پایگاه خبری صبح بافق

۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار روز

به گزارش صبح بافق؛ همزمان با چهل و سومین سالگرد هفته دفاع مقدس، همایش رزمندگان هشت سال دفاع مقدس شهرستان بافق با حضور امام جمعه، فرماندار، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و جمعی از فرماندهان، رزمندگان و آزادگان بافقی در سالن همایش آهنشهر برگزار شد.

امام جمعه بافق در این همایش ضمن گرامیداشت یاد وخاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: هر چند دوران دفاع مقدس را از نزدیک درک نکردیم ولی شاهد ایثارگری، مدیریت و جانفشانی های شما رزمندگان بودیم، شنیدیم و شهدا و رزمندگان و آزادگان نوشتیم و این باعث افتخار است.

حجت الاسلام و المسلیمن سید عباس حسینی، با اشاره به اینکه هنوز باید قرن ها برای دفاع مقدس سخن گفت و کتاب ها نوشت، گفت: آنقدر در حوزه فرهنگ و آموزه های دفاع مقدس، نکات راهبردی و کاربردی دفاع مقدس حرف های جدید وجود دارد، که باید کشف شود.

وی افزود: زمان دفاع مقدس مربوط به یک مقطع زمانی نبود، از یک مقطعی شروع شد و تا قیام قیامت ادامه دارد.

حجت الاسلام حسینی گفت: دوران جنگ تحمیلی نعمتی بود برای انقلاب و دفاع مقدس دانشگاهی بود که استعداد‌های اعتقادی، انقلابی و جانفشانی جوانان کشور و رزمندگان اسلام در آن رخ نمایی کرد.

امام جمعه بافق خاطر نشان کرد: شما رزمندگان گنجینه های زنده دفاع مقدس هستید و باید دفاع مقدس و جریانات جنگ تحمیلی را به نسل جوان امروز بازگو و تبیین کنید در غیر اینصورت دشمن آن دستاوردها را برای جوانان ما به صورت وارونه و مخالف بازگو خواهد کرد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: اگر تاریخ را درست نخوانید و ندانید، دشمن آنگونه خودش می خواهد تاریخ را منحرف می کند و به نسل جدید منتقل می کند.

حجت الاسلام دکتر حسینی، لذت انس با خدا و شهادت را دستاوردهای بزرگ دفاع مقدس برشمرد و تصریح کرد: رزمندگان اسلام با معنویتی که در وجود خود داشتند و پرورش داده بودند برای شهادت سبقت می‌گرفتند و از آن استقبال می‌کردند.

امام جمعه بافق بیان داشت: گنجینه دفاع مقدس آن قدر پر محتوا و با معنویت است که تا ابد برای همگان جاودان است و باعث افتخار است که بسیاری از ناشران کتاب در زمینه تالیف و نشر کتاب‌های دفاع مقدس پیشقدم هستند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بافق نیز در این آئین گفت: طرح جمع آوری آثار و اندیشه‌های رزمندگان اسلام در شهرستان بافق با همت فرمانداری و حوزه مقاومت بسیج ادارات این شهرستان در حال اجرا است.

سرهنگ نصیری افزود: رزمندگان آثار و عکس‌ها و مستندات دوران دفاع مقدس را برای ساماندهی و تهیه مستند تحویل دهند و برای ارجای موفق این طرح همکاری کنند.

در این آئین چند رزمنده بافقی به بیان و روایت خاطرات خود و جانفشانی رزمندگان و بسیجیان بافقی در دوران هشت سال دفاع مقدس پرداختند.

اجرای سرود لاله های شهر بافق، پخش کلیپ‌های رزمندگان بافقی در دوران دفاع مقدس و… از برنامه‌های همایش رزمندگان در بافق بود

انتهای پیام/

 

ارسال دیدگاه