پایگاه خبری صبح بافق

۳۱ فروردین ۱۴۰۳

اخبار روز

به گزارش صبح بافق؛ فرماندار شهرستان به همراه اعضای شورای اسلامی شهر بافق و مدیران محیط زیست و آب منطقه ای بافق از معدن ۱۹D بازدید کردند.

مدیرعامل شرکت معدنی و اکتشافی دشت یوز دره انجیر در این بازدید گفت: بهره برداری از این معدن به شرکت معدنی و اکتشافی دشت یوز دره انجیر که سهام آن بطور مشترک و مساوی متعلق به شرکت سنگ آهن مرکزی و شرکت معدنی و صنعتی چادرملو است، واگذارشده است.

میزان ذخیره سنگ آهن در این آنومالی ۱۰۰ میلیون تن با عیار ۴۰ تا ۵۰ درصد می باشد

وی با اشاره به میزان ذخیره این معدن گفت: میزان ذخیره سنگ آهن در این آنومالی ۱۰۰ میلیون تن با عیار ۴۰ تا ۵۰ درصد می باشد.

سنگ آهن مورد نیاز در عمق ۱۶۰ تا ۱۷۰ متری سطح زمین و نیاز به ۱۴۰ میلیون تن باطله‌برداری دارد و درمدت یکسال بیش از ۶۰میلیون تن باطله برداری شده است

محمدرضا کاظم پور با بیان اینکه سنگ آهن مورد نیاز در عمق ۱۶۰ تا ۱۷۰ متری سطح زمین است و نیاز به ۱۴۰ میلیون تن باطله‌برداری دارد، گفت: در مدت یکسال بیش از ۶۰ میلیون تن باطله برداری شده است.

در حال حاضر ۶۰درصد از برنامه جلوتر هستیم

وی افزود: عملیات باطله برداری از مهر ماه ۱۴۰۰ با ۷۲ دستگاه تراک ۱۰۰تنی، ۲۲ بیل و ۹ بلدوزر با حضور یک پیمانکار (مشترک از دو شرکت شهداب و آسفالت طوس) شروع شده است و در حال حاضر ۶۰درصد از برنامه جلوتر هستیم.

پیش بینی می شود در عمق ۸۰ تا ۱۰۰ متری یک لایه رسی ۲۰ متری وجود دارد که جلوی نفوذ آب به لایه های زیرین را می گیرد

کاظم پور وجود آب در معدن ۱۹-D را مشکل کندی عملیات باطله برداری بیان کرد و گفت: پیش بینی می شود در عمق ۸۰ تا ۱۰۰ متری یک لایه رسی ۲۰ متری وجود دارد که جلوی نفوذ آب به لایه های زیرین را می گیرد که بعد از گذشت این لایه مشکل وجود آب در عملیات معدنی برطرف خواهد شد.

به منظورجلوگیری از ورود آب به داخل پیت معدن، چاهی حفر که روزانه حدود ۲۰ لیتر برثانیه آب استخراج و به پایین دست انتقال مجدد به زمین برمی گردد

بهره‌بردار معدن سنگ آهن آریز گفت: به منظور آب شناسی و جلوگیری از ورود آب به داخل پیت معدن، چاهی حفر شده که روزانه حدود ۲۰ لیتر برثانیه آب استخراج می شود و به پایین دست انتقال داده شده و مجدد به زمین برمی گردد.

باحفرچاه ۳مترسطح آب کاهش ونشان می دهد که آب در لایه ها وجود دارد و یک آب پایدار نیست

مدیرعامل شرکت دشت یوز دره انجیرخاطر نشان کرد: با این عمل حدود ۳ متر سطح آب کاهش پیدا کرده است و این نشان می دهد که آب در لایه ها وجود دارد و یک آب پایدار نیست.

جهت استخراج و انتقال سنگ آهن روش حمل و نقل ریلی، حمل با کامیون یا حمل با نوار نقاله یا به صورت پایپ یعنی انجام یک مرحله خردایش و انتقال آن به صورت دوغاب مدنظر است

وی در مورد نحوه استخراج و رساندن سنگ آهن به محل کارخانه گفت: برای این موضوع مشاوری گرفتیم که در حال بررسی روی این مساله است. فعلا چند روش حمل و نقل ریلی، حمل با کامیون یا حمل با نوار نقاله یا به صورت پایپ یعنی انجام یک مرحله خردایش و سپس انتقال آن به صورت دوغاب مدنظر است.

طراحی اجرای مسیرهای ورودی و خروجی، اجرای فضای سبز، ارتباطات و اجرای موضوعات محیط زیستی را در برنامه داریم

کاظم پور به تکمیل زیرساخت های این مجموعه معدنی اشاره کرد و گفت: طراحی اجرای مسیرهای ورودی و خروجی، اجرای فضای سبز، ارتباطات و اجرای موضوعات محیط زیستی را در برنامه داریم.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه