پایگاه خبری صبح بافق

۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار روز

 

به گزارش صبح بافق؛ دبیر مجمع مطالبه‌گران و اطلاعات مردمی استان یزد مطالبه‌گری و سعی در اصلاح جامعه و مسئولان توسط مردم را مصداق بارز امر به معروف و نهی از منکر خواند و این مهم را بر مردم و جامعه واجب و جزو حقوق مسلم آنان دانست.

«محسن اسماعیلی» در جریان آغاز فعالیت این مجمع و در دیدار با دادستان بافق ضمن تشریح ساختار این مجمع، گفت: مطالبه‌گری با نقد و انتقاد متفاوت است چرا که نقاد فقط ایرادات را می‌گوید اما یک مطالبه‌گر، هم مشکلات را می‌بیند و رصد می‌کند و هم در نهایت راهکار ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به این نکته که مطالبه‌گری و سعی در اصلاح جامعه و مسئولان توسط مردم، مصداق بارز امر به معروف و نهی از منکر و بر مردم و جامعه واجب و جزو حقوق مسلم آنان است، گفت: نقش تسهیل‌گری مجمع در عملیات‌های مطالبه‌گری و به میدان‌آوری مردم در پیگیری مطالبات شهروندی بسیار مهم است لذا امیدواریم در بافق این وظیفه و هدف به خوبی و با رویکرد مردم سالاری در ابعاد مختلف از جمله اقتصادی، آسیب‌های اجتماعی، شهرسازی در سطح محلات، دنبال شود.

اسماعیلی نظم به جریان مطالبه‌گری و حمایت از مطالبه‌گران را از اهداف تشکیل مجمع عنوان کرد و افزود:  با همه این تفاسیر، خط قرمز مجمع، قانون واخلاق است و هیچگونه حمایتی از مطالبه‌گران متخلف نخواهیم داشت.

وی تصریح کرد: تمرکز و هدف انقلاب، مردم هستند و  اصل مردم‌سالاری دینی و جوشش حلقه‌های میانی این است که مردم در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها دخالت کنند.

دبیر مجمع مطالبه‌گران و اطلاعات مردمی استان در پایان نیز افزود:  دادستانی باید مکان امید مردم باشد و مردم باید بدانند یک مامن و پشتوانه محکمی برای مبارزه با فساد دارند.

«رحمان مزیدی» دادستان بافق هم در این دیدار گفت: اهداف مجمع باید بیشتر تشریح شود چرا که هر کجا مردم به میدان بیایند، ترک فعل نیز نخواهیم داشت.

به گفته وی، اگر چنین مجامعی زودتر تشکیل می‌شد، شاهد اتفاقات این روزها که موجب بدبین شدن مردم به نظام و مسئولان شده است نبودیم.

وی افزود: شهروندان سرمایه‌های ارزشمند و گران قیمت اصلی شهر هستند و بدون در نظر گرفتن خواست و نظر آنان، اداره شهر مشکل می‌شود بنابراین در حوزه مطالبه‌گری باید مردمی و فراجناحی وارد شویم.

مزیدی در پایان با تاکید به این که کار جناحی، آفت مطالبه‌گری است، اظهار کرد: خوشبختانه مجمع به هیچ جناحی وابسته نیست و نگاه فراجناحی دارد به طوری که بیشتر در حوزه فرهنگی و اجتماعی فعال است ولی در عین حال مطالبه‌گری باید همراه با پیشنهاد باشد و در غیر اینصورت هم، اصل مسئله مطالبه‌گری باید حفظ شود زیرا حفظ جریان مطالبه‌گری اهمیت زیادی دارد.

انتهای پیام

ارسال دیدگاه