پایگاه خبری صبح بافق

۵ آبان ۱۴۰۳

اخبار روز

به گزارش صبح بافق ؛ کارگروه ماده ۱۸ در محل دفتر مدیریت آموزش و پرورش و با حضور”میرجعفری” مدیر آموزش و پرورش ، “صالحی” رییس حمل و نقل شهرداری ، ” محمد دخت ” نماینده پلیس راهور ، “حیدری” معاونت پرورشی و تربیت بدنی ، “رنجبر” کارشناس انجمن اولیا و مربیان با هدف بررسی خدمات مربط به حمل و نقل دانش آموزان تشکیل شد .

“میرجعفری” مدیر آموزش و پرورش شهرستان با تشریح وضعیت مکانی مدارس شهرستان اظهار داشت : تعدادی از مدارس با توجه به نزدیک بودن به یکدیگر و مشترک بودن مسیر دانش آموزان در زمان شروع و تعطیلی مدرسه دچار ترافیک سنگین خودروها می شود.

وی استفاده از سرویس مینی بوس در ایاب و ذهاب دانش آموزان را یکی از راه های حل کاهش این مشکل دانست و ادامه داد : خط کشی عابر پیاده و نصب سرعت گیر مناسب در نزدیکی مدارس از دیگر موارد درخواستی از شورای ترافیک شهرستان می باشد.

میرجعفری افزود : با محاسبه نرخ حمل و نقل دانش آموزان ، هزینه سرویس هر دانش آموز در ماه بین ۵۰۰ هزار تا ۶۰۰ هزار تومان خواهد بود .

“صالحی” مسئول خدمات حمل و نقل شهرداری شهرستان نیز با اشاره به صدور مجوز به سرویس مدارس اظهار داشت : تاکنون تعداد کمی از سرویس ها در سامانه مربوطه ثبت نام و مجوز لازم را کسب نموده اند .

وی ادامه داد : سال گذشته نرخ سرویس مدارس نسبت به استان وتورم بسیارناچیز بوده است که در سال تحصیلی جدید با توجه به نحوه محاسبه در بخشنامه استانی افزایش نرخ را خواهیم داشت .

صالحی همچنین مدیران مدارس را طرف قرارداد و پیگیر سرویس دانش آموزان دانست و تصریح کرد: با سفارش تعداد زیاد سرویس توسط مدیر آموزشگاه ، خانواده ها هزینه کمتری را برای این موضوع متحمل خواهند شد.

“رنجبر کارشناس انجمن اولیا و مربیان شهرستان ” نیز در ابتدا با اشاره به آیین اجرایی حمل و نقل دانش آموزان خواستار بررسی دقیق تر صلاحیت رانندگان وبرچسب سرویس مخصوص دانش آموزان شد.

حضور نیروهای راهنمایی و رانندگی شهرستان در نزدیکی مدارس و برخورد با رانندگان سرویس متخلف از موارد دیگر مطرح شده در این جلسه بود که توسط نماینده پلیس راهور در جلسه قول مساعد داده شد.

گفتنی است؛ به زودی نرخ سرویس مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ به مدارس اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

 

ارسال دیدگاه