مبارزه با دخانیات مراکز بهداشت استان به اتفاق دشتی کارشناس بهداشت بیمارستان ها و زکی زاده کارشناس مسئول بهداشت محیط بیمارستان با محمدرضا قاسم زاده بافقی مدیر آموزش و پرورش شهرستان بافق دیدار کرد.

کارشناس مبارزه با دخانیات مراکز بهداشت استان اجرای طرح نفس را برنامه ای در مسیر حفظ سلامت خانواده ها دانست و عنوان کرد : در این طرح خانواده ها متعهد مي شوند، از استعمال هر نوع فراورده دخاني نظير سيگار، قليان، توتون، تنباكو… خودداري كرده و صرفا در مراسمي شركت كنند كه به رعايت اصول بهداشتي پايبند باشند.

زمانی نقش دانش آموزان در این طرح را شبیه نقش همیار پلیس اعلام کرد و گفت : با فرهنگ سازی در مدارس دانش آموزان به عنوان همیاران این طرح انتخاب و قبل از ورود به برنامه آموزشی شاد ازطریق لینک فرستاده شده به مجموعه ای از سوالات در این رابطه پاسخ می د هند تا در جریان پیشرفت کار خود قرار بگیرند.

کارشناس برنامه مبارزه با دخانیات استان با اشاره به اجرای طرح شهر بدون دخانیات به صورت یک طرح جهانی افزود: ۶۵ شهر از کشور جهت اجرای این طرح به وزارت بهداشت معرفی شده اند که وزارت خانه پس از بررسی های انجام شده و بازرسی آذرماه شهر مورد تایید را به سازمان بهداشت جهانی معرفی می کند.

وی افزود : ناظران سازمان بهداشت جهانی پس از حضور در اسفند ماه نظر نهایی خود را به عنوان ثبت آن شهر به عنوان شهر بدون دخانیات در اعلام می کنند.

در ادامه زمانی شهر بافق را به عنوان یکی از نامزدهای شهر بدون دخانیات معرفی و افزود : شهر بافق و روستای مبارکه را به عنوان نامزدهای شهر بدون دخانیات به وزارت بهداشت معرفی نموده ایم و امیدوار هستیم با انجام مراحل کار، بافق به عنوان پایلوت این طرح در استان برگزیده شود.

وی با تاکید بر مزایای اجرای این طرح اظهار داشت : با اجرای این طرح به صنعت گردشگری نیز کمک فراوانی خواهد شد زیرا شهر بافق در سازمان جهانی به عنوان شهر بدون دخانیات ثبت شده و با توجه به ملاکی که توریست ها درانتخاب شهر گردشی خود دارند یک امتیاز مثبت به حساب می آید.

زمانی با تشکر از مساعدت های آموزش و پرورش در طرح ها ی مراکز بهداشت اظهارداشت : امیدوار هستیم با همکاری و تعامل این مجموعه در آینده ای نه چندان دور شاهد نتایج رضایت بخش و مطلوب این طرح در شهرستان باشیم.

در پایان مدیر آموزش و پرورش بافق آمادگی خود را در جهت تحقق اهداف این طرح با مجموعه مراکز بهداشت اعلام نمود.

ارسال دیدگاه