پایگاه خبری صبح بافق

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار روز

به گزارش صبح بافق؛ حمید عسکری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بافق گفت: حدود ۳۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به کشت محصول پسته اختصاص دارد که بیش از ۲۶۰۰ هکتار بارور و مابقی غیر بارور است.

حدود ۳۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به کشت محصول پسته اختصاص که بیش از ۲۶۰۰ هکتار بارور است

وی در خصوص میزان برداشت پسته در سال جاری نیز افزود: به علت سالِ  آور بودن پسته برداشت پسته نسبت به سال گذشته به مراتب افزایش داشته است. برداشت پسته از اوایل شهریور ماه آغاز و تا اواخر مهر ماه نیز ادامه خواهد داشت.

مهم‌ترین ارقام پسته شهرستان از نوع احمد آقایی، کله قوچی و اوحدی و بیشترین سطح زیر کشت متعلق به احمد آقایی است

عسکری به مهم ترین ارقام کشت پسته در شهرستان اشاره و بیان داشت: مهم‌ترین ارقام پسته شهرستان از نوع احمد آقایی، کله قوچی و اوحدی و بیشترین سطح زیر کشت متعلق به احمد آقایی است.

مهم‌ترین عامل خسارت در باغات حومه شهرستان گرمازدگی و نواسانات دمایی و در منطقه سبزدشت نیز سرمازدگی بوده است

مدیرجهاد کشاورزی بافق در پاسخ به این سوال که میزان خسارت به مزارع پسته شهرستان چه عاملی بوده نیز تصریح کرد: در سال جاری مهم‌ترین عامل خسارت در باغات حومه شهرستان گرمازدگی و نواسانات دمایی و در منطقه سبزدشت نیز خسارت سرمازدگی را داشته‌ایم که برآورد میزان آن با هماهنگی صندوق بیمه محصولات کشاورزی در دست اقدام است.

پیش بینی برداشت ۳۵۰۰ تن پسته از مزارع شهرستان

 عسکری عنوان داشت: پیش بینی می‌شود بیش از ۳۵۰۰ تن پسته از باغات شهرستان برداشت شود. پسته برداشت شده شهرستان به سایر استان‌ها و خارج از کشور صادر می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۴ واحد فرآوری پسته دارای مجوز و با ظرفیت بالغ بر ۵۰۰۰ تن مشغول به فعالیت هستند.

 

عسکری در پایان در خصوص نظارت بر نرخ گذاری پسته و واحدهای فرآوری نیز گفت: قیمت گذاری نرخ فرآوری پسته بر عهده اداره صنعت معدن و تجاری است.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه