پایگاه خبری صبح بافق

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار روز

به گزارش صبح بافق؛ اخیر راه اندازی تعاونی های مسکن کارگری در شهرستان تب و تاب جدیدی به خود گرفته که با اندکی تامل و بررسی بیشتر می توان آسیب ها و عواید آنرا یافت.
با وجود طرحهای متعدد دولت آیت الله رئیسی و در اولویت قرار گرفتن مسکن و همچنین اجرایی شدن قسمت هایی از این طرح ها می توان گفت این طرح ها در آینده نه چندان دور قسمت اعظمی از مشکل مسکن را در بافق حل خواهد نمود.
اما ایجاد تعاونی هایی متعدد با موضوع مسکن می تواند چالش هایی را در شهر به وجود آورد.
یکی از چالش ها این است که این تعاونی ها جهت تامین اراضی مورد نیاز خود می بایست وارد بازار زمین و مسکن شده و اینجاست که دلالان این عرصه جان دوباره می گیرند و طرح های دولتی نمی تواند به اهداف خود برسد.
اگر به نقشه پراکندگی اراضی شهر با کاربری مسکونی بنگریم اراضی مکفی که دارای کاربری مسکونی می باشند چندان موجود نیست و لذا تعاونی های مذکور می بایست به سمت استفاده از اراضی غیر مسکونی رفته و یا با فشار بر دولت اراضی ملی را تغییر کاربری دهند که این مسئله دولت و شهرداری را با چالش های جدید مواجه کرده و نارضایتی های جدید ایجاد می کند.

مدعای این مسئله وجود شهرک های امام حسین(ع)، امام علی(ع) و پردیس هست که ساکنان آن بدلیل مغایرت های کاربری سالیان سال ناراضی هستند.
از آنجایی که طرح های مسکن دولت در حال اجرا می باشد با واگذاری چنین اراضی بازار قیمت گذاری بر روی مسکن دوباره داغ شده و عملا مهار آن بسیار سخت خواهد شد.
راه حل مسئله و پیشنهادات در مقاله بعدی ارائه خواهد شد.

ارسال دیدگاه