پایگاه خبری صبح بافق

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار روز

به گزارش صبح بافق؛ نشست خبری دکتر دانشی رئیس شبکه بهداشت بافق با اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان برگزار شد.

دکتر دانشی در این نشست در خصوص احداث بیمارستان جدید گفت: تصمیم بر این بود که ۳۲ تخت به بیمارستان فعلی اضافه و بیمارستان توسعه یابد و این طرح کددار شد و در نهایت شهرستان به این نتیجه رسید که بیمارستان جدید ساخته شود. بنابراین تصمیم گرفته شد که پنجاه درصد هزینه ها از محل مسئولیت اجتماعی پرداخت و پنجاه درصد دیگر نیز از طرف دولت تامین اعتبار گردد.

وی افزود: سه پایگاه اورژانس جاده ای درحال ساخت است که اورژانس مسیر سیریز ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و به زودی افتتاح خواهد شد.

بیماری سالک افزایش یافته است

دکتر دانشی به موضوع پشه سالک اشاره و بیان داشت: بیماری سالک در شهرستان افزایش یافته و در سال جاری ۱۸۰۰ هکتار جونده کشی انجام و ۱۲۴ بیمار مبتلا به سالک رایگان درمان شدند و این افراد یا در خانه باغ حضور داشته یا کشاورز بودند.
وی اظهار داشت: هر سال در دومرحله جونده کشی صورت می گرفت اما در سال جاری تصمیم براین است که در سه مرحله این کار انجام که دراردیبهشت، شهریور و مهرماه انجام می شود.
رئیس شبکه بهداشت بافق از شهروندان خواست حتی الامکان برای پنجره ها و درب منزل توری نصب کنند. مبتلایان به بیماری سالک در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش داشته و سال جاری آمارها افزایش مبتلایان را نشان می دهد.

هاری هیچ درمانی ندارد و فرد مبتلا به هاری فوت می شود

این مقام مسئول به موضوع بیماری هاری هم اشاره وعنوان کرد: ۱۸۰ مورد گزارش حیوان گزیدگی داشتیم که این افراد حتما باید واکسن هاری را دریافت کنند. اگر فردی توسط حیوان مبتلا به هاری دچار گزیدگی شود فوت خواهد کرد و هیچ درمانی ندارد.
وی افزود: افراد مبتلا به گزیدگی همان لحظه هار بودن حیوان مشخص نمی شود و باید صبر کرد که اگر بعد از ده روز فرد فوت نمود مشخص می شود که حیوان هار بوده است.

۵۸ مرکز تهیه و توزیع به مراجع قضایی معرفی و ۲۲ مورد نیز پلمپ شد
رئیس شبکه بهداشت و درمان بافق تصریح کرد: از ۶۵۲۷ مورد مراکز تهیه و توزیع بازدید انجام شده که ۵۸ مورد به مراجع قضایی معرفی و ۲۲ مورد نیز پلمپ صورت گرفت و ۳۱۶۶ کیلوگرم مواد معیوبی وجود داشت.
وی افزود: از ۷۱۲ کارگاه کوچک و بزرگ بازدید صورت گرفته است که ۴ مورد به مراجع قضایی معرفی شدند.

داروهای غیرمجازممکن است حاوی شیشه باشند

دکتر دانشی به حاوی شیشه بودن داروهای غیرمجاز اشاره و خاطرنشان کرد: مردم دقت داشته باشند که داروهایی که از طریق اینترنت و بدون مجوز ارائه می‌شود، عوارض زیادی دارد و ممکن است حاوی شیشه باشد؛ اثر کاهش وزن و اشتها دارند اما عوارض زیادی را بعدها در پی دارند.

وی گفت: نمونه ای از دارو برای آزمایش ارسال و جواب آزمایش یکی از افرادی که این داروها را مصرف می کرده مثبت شده است و احتمال می رود که داروها حاوی شیشه باشد.
رئیس شبکه بهداشت بافق در پایان از پلمپ یک عطاری خبر داد و گفت: فردی که داروهای طب سنتی ارائه می داد مجوز لازم را نداشته و همچنین هیچ کدام از داروها سیب سلامت نداشتند.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه