پایگاه خبری صبح بافق

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار روز

به گزارش صبح بافق؛ مجتبی حمیدیان، طی بازدیدی از مجموعه باطله های معدن چغارت با بیان این مطلب اظهار کرد: در فعالیت های معدنکاری ذخایر باطله و سنگ های کم عیاری وجود دارد که سرعت گرفتن پرعیارسازی این سنگ ها از سیاست های شرکت سنگ آهن مرکزی برای تامین خوراک در آینده است.

وی افزود: همزمان با بهره برداری از مجموعه پرعیارسازی ۳ میلیون تن ورودی ، طرح توسعه ای دیگری با ظرفیت ۱۰ میلیون تن، ظرف دو ماه آینده به این مجموعه اضافه شده و شروع به کار می کند به این ترتیب ظرفیت پرعیارسازی مجموعه چغارت به رقم قابل توجهی خواهد رسید.

حمیدیان اضافه کرد: شرایط معدنی کشور به لحاظ ظرفیت های غنی و قابل توجه سنگ آهن تغییر کرده بنابراین باید به سمت سرمایه گذاری های جدید در حوزه اکتشاف، بهره برداری ، پرعیارسازی و تکمیل زنجیره های صنعتی برویم.

وی با تاکید بر داشتن نگاهی رقابتی و تحول گرا تصریح کرد:هم اکنون شرکت سنگ آهن مرکزی ایران اقدامات خوبی در باطله برداری و آماده سازی به خصوص در معادن چغارت، سه چاهون، آنومالی شمالی و میشدوان انجام داده است.

حمیدیان به باطله برداری در معادن جدید هم اشاره ای کرد و گفت: در معدن آریز هم حداکثر باطله برداری انجام شده و به زودی به سنگ آهن خواهیم رسید.همچنین ۶ معدن جدید نیز در این دوره فعال شده است.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بیان داشت: امیدواریم با این مجموعه معدنکاری که انجام شده اتفاقات خوبی در حوزه زیرساخت های معدنی رقم بخورد.

 

ایجاد خط پرعیارسازی ۴ میلیون تنی در آنومالی شمالی

وی به ذخایر مجموعه آنومالی شمالی هم اشاره کرد و افزود: این معدن با وجود ذخایر خوبی که دارد اما عیار سنگ آن برای استفاده کافی نیست به همین دلیل یک خط پرعیارسازی با ظرفیت ۴ میلیون تن ایجاد شده و بالای ۵۰ درصد خروجی دارد.

حمیدیان تصریح کرد: پیش از اجرای این پروژه با وجود تمام هزینه هایی که در مسیر معدنکاری انجام می شد سنگ در چرخه استفاده قرار نمی گرفت و حدود ۷ میلیون تن سنگ بر روی زمین باقی مانده بود.

وی اضافه کرد: این خط علاوه بر پرعیارسازی سنگ های آنومالی شمالی موجب سودده شدن شرکت معدنی نوظهور شده و آن را از فضای قبل خارج کرده است به طوری که هم اکنون این شرکت می تواند علاوه بر تامین خوراک شرکت سنگ آهن مرکزی و سایر فعالیت های معدنی آن، زیرساخت کنسانتره خود را نیز فراهم کرده و به بازیگری فعال در منطقه تبدیل شود.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن چند خط پرعیارسازی و مجموعه فعالیت های معدنی، صنعتی و زیرساختی که صورت می گیرد پیش بینی می کنیم که آینده روشنی در انتظار شرکت سنگ آهن مرکزی ایران باشد.

 
 
 

ارسال دیدگاه