پایگاه خبری صبح بافق

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار روز

به گزارش صبح بافق؛ سید یحیی حسینی رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان بافق گفت: مرکز آموزش فنی وحرفه ای شهرستان بافق دارای ۱۶ پرسنل که ۹ نفر از این پرسنل مربی و ۷ نفر نیز شامل کارشناس و خدمات و پشتیبانی در حال ارائه خدمات به هنرجویان بافقی هستند.

مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بافق دارای ۱۶ پرسنل و ۱۰ کارگاه آموزشی است

وی افزود: این مرکز دارای ۱۰ کارگاه آموزشی شامل کارگاه برق، صنایع خودرو، تراشکاری، برق خودرو، جوشکاری، تعمیر موتورسیکلت، کامپیوتر، صنایع غذائی، دستی و پوشاک است.

کارگاه های برق و مکانیک این مرکز به عنوان رشته های پرکاربرد در صنایع و معادن هستند که با فراگیری و آموزش می توانند وارد بازار کار می شوند 

حسینی عنوان داشت: با توجه به اینکه شهرستان بافق یکی از قطب های صنعتی و معدنی در استان است کارگاهای برق و مکانیک به عنوان رشته هایی است که در صنایع کاربرد و متقاضیان با فراگیری و آموزش می توانند جذب بازار کار شوند.

اجرای طرح تابستانی مهارت برای اولین بار در شهرستان در رده های سنی ۱۲ تا۱۸ سال با ۴۵۰ کارآموز 

رئیس مرکز آموزش فنی وحرفه ای بافق به اجرای طرح تابستانی مهارت در سال جاری اشاره و بیان داشت: با اجرای طرح تابستانی مهارت برای اولین بار پذیرش کارآموزان در رده سنی ۱۲ و ۱۴ و همچنین ۱۵ تا ۱۸ سال بیش از ۲۵ دوره آموزشی در حوزه برادران شامل صنایع خودرو، برق، تراشکاری و در حوزه بانوان نیز در رشته های صنایع پوشاک و دستی در حال برگزاری که تا پایان تابستان ۴۵۰ نفراین دوره را می گذرانند.

بدون تبلیغات کلیه دوره هایی که برای خواهران و برادران برگزار شد مورد استقبال قرار گرفت

حسینی تصریح کرد: تعداد زیادی از هنرجویان نیز در آموزشگاه های فنی وحرفه ای آزاد که دارای مجوز وزیر نظر مرکز فنی و حرفه ای شهرستان بوده در حال آموزش هستند. خوشبختانه بدون تبلیغات کلیه دوره هایی که برای خواهران و برادران برگزار شد مورد استقبال قرار گرفت.

راه اندازی کارگاه گوهر تراشی،تجهیز و تکمیل کارگاه موتورسیکلت به عنوان تنها کارگاه راه اندازی شده در استان ازشاخص ترین اقدامات صورت گرفته این مرکز است 

این مقام مسئول به شاخص ترین اقدامات صورت گرفته در این مرکز نیز اشاره و خاطرنشان کرد: شاخص ترین اقدامات صورت گرفته راه اندازی کارگاه گوهر تراشی در حوزه صنایع دستی، تجهیز و تکمیل کارگاه موتورسیکلت به عنوان تنها کارگاه راه اندازی شده در استان و تجهیز و تکمیل کارگاه برق در حرفه دوربین های مداربسته، سیستم اعلام سرقت و خانه هوشمند است. حرفه تعمیرکار اتومبیل های گازسوز در کارگاه صنایع خودرو هم تجهیز آن در سال جاری آغاز شده است.

ازسال گذشته پیگیر راه اندازی مرکز تخصصی صنعت و معدن در شهرستان هستیم که درصورت همکاری صنایع و معادن تا پایان سال راه اندازی می شود 

رئیس مرکز آموزش فنی وحرفه ای شهرستان از پیگیری راه اندازی مرکز تخصصی صنعت ومعدن در شهرستان خبرداد و گفت: با توجه به پتانسیل بالای شهرستان بافق در زمینه صنعت و معدن، مرکز آموزش فنی و حرفه ای در سال ۱۴۰۱ پیگیر تاسیس مرکز تخصصی صنعت و معدن درخصوص آموزش نیروهای مورد نیاز این صنایع بوده که با توافقاتی که با شرکت سنگ آهن مرکزی، شهداب و مراکزصنعتی و معدنی مستقر در شهرستان شده امیدواریم تا پایان سال تجهیز و راه اندازی شود.

بیش از ۱۰ هزار نفر کارآموز در دوره های این مرکز آموزش که ۹۶۱۶ نفر جهت آزمون معرفی شده اند

حسینی در پاسخ به این سوال که تاکنون چند کارآموز در این مرکز مدرک اخذ و وارد بازار کار شدند افزود: با توجه به راه اندازی پورتال جامع سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور در سال ۹۰، بیش از ۱۰ هزار ۲۴۴ نفر کارآموز در دوره های این مرکز آموزش که ۹۶۱۶ نفر جهت آزمون معرفی شده اند.

باتوجه به گذشت بیش از ۲۰ سال از افتتاح این مرکز، مهمترین مشکل آن معیوب بودن تجهیزات اداری و نیاز اساسی مرکز به تعمیرات محوطه است

این مقام مسئول به مهم ترین مشکل مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان اشاره و تصریح کرد: باتوجه به گذشت بیش از ۲۰ سال از افتتاح این مرکز، مهمترین مشکل آن معیوب بودن تجهیزات اداری و نیاز اساسی مرکز به تعمیرات محوطه است.

عدم اولویت واهمیت صنایع ومعادن به مدارک فنی وحرفه ای (مهارت) در جذب نیرو ‌و عدم مجوز جذب مربی حق التدریس در رشته های نوظهور ودانش بنیان نیز یکی دیگر ازمشکلات این مرکز است

وی افزود: عدم اولویت واهمیت صنایع ومعادن به مدارک فنی وحرفه ای (مهارت) در جذب نیرو ‌و عدم مجوز جذب مربی حق التدریس در رشته های نوظهور ودانش بنیان نیز یکی دیگر ازمشکلات این مرکز است.

۷ آموزشگاه‌ فنی وحرفه ای آزاد دارای مجوز در شهرستان در حال فعالیت هستند 

حسینی در خصوص تعداد آموزشگاه‌های تحت پوشش این مرکز نیز تصریح کرد: تعداد آموزشگاه‌های فنی وحرفه ای آزاد که افتتاح ودرحال فعالیت می باشد۷ آموزشگاه است که از این تعداد در رشته مراقبت وزیبایی ۵ و در رشته طراحی ودوخت نیز ۱ آموزشگاه ویژه بانوان و در رشته فناوری اطلاعات ۱ آموزشگاه ویژه برادران و خواهران در شهرستان فعالیت دارند.

بالاترین آمار شرکت کننده در آزمون در حوزه خوهران در رشته طراحی دوخت و برادران نیز در رشته صنایع خودرو و برق بوده است

رئیس مرکز فنی و حرفه ای بافق در پایان تصریح کرد: بالاترین آمار شرکت کننده در آزمون در حوزه خوهران در رشته طراحی دوخت و برادران نیز در رشته صنایع خودرو و برق بوده است.

انتهای پیام/ع

ارسال دیدگاه