پایگاه خبری صبح بافق

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار روز

به گزارش صبح بافق؛ مردمی سازی دولت که جزو سیاست های دولت سیزدهم می باشد و رهبر معظم انقلاب در این خصوص در زمان تنفیذ حکم آیت الله رئیسی تاکید کردند، بهترین تدبیر جهت استفاده از دانش مستمر و توانمندیهای تعاونی ها در تمام عرصه ها جهت راه یافتن به اقتصادی پایدار می باشد.

با توجه به خطبه های حضرت حجت الاسلام والمسلمین سعادت فر که تمام ابعاد مردمی سازی و فرهنگ تعاونی را تحلیل و مشکلات موجود را بیان کردند باید عرض کنم مردمی سازی دولت با ابزاری همچون ورود مستقیم تعاونی ها امکان پذیر می باشد اما نیاز به حرکت جهادی مسئولین کشور و مردم دارد.

 

فرهنگ سازی تعاون که فراخوان الهی و جز فرهنگ ایرانی و اسلامی بوده و ریشه ای پابرجا و پیشینه ای دیرینه دارد در قدم اول نیاز به اعتماد سازی از سوی دولت دارد، که جهت اعتمادسازی نیاز به شناسایی و تحلیل عوامل موثر بر عدم اعتماد مردم و تخریب ذهنیت ها نسبت به کارهای گروهی و تعاونی ها می باشد و اعتمادسازی واقعی دارای چند رکن اصلی است: 

۱.اجرایی کردن قانون و برخورد با متخلفان

۲.نظارت دقیق بر فعالیت تعاونی ها

۳.اعتماد مسئولین به دانش و توان مردم و تعاونی ها

۴. اجرایی کردن آیین نامه همکاری دولت با شرکت تعاونی ها

۵.نظارت بر اجرایی کردن قانون شرکت تعاونی ها

۶.بالا بردن سطح علم و اگاهی مردم نسبت به مزایا و قانون تعاونی ها

 

ایجاد شهرک اقماری در شهرستان بافق بهترین ابزار برای وارد کردن مردم و تعاونی ها در عرصه تولید مسکن در بافق میباشد که بر محوریت سیاست های دولت در زمینه مسکن و شعار و نام سال خواهد بود. با توجه به اوضاع مسکن در بافق که به مرحله بحرانی رسیده است نیاز به ایجاد شهر جدید همجوار شهر بافق میباشد که توسط شرکت مهندسین نقش کوثر معماری جهت مسکن دار شدن اعضای ذینفع تعاونی های مسکن فرهنگیان، سنگ اهن، فلات مرکزی، کارخانجات تعمیرلکوموتیو، بسیجیان و کارکنان دولت پیش بینی و طرح اولیه آماده شده است و جهت اخذ تاییدیه کمیته سیاست گذاری و تاییدیه شورا عالی مسکن شهرسازی کشور به تهران ارجاع داده شده است.

 

ایجاد شهر جدید در شهرستان زمینه ورود مردم در عرصه تولید مسکن را فراهم و بستر بهره وری از سرمایه تعاونی ها و توانمندیهای موجود را فراهم می‌کند. با ورود مستقیم مردم به عرصه تولید مسکن و هدایت نقدینگی به عرصه ساخت مسکن موجب مهار تورم و رشد تولید می گردد. فلذا از مسئولین خواستاریم جهت تسریع در احداث شهرک اقماری، بازوان پیگیری خود را فعال و بطور مستمر پیگیری کنند تا علاوه بر محقق شعار دولت، اقشار ضعیف هم مسکن دار شوند.

 

داود هوشمند، مدیرعامل تعاونی مسکن کارخانجات تعمیر لکوموتیو بافق

ارسال دیدگاه