پایگاه خبری صبح بافق

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار روز

حجت الاسلام و المسلمین سمتی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان بافق در گفتگو با صبح بافق در خصوص بزرگترین دستاورد دوران دفاع مقدس گفت: بزرگترین دستاورد دفاع مقدس شناخت ظرفیت ها بود، ما در جنگ تحمیلی ظرفیت های نشناخته خود را چه به لحاظ نیروی انسانی و چه ظرفیت هایی را که در داخل کشور از آن غافل شده بودیم را کشف کردیم.

یکی از ضعف های ما پس از جنگ فاصله گرفتن از فرهنگ جنگ بود

وی به یکی از ضعف‌های مهم پس از جنگ اشاره و بیان داشت: یکی از ضعف های مهم فاصله گرفتن از فرهنگ جنگ بود. در سال ۶۸ که جنگ به پایان رسید ضعف ما به این خاطر بود که رفته رفته با غفلتی که صورت گرفت نتوانستیم روحیات دوران جنگ را حفظ و باعث شد بعضی از مواردی که از طریق رسانه ها منتشر می شود برای ما حکم خاطره پیدا کرده است. ما باید این ضعف را با بازخوانی تاریخ شفاهی جنگ مرور تا بتوانیم این میراث را به نسل های آینده انتقال دهیم.

یکی از مهم ترین اتفاقاتی که بایددر عرصه تبیین و انتقال دستاوردها رقم بخورد مطالعه دفاع مقدس است

سمتی در پاسخ به این سوال که اگر بخواهیم عرصه تبیین را در دست و نسل جدید را با دستاوردهای دفاع مقدس و الگوهای این دوران آشنا کنیم چه اقداماتی باید از سوی مردم و مسئولین انجام شود عنوان داشت: یکی از مهم ترین اتفاقاتی که باید رقم بخورد مطالعه دفاع مقدس است، کسانی که می خواهند وارد این عرصه و تاریخ دفاع مقدس و جنگ را به دیگران منتقل کنند اطلاعات از دوران جنگ داشته باشند.

در دوران دفاع مقدس فقط با عراق درگیر نبودیم بلکه با چندین کشوردر حال جنگ که هدف آنها تسخیرمرزها و شهرهای ایران بود

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به اهداف دشمن در حمله نظامی به ایران اشاره و افزود: در دوران دفاع مقدس فقط با عراق درگیر نبودیم بلکه با چندین کشوردر حال جنگ و مشخص بود که هدف آنها تسخیرمرزها و شهرهای ایران است. قرار بود بعد از پیروزی انقلاب و تنفسی که ایجاد شد دشمنان ایران با محوریت صدام خاک ما را تصرف و منابع وسرمایه های ما را به چپاول ببرند.

اینکه بعضی می‌گویند ما نیازی به نیروی نظامی نداریم و یا می‌گویند مذاکرات برجام جلوی حمله نظامی آمریکا را گرفت در حقیقت یک فرهنگ و جریان است که حس مقاومت در برابر ظلم و دشمن را از مردم می گیرد

سمتی خاطرنشان کرد: اینکه بعضی می‌گویند ما نیازی به نیروی نظامی نداریم و یا می‌گویند مذاکرات برجام جلوی حمله نظامی آمریکا را گرفت در حقیقت یک فرهنگ و جریان به صورت موریانه وار می سازد و آرام حس مقاومت در برابر ظلم و دشمن را از مردم می گیرد. اگر به مردم گفتیم که ما نیازی به نیروی نظامی نداریم و مشکلات خود را با گفتگو حل می کنیم این نقطه را هدف می گیرد که مقاومت در برابر ظلم را کم رنگ و از بین ببریم و نسل آینده هم موضوع گفتگو را مطرح و عدم نیاز به نیروی نظامی را مطرح می کنند.

درجنگ دیروز نیروی انسانی را داشتیم که با یک لباس مشخص و مثل هم درمقابل دشمنی که توپ و تانک داشت می جنگیدند اما در جنگ امروز طرف مقابل مشخص نیست

وی در خصوص تفاوت جنگ دیروز و امروز هم گفت: جنگ دیروز نیروی انسانی را داشتیم که با یک لباس مشخص و مثل هم که فرمانده و غیرفرمانده از هم تشخیص داده نمی شدند و به صورت رودرو با یک دشمنی که توپ و تانک و خمپاره داشت می جنگیدند اما در جنگ امروز طرف مقابل مشخص نیست و ممکن است از هر طرف مورد تهاجم فکری قرار گیریم که نقطه تفاوت مهم جنگ دیروز را مشخص می کند.

برای رسیدن به قله‌های پیشرفت وقوی شدن به ابزار دانش افزائی و فرهنگ کار و تلاش نیاز داریم

این مقام مسئول با بیان اینکه برای رسیدن به قله‌های پیشرفت وقوی شدن به ابزار دانش افزائی و فرهنگ کار و تلاش نیاز داریم افزود: مهم ترین ابزار دانش افزائی است، دانش افزائی در همه زمینه ها به ویژه آنچه مربوط به تاریخ گذشته است یکی از ابزارهای مهم است. هر ملتی از گذشته خود اطلاع نداشته باشد برای حرکت به جلو و پیشرفت به مشکل برخواهد خورد. بعد از دانش افزائی باید فرهنگ کاروتلاش را در همه زمینه ها از جمله تولید فکر، کالا و نیروی انسانی متناسب با فعالیت های روز جامعه جدی بگیریم. در زمینه پرورش نیروی انسانی دچار مشکل هستیم.

از جمله سفارش‌هایی است که اکثر شهدا در وصیت‌نامه خود آورده‌اند توجه به فرامین ولی فقیه و معنویت و ارتباط با خدا است

سمتی تصریح کرد: از جمله سفارش‌هایی است که اکثر شهدا در وصیت‌نامه خود آورده‌اند توجه به فرامین ولی فقیه و توجه به معنویت و ارتباط با خدا است.

روحانیون در کنار رزمندگان قرار تا روحیه جهاد و مقاومت را تزریق تا بتوانند با رشادت در برابر دشمن ایستادگی کنند

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در پایان به به نقش روحانیون در دوران دفاع مقدس شاره و بیان داشت: روحانیون در دوران دفاع مقدس در دو قسمت فعالیت می کردند، روحانیونی بودند که هم می جنگیدند و همزمان هم تبلیغ می کردند، غالب روحانیونی که درجنگ بودند از فرماندهان دوران دفاع مقدس بودند و عده ای هم به شهادت رسیدند. روحانیون در کنار رزمندگان قرار تا روحیه جهاد و مقاومت را تزریق تا بتوانند با رشادت در برابر دشمن ایستادگی کنند. همیشه روحانیون پرچمدار و علمدار بوده و در دوران دفاع مقدس هم نقش بسیار مهمی را ایفا کردند.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه