پایگاه خبری صبح بافق

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار روز

به گزارش صبح بافق؛ حجت الاسلام والمسلمین سعادت فر در خطبه دوم نماز جمعه بافق گفت: ابهت جامعه ایمانی، انسان وخانواده مومن در داشتن وحدت است. ابهت یک شهر ایمانی هم در گرو وحدت است.

رمز موفقیت هر جامعه ای توجه داشتن، زمینه سازی و تلاش برای تحقق دو عنصر وحدت و آرامش در سایه مکتب توحید است.

وی افزود: درناملایمات اختلاف ممنوع وباید صبرکرد، رمز موفقیت هر جامعه ای توجه داشتن، زمینه سازی و تلاش برای تحقق دو عنصر وحدت و آرامش در سایه مکتب توحید است. وحدت حقیقی وحدت محلولی است یعنی از اجتماع جامعه ایمانی یک شخصیت و هویت حقوقی مستقل به وجود آید. اتحاد در جامعه باید تولید هویت کند.

دوران طلائی دفاع مقدس جنگ و تلاطم بود اما رشد و پیشرفت و همراه با آرامش بود

خطیب جمعه بافق تصریح کرد: درمقابل وحدت حقیقی وحدت ظاهری و مجازی است که این مدل لیبرال دموکراسی غربی است که برخی در داخل برای آن له له می زنند و جامعه ای در کنار هم و بدون هیچ رابطه عاطفی. دوران طلائی دفاع مقدس، جنگ و تلاطم بود اما رشد و پیشرفت و همراه با آرامش بود.

جریان فساد، افساد طلب و جریان سازش کار را نمی توان با آن سازش داشت به دلیل اینکه خود عامل اختلاف است

سعادت فر عنوان داشت: در برابر آرامش حقیقی که علیرغم همه مشکلاتی که در جامعه وجود دارد آرامش مجازی و باتلاقی وجود دارد که محصول آن افسرده و راکد شدن که محصول تزریق لهو ولعب در جامعه است. وحدت ساختنی و حفظ آن هم نیاز به صیانت دارد، برای حفظ وحدت اتفاقاتی باید رخ دهد که در وهله اول حذف جریان نفاق و معاند با جریان حق است، جریان نفاق، افساد طلب و جریان سازش کار را نمی توان با آن سازش داشت به دلیل اینکه خود عامل اختلاف است.

نماز جمعه حقیقی و زنده منادی وحدت و آرامش حقیقی در جامعه است

امام جمعه بافق از نماز جمعه به عنوان منادی وحدت و آرامش حقیقی یاد و بیان داشت: نماز جمعه حقیقی و زنده منادی وحدت و آرامش حقیقی در جامعه است لذا مطالبه گری، تذکر، بیان مشکلات مردم، پیشنهاد، راهکار و هیاهو برای رسیدن به وحدت و آرامش حقیقی را دارد. اتحاد و آرامش حقیقی آن است که در وقت تلاطم ها استوارتر شود و نظام اسلامی تحت تدابیر مقام معظم رهبری وحدت و آرامش حقیقی دارد لذا هر چه دشمنان توطئه و فتنه افکنی می کنند نظام وحدت و آرامشش قوی تر و حضور مردم در صحنه محکم تر می شود.

نماز جمعه مکان بیان دردهاست تا درمان، وحدت و آرامش حاصل شود، نماز جمعه جای تزریق مسکن نیست

سعادت فر خاطرنشان کرد: نماز جمعه جای بیان دردهاست تا درمان، وحدت و آرامش حاصل شود، نماز جمعه جای تزریق مسکن نیست. نماز جمعه جمع مومنین و جای طرح مشکلات است و کسانی که گمان می کنند اگر در تربیون نماز جمعه مطالبه گری و بیان مشکلات صورت گرفت وحدت و آرامش جامعه به هم می خورد در واقع به دنبال وحدت و آرامش حقیقی و درمان دردها برای رسیدن به آرامش نیستند و به دنبال تزریق مسکن هستند که این خلاف حق است.

نماز جمعه مطلوب جامعه و مردمی نماز جمعه ای است که مردم در آن بیان مشکلات خود را ببینند و مسئولین راهکارها را بشنوند

امام جمعه بافق در پایان گفت: نماز جمعه مطلوب جامعه و مردمی نماز جمعه ای است که مردم در آن بیان مشکلات خود را ببینند و مسئولین راهکارها را بشنوند و به دنبال حل و فصل آن باشند.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه