پایگاه خبری صبح بافق

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار روز

به گزارش صبح بافق؛ نشست خبری دکتر ثنائی رئیس بیمارستان بافق با اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان برگزار شد.

در ابتدای این نشست دکترثنایی رئیس بیمارستان ولیعصر(عج) گفت: این بیمارستان با ۳۰۰ نفر مجموعه کارمند، پزشک، کادر درمان و غیره فعالیت می کند. همچنین در ۱۷ رشته تخصصی فعال است؛ که در آینده نزدیک به ۱۸ تخصص ارتقا خواهد یافت.

وی افزود: کمبود نیروی متخصص به صورت حاد نخواهیم داشت و همچنین در مورد کادر غیر پزشکی از جمله ماما، پرستار، کارشناس اتاق عمل و بیهوشی و کادر دیگر کمبودی نیست. در زمینه نیروهای پشتیبان اداری مشکل داریم که در آینده نیز بیشتر خواهد شد. تنها چالشی که با آن روبه رو هستیم کمبود نیروی خدمات است.


برای جذب نیروی انسانی ۹۰ درصد طرح باید پیش رود

ثنائی عنوان داشت: برای جذب نیروی انسانی در بیمارستان ۹۶ تخت خوابی باید طرح ۹۰ درصد پیشرفت کند اما پیش بینی های لازم صورت گرفته است.

مدیر بیمارستان ولی عصر(عج) بافق تصریح کرد: تجهیزات پزشکی و بیمارستانی از اهمیت بسزایی برخوردار است، برای بخش دیالیز دو دستگاه دیالیز با اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان اضافه و دو تخت نیزبه بخش دیالیز افزوده شد. و در حال حاضر ۱۳ بیمار همزمان خدمات دریافت که قبل از این اقدام تنها به ۹ نفر خدمات ارائه می شد.

برای تعمیر اصولی بیمارستان باید بیمارستان کامل تعطیل شود

این مقام مسئول در ادامه در خصوص تأسیسات، پشتیبانی و عمرانی بیمارستان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه چهل سال از قدمت بیمارستان می گذرد و فرسوده شده، اگر بخواهیم اصولی بیمارستان تعمیر شود باید بیمارستان کامل تعطیل شود چون نیاز به قطع آب ،برق، گاز می باشد؛ بنابراین برای جلوگیری از تعطیلی بیمارستان باید کارها مقطعی انجام شود یعنی اینکه در تابستان سیستم های گرمایشی و درزمستان نیزسیستم های سرمایشی تعویض و تعمیر گردند. بیمارستان فرسودگی های زیادی دارد و نیاز است که هر چه زودتر بیمارستان جدید ساخته شود.

وصل فاضلاب بیمارستان به فاضلاب شهری تنها راه رفع بوی نامطبوع بیمارستان
وی به مشکل فاضلاب این بیمارستان اشاره و بیان داشت: دغدغه روزانه و هفتگی من و همکاران است و از زمانی که فاضلاب شهری در شهرستان کار خود را شروع کرده این مشکل وجود دارد و تا فاضلاب بیمارستان به فاضلاب شهری وصل نشود بوی نامطبوع در فضای بیمارستان پیچیده و این مشکل وجود خواهد داشت و نمی توان کاری برای رفع این مشکل انجام داد.

رسیدگی به بیماران سطح یک و دو باید در کمتر از ۳۰ ثانیه صورت گیرد

دکتر ثنایی گفت: هر بیماری که وارد بیمارستان شود باید حتما تریاژ(سطح بندی) شود، افراد با تریاژ ۴ و۵ چهار ساعت برای ارائه خدمت فرصت وجود دارد اما در بیمارستان به طور متوسط فقط ده دقیقه طول می کشد و افراد با تریاژ سطح یک و دو و گاهی اوقات سطح سه نیز باید در کمتر از یک دقیقه و حتی سی ثانیه اقدامات اولیه صورت گیرد.
وی افزود: در پنج ماه اول سال ۱۴۰۲ مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان به افراد نیازمند تخفیف داده شد.

بودجه های قطره ای کار را قطره ای پیش می برد

مدیربیمارستان بافق اظهار داشت: در پنج ماه گذشته در قسمت اورژانس چهل هزار نفر مراجعه کننده داشته و شهرستان بافق پذیرای بیماران بهاباد نیز است و در بخش دیالیز ۲۰۰۰بیمار؛ ۱۰۰۰۰ آزمایش سرپایی، ۳۵۰۰ مورد سنوگرافی، ۲۵۰۰ مورد عمل و ۴۰۰ زایمان در پنج ماه گذشته انجام شده است.
وی در ادامه در مورد طرح عمرانی بیمارستان گفت: برای ساخت بیمارستان جدید به بودجه فوری نیاز است و بودجه های قطره ای کار را نیز قطره ای پیش می برد.

نمی توان زمان مشخصی برای اتمام بیمارستان عنوان کرد


وی زمان اتمام بیمارستان را نامعلوم اعلام نمود و گفت: تا موقعی که زمان پرداخت اعتبارات مشخص نشود نمی توان زمان مشخصی نیز برای اتمام بیمارستان عنوان کرد.
وی گفت: این طرح کددار نیست و اعتبار سالیانه به آن تعلق نمی گیرد و یک نفر نیز نمی تواند این طرح را پیگیری کند همه مسئولین باید متحد و کار را به سرانجام به رسانند.
ثنائی میزان اعتبار لازم برای اتمام ساختمان بیمارستان را نامشخص اعلام و گفت: ممکن است عددی اعلام شود اما بعد از مدتی با افزایش نرخ ها باز عدد تغییر می کند.

۸۰ میلیارد برای تکمیل بیمارستان نیاز است
مدیربیمارستان بافق در پایان تصریح کرد: ۸۰ میلیارد دیگر برای تکمیل بیمارستان نیاز است و دانشگاه تا امروز ۶۰ میلیارد تومان اعتبار پرداخت نموده است و مبلغ قابل توجهی نیز از محل مسئولی های اجتماعی پرداخت شده است.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه