پایگاه خبری صبح بافق

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار روز

به گزارش صبح بافق؛ فرزانه سالاری رئیس دامپزشکی شهرستان از آغاز عملیات پایش سرمی بروسلوز در جمعیت دام سنگین این شهرستان خبر داد.
وی گفت: این عملیات با هدف بررسی سرمی بیماری بروسلوز (تب مالت) در جمعیت دام سنگین شهرستان اجرا می‌شود و بالغ بر ۶۰۰راس دام سنگین مورد پایش قرار میگیرند و نمونه‌ها برای آزمایش‌های لازم به آزمایشگاه‌ اداره کل دامپزشکی یزد ارسال می شود.
سالاری ادامه داد: حسب نیاز به مراقبت و رصد بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، هرساله سازمان دامپزشکی در سطح کشور بیماری بروسلوز را در جمعیت دامی پایش می‌کند که در این فاز ، بیماری بروسلوز (تب مالت) در حال پایش می باشد و اداره‌ دامپزشکی شهرستان بافق هم‌راستا با ادارات دامپزشکی سراسر کشور، در این زمینه مأموریت خود را به انجام میرساند. وی تصریح کرد: بیماری بروسلوز (تب مالت) بیماری قابل انتقال بین دام و انسان است که کنترل آن در جمعیت دامی نقش مهمی در پیشگیری از بروز بیماری دامی در انسان دارد. سالاری در پایان، از جمله راه های انتقال این بیماری را تماس مستقیم با خون حیوان آلوده و استفاده از محصولات خام لبنی سنتی و غیرپاستوریزه دانست و از شهروندان خواست از مصرف لبنیات غیر پاستوریزه خودداری نمایند. انتهای پیام/  

ارسال دیدگاه