پایگاه خبری صبح بافق

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار روز

به گزارش صبح بافق؛ دکتر علی فاتحی نیا مدیر کل دامپزشکی استان ضمن بازدید از مناطق عملیاتی اردوی جهادی دامپزشکی شهرستان بافق، اردوی جهادی را عملی مخلصانه در جهت نیل به اهداف سازمانی و جمهوری اسلامی دانست.

فاتح نیا در بازدید بعمل آمده از مناطق شیطور، لردشیطور و باجگان ضمن خداقوت به جهادگران دامپزشکی و بیان اینکه این اردوی جهادی دامپزشکی در روز های۱۱ و ۱۲ اردیبهشت برگزار می شود گفت: برای  پیشرفت و تسهیل در امورات جهادی عمل کردن و همسو با مردم بودن لازمه گشایش مشکلات، بالاخص دامدارن عزیز استان است.

وی اظهار کرد: در این اردوی جهادی دامپزشکی که ۶ اکیپ عملیاتی تخصصی دامپزشکی فعال هستند متشکل از ۲۰ نفر نیروی پرتوان و خبره جهادی که  با واکسیناسیون دام،سمپاشی ، ویزیت و آموزش رایگان ارائه خدمات می کنند.

این اردو با هدف پیشگیری بیماری هایی مثل طاعون نشخوارکنندگان کوچک(PPR) وبروسلوز(Fdrev1)؛ دام های سبک این شهرستان واکسینه می شوند که امیدواریم با همکاری دامداران این ایمن سازی به نحو احسن صورت تا علاوه بر کاهش مخاطرات بیماری در سطح گله های دامداران شاهد عدم بروز بیماری در حیات وحش باشیم.

مدیر کل دامپزشکی استان در پایان عنوان داشت: با توجه به نزدیک شدن به فصل گرم سال و افزایش انگل های خارجی بدن دام همانند کک وکنه سمپاشی بدن دام نیز صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه