پایگاه خبری صبح بافق

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار روز

به گزارش صبح بافق ؛ یکی از بزرگ ترین الطاف خداوند در خانواده وجود افراد سالمند است؛ زیرا آنها منبع سرشاری از خیر و برکتند.

سالمندان، هدیه های ارزشمند الهی هستند و ما باید قدر این هدیه ها را بدانیم. کهن سالی و سالمندی، پایان کار نیست، آغاز انتقال تجربه و حافظه فرهنگی نسل های پیشین به نسل های تازه تر است.
هر ساله اول اکتبر مصادف با ۹ مهرماه با هدف ارج نهادن و تکریم مقام سالمندان ، بعنوان روز جهانی سالمندان نامگذاری شده است.


خدمات بهزیستی بافق در جهت تکریم و بهتر زیستن سالمندان محترم بافق :

پیگیری و نظارت بهزیستی بر اجرای مناسب سازی معابر و مبلمان مناسب شهری جهت سهولت دسترسی سالمندان به امکانات شهری


اجرای طرح مراقبت و ویزیت در منزل سالمندان

سالمندان تحت پوشش بهزیستی مشمول طرح ویزیت در منزل به صورت ماهیانه و هفتگی توسط تیم تخصصی مراقبت در منزل شامل پزشک .کاردرمان ،پرستار ،مددکار ،و… ویزیت و از خدمات لازم بهره مند می شوند.

طرح آلزایمر 

طرح آلزایمر با هدف غربال آلزایمر دوران سالمندی جهت کاهش آسیب های بیشتر و پیشگیری از شدت آسیب مغزی دوران سالمندی و همچنین برنامه ریزی بهتر برای دوران سالمندی در شهرستان بافق در حال اجرا می باشد و سالمندان محترم و خانواده ایشان می توانند از طریق تماس با شماره ۰۳۵۳۲۴۲۴۱۸۴ داخلی ۲۰۵ جهت دریافت نوبت و بهره گیری از خدمات طرح مذکور بهره مند شوند.

طرح پیشگیری از معلولیت های دوران سالمندی

این طرح به گصورت آموزش های حضوری و محله به محله و از طریق ارائه آموزش های لازم توسط متخصصین طرح اجرا می شود تا با افزایش آگاهی افراد در شرف سالمندی و همچنین سالمندان از بروز معلولیت های دوران سالمندی جلوگیری شود.

ارائه خدمات لازم در صورت بروز سالمند آزاری

اورژانس اجتماعی بهزیستی با استفاده از نیروی تخصصی و در تمام طول هفته و بصورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات به موارد ارجاعی و اعلام شده در زمینه سالمند آزاری می باشند.

همشهریان محترم می توانند از طریق تماس با شماره ۱۲۳ موارد سالمند آزاری را به پرسنل اورژانس اجتماعی اطلاع رسانی نمایند.

بهزیستی همیشه و در تمام مراحل و با هدف بهتر زیستن سالمندان در کنار سالمندان شهرستان بافق آماده ارائه خدمات لازم می باشد.

انتهای پیام 

ارسال دیدگاه