پایگاه خبری صبح بافق

۱۸ شهریور ۱۴۰۳

اخبار روز

به گزارش صبح بافق ؛ “سیدجواد میرجعفری” مدیر آموزش و پرورش شهرستان بافق در دیدار با “حجت الاسلام و المسلمین حسینی” امام جمعه بافق که با حضور معاونین این اداره برگزار شد، مسئله کمبود نیروی انسانی معلم را از اصلی‌ترین مسائل نظام آموزش و پرورش دانست .

 

وی با بیان اينکه ۱۳ هزار دانش آموز در ۱۰۰ مدرسه و واحد آموزشی فرهنگی با ۵۰۰ کلاس درس مشغول به تحصیل هستند گفت: تصمیمات کلی در کشور از جمله بازنشستگی پیش از موعد موجب شده تا مناطقی متضرر شوند.

 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بافق به عدم تمایل و رغبت دانش آموزان و اولیاء بافقی به استخدام در آموزش و پرورش نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه شهر به سمت صنعتی شدن پیش رفته و بگونه ای معادن نیز نیروهای زیادی جذب می کنند با کمبود نیرو مواجه شده ایم.

 

وی ادامه داد : تیم آموزش با تشکیل جلسات و کارگاه های مستمر با حضور مشاور مطرح استانی تا حدی این مسئله را برای والدین روشن و انتخاب دانشگاه فرهنگیان به عنوان آینده ای روشن برای دانش آموزان ترسیم کرد.

 

میرجعفری به کاهش راهیابی دانش آموزان بافقی به مدارس نمونه استان نیز اشاره ای کرد و گفت: در گذشته جذب خواهران در آموزش و پرورش از وضعیت بهتری برخوردار بود اما در حال حاضر با توجه به جذب آنان در شرکت ها و معادن کمبود به بحران تبدیل شده است.

 

او عنوان کرد: مسئله کمبود نیروی انسانی معلم همواره از اصلی‌ترین مسائل نظام آموزش و پرورش است.

 

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان با تاکید بر اینکه در سال تحصیلی جدید سوادآموزی مدرسه محور خواهد شد و به مدارس واگذار می شود تصریح کرد:با جذب نیروهای سوادآموزی و دعوت از بازنشستگان در سطح شهرستان پاره ای از کمبودها را می توان جبران کرد.

 

او با اشاره به برخی از مقام ها و رتبه های کشوری و استانی دانش آموزان و فرهنگیان شهرستان تصریح کرد: با وجود تمام چالش ها و کمبودها چه از نظر تجهیزات و فضا و چه از لحاظ نیروی انسانی شهرستان بافق در استان و کشور از جایگاه خوبی در رقابت ها برخوردار است .

 

میرجعفری با اشاره به طرح های حوزه پرورشی و تربیتی اظهار داشت : در سال تحصیلی جاری طرح پرورشی فراگیر در ۵ بخش در مدارس اجرا خواهد شد .

 

او در پایان توسعه فضای آموزشی شهرستان را ضروری خواند و افزود : استان در این قضیه به تمام تعهدات خود عمل نموده و شهرستان با اقدامات جدی تری می تواند به تکمیل و توسعه ی فضاهای آموزشی کمک کند.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه